Spirello Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Det har jeg aldri eid, bare brukt på vaskeri før.. Ellers har jeg hatt klærne på tørkestativ, noe jeg er drittlei - for vasker ca. 9 maskiner i uka.. Stativet står på rommet, alltid! *grrrrrrrr* men det er ikke det som er saken.. Nå skal vi flytte, og for mye større plass, og større bad, og i utgangspunktet har jeg sagt jeg SKAL ha trommel, men siden det er så fint vaskeri i blokka med nye maskiner, og stort tørkerom - så viljeg vaske sengetøy og større ting der. MEN så til "problemet", min kjære vil ikke ha vasket klær eller sengetøy i felles vaskeri fordi der vasker alle de andre sine møkkete klær må vite.. Han har en sånn merkelig greie på enkelte ting.. Han nekter å bade i badekar også pga. bakterier, og er ikke overbigeistra for basseng heller. *fnis* Klærne til folk blir da reine! Dette er en diskusjon jeg skal vinne, siden jeg vasker klær.. Hvordan få han til å skjønne at dette er tullball fra hans side? Det er liksom ekkelt.. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Den diskusjonen der er meningsløs å ta. For han er det der ramme alvor, og skal noe gjøres må _han_ selv bestemme seg for å gjøre det. Nå trenger jo ikke du å vaske hans klær/sengeklær, da, jeg hadde neppe giddi å gjort det. 0 Siter
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Den diskusjonen der er meningsløs å ta. For han er det der ramme alvor, og skal noe gjøres må _han_ selv bestemme seg for å gjøre det. Nå trenger jo ikke du å vaske hans klær/sengeklær, da, jeg hadde neppe giddi å gjort det. Jo jeg gjør det, men det er fordi han jobber 12-14 timer i døgnet, med vår leilighet. Da blir alt husarbeid "mitt". Det blir jo ikke sånn når vi har kommet i orden da.. Det er faktisk han som skifter på sengene. poenget er at jeg vil vaske store ting i vaskeriet, for å ikke bruke plassen på badet til tørk av klær. Vaskemaskin har jeg, men satser på å ta en vaskedag i uka ca. i vaskeriet for å få unna mesteparten, spesielt store ting.. og klær som tørker seint er kjekt å ha i tørkeskap. 0 Siter
Luska Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Den diskusjonen der er meningsløs å ta. For han er det der ramme alvor, og skal noe gjøres må _han_ selv bestemme seg for å gjøre det. Nå trenger jo ikke du å vaske hans klær/sengeklær, da, jeg hadde neppe giddi å gjort det. ''Nå trenger jo ikke du å vaske hans klær/sengeklær, da, jeg hadde neppe giddi å gjort det.'' Mener du at hun bare skal legge hans skitne sengetøy til side og kun vaske sitt eget, når senga skal skiftes på? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Nå trenger jo ikke du å vaske hans klær/sengeklær, da, jeg hadde neppe giddi å gjort det.'' Mener du at hun bare skal legge hans skitne sengetøy til side og kun vaske sitt eget, når senga skal skiftes på? Hm... Ja? Hvorfor er det så rart, da, all den tid han vil ha sitt på en spesiell måte? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jo jeg gjør det, men det er fordi han jobber 12-14 timer i døgnet, med vår leilighet. Da blir alt husarbeid "mitt". Det blir jo ikke sånn når vi har kommet i orden da.. Det er faktisk han som skifter på sengene. poenget er at jeg vil vaske store ting i vaskeriet, for å ikke bruke plassen på badet til tørk av klær. Vaskemaskin har jeg, men satser på å ta en vaskedag i uka ca. i vaskeriet for å få unna mesteparten, spesielt store ting.. og klær som tørker seint er kjekt å ha i tørkeskap. Tja.. Da må du vel overkjøre hans ønske, da? Hvordan ser han for seg at det skal være, da? 0 Siter
Gjest Byliza Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jo jeg gjør det, men det er fordi han jobber 12-14 timer i døgnet, med vår leilighet. Da blir alt husarbeid "mitt". Det blir jo ikke sånn når vi har kommet i orden da.. Det er faktisk han som skifter på sengene. poenget er at jeg vil vaske store ting i vaskeriet, for å ikke bruke plassen på badet til tørk av klær. Vaskemaskin har jeg, men satser på å ta en vaskedag i uka ca. i vaskeriet for å få unna mesteparten, spesielt store ting.. og klær som tørker seint er kjekt å ha i tørkeskap. Det er en merkelig fobi å ikke ville vaske klærne i samme vaskemaskin som andre mennesker. Tør han gå på offentlige toalett, eller håndhilse på andre mennesker? 0 Siter
Gjest Kathrine Fredriksen Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jeg hadde ikke valgt tungvidtløsningen med å benytte vaskeri, hvis jeg kunne gjort vaske-klær-jobben hjemme. Har du plass til vakemaskin/tørketrommel? Vi har trommelen oppå vaskemaskina. Jeg strekker meg langt for å imøtekomme min partners "særheter". Han gjør mye for meg, og jeg gjør mye for han. Du er heller vrang om du absolutt insiterer å å vaske ting på fellesvaskeriet. 0 Siter
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Det er en merkelig fobi å ikke ville vaske klærne i samme vaskemaskin som andre mennesker. Tør han gå på offentlige toalett, eller håndhilse på andre mennesker? Jada, han er "normal" på alle andre områder.. 0 Siter
Luska Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hm... Ja? Hvorfor er det så rart, da, all den tid han vil ha sitt på en spesiell måte? Ok, mulig jeg misforsto. Jeg oppfattet ikke at du mente i denne spesielle situasjonen. Trodde du mente at det generelt ville være vanlig kun å vaske sine egne sengeklær og la gubben ta sitt eget. Det ville vært litt spesielt. 0 Siter
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Tja.. Da må du vel overkjøre hans ønske, da? Hvordan ser han for seg at det skal være, da? gudene må vite.. sikkert at det skal tørkes som jeg har gjort til nå.. vaker i vår maksin, og tørker det på stativ - men det blir det slutt på når jeg har vaskeriet rett ved døra.. 0 Siter
Speak Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hva med å si at: Jeg kommer til å vaske mine klær der. Om du ikke ønsker at jeg skal vaske dine klær der så må du fikse dette selv. Jeg føler vel at han har rett til å ta dette valget. Før bodde jeg sammen med en som hadde en kleskurv til møkkete klær. Etter at de var vasket måtte de i en annen kurv for rene klær. Selv tror jeg ikke disse plas-skittentøysdukene blir så møkkete. Så jeg bruker den samme da jeg tar ut klærne fra maskinen. Mitt valg. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Ok, mulig jeg misforsto. Jeg oppfattet ikke at du mente i denne spesielle situasjonen. Trodde du mente at det generelt ville være vanlig kun å vaske sine egne sengeklær og la gubben ta sitt eget. Det ville vært litt spesielt. He-he, det ville være litt spesielt, ja, om gubben skulle lagt igjen _min_ andel av sengeklærne. Særlig siden vi har dobbeltdyne... He-he. Nei, ikke sånn på generelt grunnlag, nei, men når den ene har spesielle ønsker må h*n nesten gjøre det sjøl. 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Ok, mulig jeg misforsto. Jeg oppfattet ikke at du mente i denne spesielle situasjonen. Trodde du mente at det generelt ville være vanlig kun å vaske sine egne sengeklær og la gubben ta sitt eget. Det ville vært litt spesielt. ...synes jeg ser dobbeltlakenet ligge krøllet sammen på midten av senga, hvis man bare skifter på egen side og gir blaffen i den andre;-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 gudene må vite.. sikkert at det skal tørkes som jeg har gjort til nå.. vaker i vår maksin, og tørker det på stativ - men det blir det slutt på når jeg har vaskeriet rett ved døra.. Skjønner deg godt, jeg! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ...synes jeg ser dobbeltlakenet ligge krøllet sammen på midten av senga, hvis man bare skifter på egen side og gir blaffen i den andre;-) For ikke å snakke om dobbeltdyna...! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jada, han er "normal" på alle andre områder.. Leverer han noen ganger klær på renseri, da? Eller enda verre: Bruker han håndklær som henger på hotellrom? ;-) 0 Siter
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Jeg hadde ikke valgt tungvidtløsningen med å benytte vaskeri, hvis jeg kunne gjort vaske-klær-jobben hjemme. Har du plass til vakemaskin/tørketrommel? Vi har trommelen oppå vaskemaskina. Jeg strekker meg langt for å imøtekomme min partners "særheter". Han gjør mye for meg, og jeg gjør mye for han. Du er heller vrang om du absolutt insiterer å å vaske ting på fellesvaskeriet. Vi har vaskemaskin, men jeg ser ikke behovet for trommel når vi har trommel i vaskeriet. vil bare være store ting som vil bli vasket der, ellers vil jeg bruke vaskemaskinen hjemme. Poenget er at den løsningen blir lettvint, og ikke omvendt. Jeg gjør alt for min kjære faktisk, men her synes jeg han er en smule for sær Deilig å få alt tørt med en gang da, i stedet for å ha det hengenes i par dager.. Jeg har også noen sære ting, men jeg krever ikke at han skal etterleve mine særheter heller.. tror jeg kommer til å si at han får leve med vaskeritromla klær inntil han kjøper trommel selv. haha.. 0 Siter
Gjest Kathrine Fredriksen Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Vi har vaskemaskin, men jeg ser ikke behovet for trommel når vi har trommel i vaskeriet. vil bare være store ting som vil bli vasket der, ellers vil jeg bruke vaskemaskinen hjemme. Poenget er at den løsningen blir lettvint, og ikke omvendt. Jeg gjør alt for min kjære faktisk, men her synes jeg han er en smule for sær Deilig å få alt tørt med en gang da, i stedet for å ha det hengenes i par dager.. Jeg har også noen sære ting, men jeg krever ikke at han skal etterleve mine særheter heller.. tror jeg kommer til å si at han får leve med vaskeritromla klær inntil han kjøper trommel selv. haha.. Du bør utvise respekt for din samboer. Hans særhet går på det hygieniske aspektet, noe av det viktigste for han. Da trosser du bare ikke den grensen. Da anskaffer dere heller tørketrommel (god investering), slik at han får det bra. Jeg har full forståelse for samboeren din. Det er ikke bare 95 graders vask som kjøres i et fellesvaskeri. Jeg synes fellesvaskeri er kun for nødstilfeller. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 LItt utenfor tema men... En tidligere kollega hadde et aller annet i forhold til kjønnshår. Så det endte med at han hadde tilbrakt 9 mnd i militæret, før han ikke orket mer. Da mente han at han hadde funnet et kjønnshår i et av handklærne som kom fra fellesvaskeriet... Så han sluttet i militæret og gikk inn i 15 mnd tjenste i siviltjenste... Alt for å slippe bruke handklær som andre hadde brukt. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.