Gjest Bakterier er sunt Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Si at alt dette er bare peanuts i forhold til å håndtere penger og bibliotekbøker! hehe... Men da gir du han vel bare ei dille til. Psykologtime er kanskje det beste forslaget? Og klær blir jo rene når de blir vasket da! Samme i hvilken maskin de vaskes. Nesten da. 0 Siter
Spirello Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 Dump han! :-) Haha.. Standard DOL-svar der gitt ) Nei du, det er ikke en løsning gitt.. Skal nok litt mer til enn det der. hehe.. 0 Siter
Spirello Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 Men her var det vel snakk om å vaske sengetøy og slikt, og ingen vasker vel det på bare 40 grader? Uansett så er det sengetøy og håndkler jeg tenker å vaske der.. og det går jo på 60 grader. det går nok bra.. Jeg vasker i smug.. Muhahahhahaa... 0 Siter
Spirello Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 Ja, det var utrolig deilig å få egen vaskemaskin:-) Nå har jeg hatt det i så mange år at jeg tar det som en selvfølge...;-) Det var deilig å få eget av mange grunner, både at man slipper å "passe opp" vasken sin (på studentbyen risikerte man at folk tok ut vaska di og slang den på den skitne benken der nede...), og at jeg kan bruke maskina til ymse typer vask. Som student som måtte bruke vaskepollett valgte jeg å ta kun "storvask" i form av sengetøy, håndklær, dongeribukser og annet som tålte 60 grader. Resten ble håndvasket/bløtlagt på hybelen. Tromling ville økt vaskekostnadene med 100%, så det sto jeg over...;-) Æsj, sånn var det da jeg bodde i studentbolig også. Ikke nok med det, men de stjal t-skjortene mine! Gjett om jeg var forbanna! Ikke var det mulig å "sette seg opp" til vasking heller, måtet vente på ledig maskin + sitte og se på vaska gå rundt og rundt - så ikke noe ble plukket ut. Her er det heldigvis mer orden i sysakene, man har tre timer å disponere i vaskeriet - og da kan ingen andre bruke verken tørkerom eller trommel. 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Æsj, sånn var det da jeg bodde i studentbolig også. Ikke nok med det, men de stjal t-skjortene mine! Gjett om jeg var forbanna! Ikke var det mulig å "sette seg opp" til vasking heller, måtet vente på ledig maskin + sitte og se på vaska gå rundt og rundt - så ikke noe ble plukket ut. Her er det heldigvis mer orden i sysakene, man har tre timer å disponere i vaskeriet - og da kan ingen andre bruke verken tørkerom eller trommel. Vi kunne sette oss opp, men du risikerte likevel at folk tok ut vasken din hvis du ikke kom tilbake akkurat da maskina var ferdig :-( Jeg regner i grunnen med at det er mye mer ordnede former i en vanlig boligblokk! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Men hvis man alltid kjører en maskin med håndklær først går det jo Jeg antar at det var akkurat det h*n mente;-) 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Uansett så er det sengetøy og håndkler jeg tenker å vaske der.. og det går jo på 60 grader. det går nok bra.. Jeg vasker i smug.. Muhahahhahaa... Synes jeg hører Dr Evils latter her...;-) 0 Siter
Gjest Kopernikus Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Ja, det var utrolig deilig å få egen vaskemaskin:-) Nå har jeg hatt det i så mange år at jeg tar det som en selvfølge...;-) Det var deilig å få eget av mange grunner, både at man slipper å "passe opp" vasken sin (på studentbyen risikerte man at folk tok ut vaska di og slang den på den skitne benken der nede...), og at jeg kan bruke maskina til ymse typer vask. Som student som måtte bruke vaskepollett valgte jeg å ta kun "storvask" i form av sengetøy, håndklær, dongeribukser og annet som tålte 60 grader. Resten ble håndvasket/bløtlagt på hybelen. Tromling ville økt vaskekostnadene med 100%, så det sto jeg over...;-) Opplevde en gang at noen hadde tatt ut mitt tøy da jeg kom 5. minutter for sent, og jeg oppdaget senere at det manglet sokker. Deilig med egen vaskemaskin ja 0 Siter
thesweed Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 'Hvis det er så farlig som folk tror (at det finns visse som vasker undertøy på 40grader og at det er verdens undergang) så kan man vel bare kjøre sine maskiner med 60grader før man kjører de med 40grader? ' Ja det er virkelig smart. Alt tøy tåler jo 60 grader... Når jeg vakser vasker jeg alltid minst 4maskiner. hvorav 2 på 60 og 2 på 40... En med lyst tøy og en med mørkt... Det jeg mente var at hun feks. kan vaske de maskinene med 60grader (med sengetøy underklær håndklær osv.) først, og vaske klær på 40 etterpå! Mente selvsagt ikke at hun skulle vaske alle klær på 60! (blir jo da selvsagt verre om hun ikke har noe som skal vaskes på 60, men det pleier man vel å ha?) 0 Siter
thesweed Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Jeg antar at det var akkurat det h*n mente;-) Akkurat =) 0 Siter
Gjest Kopernikus Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Når jeg vakser vasker jeg alltid minst 4maskiner. hvorav 2 på 60 og 2 på 40... En med lyst tøy og en med mørkt... Det jeg mente var at hun feks. kan vaske de maskinene med 60grader (med sengetøy underklær håndklær osv.) først, og vaske klær på 40 etterpå! Mente selvsagt ikke at hun skulle vaske alle klær på 60! (blir jo da selvsagt verre om hun ikke har noe som skal vaskes på 60, men det pleier man vel å ha?) Jeg forstår. Jeg tenkte ikke over det først. Har svært liten erfaring med felles vaskerom. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Uansett så er det sengetøy og håndkler jeg tenker å vaske der.. og det går jo på 60 grader. det går nok bra.. Jeg vasker i smug.. Muhahahhahaa... Hihi, en skrekkelig ond handling, asså! Å vaske i smug, liksom ;oD 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Haha.. Standard DOL-svar der gitt ) Nei du, det er ikke en løsning gitt.. Skal nok litt mer til enn det der. hehe.. Ok. La han vaske og tørke sine egne klær da. 0 Siter
Gjest abrabra Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Vi har vaskemaskin, men jeg ser ikke behovet for trommel når vi har trommel i vaskeriet. vil bare være store ting som vil bli vasket der, ellers vil jeg bruke vaskemaskinen hjemme. Poenget er at den løsningen blir lettvint, og ikke omvendt. Jeg gjør alt for min kjære faktisk, men her synes jeg han er en smule for sær Deilig å få alt tørt med en gang da, i stedet for å ha det hengenes i par dager.. Jeg har også noen sære ting, men jeg krever ikke at han skal etterleve mine særheter heller.. tror jeg kommer til å si at han får leve med vaskeritromla klær inntil han kjøper trommel selv. haha.. Gjett hva du får i bursdagsgave haha 0 Siter
alwaysme Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Oi... Er det vanlig i Norge i 2009 å vaske klærne sine på vaskeri??....... 0 Siter
morsan Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Oi... Er det vanlig i Norge i 2009 å vaske klærne sine på vaskeri??....... ''Oi... Er det vanlig i Norge i 2009 å vaske klærne sine på vaskeri??.......'' Jeg antar en del bygårder fortsatt har felles vaskeanlegg i kjelleren. 0 Siter
alwaysme Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 ''Oi... Er det vanlig i Norge i 2009 å vaske klærne sine på vaskeri??.......'' Jeg antar en del bygårder fortsatt har felles vaskeanlegg i kjelleren. Mulig det.... Er nok alt for "grønn" når det gjelder det urbane liv ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 Mulig det.... Er nok alt for "grønn" når det gjelder det urbane liv ;-) ;-) Jeg er heldigvis også forskåent for denslags! Min eneste erfaring med fellesvaskeri var under min tid på studentby for snart 20 år siden, og det var noe skikkelig herk. ;-) 0 Siter
AAA Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 ;-) Jeg er heldigvis også forskåent for denslags! Min eneste erfaring med fellesvaskeri var under min tid på studentby for snart 20 år siden, og det var noe skikkelig herk. ;-) I min første leilighet, som var i fjerde etasje uten heis, var det vaskeri i kjelleren.. Og min vaskedag var annenhver (!!) fredag. Leiligheten var mikroskopisk, ikke sjanse i havet til å få plass til egen vaskemaskin. Og så jeg da, i min beste "ut-på-byn-hver-dag-hver-helg" periode, med vaskedag på fredagen. Perfekt. *veldig glad for å bo i eget hus med private vaskefaciliteter* 0 Siter
morsan Skrevet 14. april 2009 Skrevet 14. april 2009 I min første leilighet, som var i fjerde etasje uten heis, var det vaskeri i kjelleren.. Og min vaskedag var annenhver (!!) fredag. Leiligheten var mikroskopisk, ikke sjanse i havet til å få plass til egen vaskemaskin. Og så jeg da, i min beste "ut-på-byn-hver-dag-hver-helg" periode, med vaskedag på fredagen. Perfekt. *veldig glad for å bo i eget hus med private vaskefaciliteter* He he, det hørtes slitsomut ut, ja. Fordelen med studentbyen var at man ikke hadde tilfelte vaskedager, men satte seg opp på liste. Ulempen var at folk ikke alltid respekterte dette, så når du kom til din time, var maskina opptatt og man ante ikke hvem sin vask det var. Verre var det de gangene jeg fikk vasket på den oppsatte tida, men ikke rakk tilbake akkurat i det sekundet vaska var ferdig. Selv om man hadde igjen tid på "timeplanen", var det dessverre stor risiko for at noen andre hadde tatt ut vaska og slengt den i en haug og puttet sin egen inni :-( Det var utrolig deilig å få muligheten til å vaske i egen bolig:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.