Gå til innhold

5 ting DU har som ikke alle har ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Nazi-hjelm''

??? Kjøpt på finn.no? :D

Jeg kunne forresten også gjerne hatt en nazihjelm. Bare å ta den på seg og kommandere ungene til å rydde rommene sine. ;)

He he, nei, det er en av alle de superrare tingene som husbonden har kjøpt, og som står i en bortgjemt hylle i gangen i kjelleren;-) Hver gang jeg ser på "Cash in the attic" tenker jeg på sakene der og lurer på om jeg skal selge dem en gang han er bortreist! *he he*

Hjelmen er ledsaget av alt fra totenschläger til gammel (norsk) gassmaske fra krigens dager, til ymse apotekerkrukker og askebeger med Tiedemands Tobak-reklame osv osv osv

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

23

• morsan

22

• annegunn

14

• frosken

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

fiolin

pellets-ovn

luftgevær-skytebane i kjelleren

hybrid-bil

Jeg har forøvrig også luftgevær-bane i kjeller'n.

-ikke fiolin, men 4 klarinetter, en kornett, et digitalt piano, en ukulele, en ocarina og et munnspill...

Skrevet

Shhhh! Tenk hvis sjefen din leser dette...du kan få sparken!;-)

Åherrejemini, det tenkte jeg ikke på..... ;-)

mariaflyfly
Skrevet

-ikke fiolin, men 4 klarinetter, en kornett, et digitalt piano, en ukulele, en ocarina og et munnspill...

Ukulele, faktisk. *imponert*

mariaflyfly
Skrevet

He he, nei, det er en av alle de superrare tingene som husbonden har kjøpt, og som står i en bortgjemt hylle i gangen i kjelleren;-) Hver gang jeg ser på "Cash in the attic" tenker jeg på sakene der og lurer på om jeg skal selge dem en gang han er bortreist! *he he*

Hjelmen er ledsaget av alt fra totenschläger til gammel (norsk) gassmaske fra krigens dager, til ymse apotekerkrukker og askebeger med Tiedemands Tobak-reklame osv osv osv

Du kan jo selge deg steinrik på finn.no når Finn ikke er hjemme! Bare å starte loftsryddinga! *imponert*

Skrevet

Junior har ocarina - håndlaget av keramikk.

Jeg har vurdert å kjøpe en ukulele til han, men har da mest vurdert en 6-strengsvariant, da jeg innbiller meg at det er lettere for en ung gitarist - eller hur?

Skrevet

Du kan jo selge deg steinrik på finn.no når Finn ikke er hjemme! Bare å starte loftsryddinga! *imponert*

*he he* det spørs om han ville blitt særlig fornøyd. Vi får heller spe på pensjonen med den når den tid kommer.

Gjest minnah
Skrevet

Jepp.

"Jeg liker dem så godt, mamma, og jeg får ikke vondt i magen!" Og den setningen fikk det plutselig til å framstå som helt innlysende hvorfor jeg har kjøpt trantabletter så ofte i vinter...

Aii... Da får de vel bare ta plassen høyt oppi skapet sammen med den andre godisen ;-)

Lillegutt her passer på å holde tranen lenge i munnen, og blåser ut kinnene for å spre den skikkelig i munnen. Og når han endelg har svelget spør han om han ikke kan få bare én skje til?

Og siden storebror er Helten, tar lillesøster etter :o)

Skrevet

Junior har ocarina - håndlaget av keramikk.

Jeg har vurdert å kjøpe en ukulele til han, men har da mest vurdert en 6-strengsvariant, da jeg innbiller meg at det er lettere for en ung gitarist - eller hur?

Ukulele'n ble innkjøpt i vinterferien, og er kjempemorsom, vi har lært oss 3 grep alle mann, og da kan vi kompe det meste ;-)

-jeg limte på små klistremerker med bokstaver på så vi husker hvilke strenger og bånd vi skal trykke på da.

Litt snodig stemming er det men...

Skrevet

Ukulele'n ble innkjøpt i vinterferien, og er kjempemorsom, vi har lært oss 3 grep alle mann, og da kan vi kompe det meste ;-)

-jeg limte på små klistremerker med bokstaver på så vi husker hvilke strenger og bånd vi skal trykke på da.

Litt snodig stemming er det men...

Alt med strengeinstrument er dessverre gresk for meg.

Jeg vokste opp på et sted der den eneste muligheten man hadde den gangen til å lære seg å spille gitar, men mindre man hadde en i egen familie som kunne lære bort, var å bli med i Frelsesarmeen.

Det passet ikke helt, kan du si.

Gjest ViViola
Skrevet

Aii... Da får de vel bare ta plassen høyt oppi skapet sammen med den andre godisen ;-)

Lillegutt her passer på å holde tranen lenge i munnen, og blåser ut kinnene for å spre den skikkelig i munnen. Og når han endelg har svelget spør han om han ikke kan få bare én skje til?

Og siden storebror er Helten, tar lillesøster etter :o)

Ho-ho, sære unger vi har!

(Har vi tranflaske i hus, så drikker hun rett fra den også - så derfor gikk vi over til tabletter i glass med skrukork. Men nå må nok den omplasseres også, som du sier.)

Skrevet

Ukulele, faktisk. *imponert*

den kosta 300,- og ble kjøpt fordi vi ikke gadd å kjøpe mini-gitar i ordentlig kvalitet.

Det var nemlig pga et uhell der leike-gitaren til jentungen røyk og det var snørr og tårer og mamma'n i et svakt øyeblikk lovte å erstatte gitaren...

Gjest minnah
Skrevet

Ho-ho, sære unger vi har!

(Har vi tranflaske i hus, så drikker hun rett fra den også - så derfor gikk vi over til tabletter i glass med skrukork. Men nå må nok den omplasseres også, som du sier.)

:-D

Skrevet

Alt med strengeinstrument er dessverre gresk for meg.

Jeg vokste opp på et sted der den eneste muligheten man hadde den gangen til å lære seg å spille gitar, men mindre man hadde en i egen familie som kunne lære bort, var å bli med i Frelsesarmeen.

Det passet ikke helt, kan du si.

Kan det ikke jeg heller :-)

Blei så forbanna da jeg ikke klarte G på gitar at jeg ga opp hele prosjektet...

*små hender*

Blåseinstrumenter er myyyye bedre

Skrevet

Kan det ikke jeg heller :-)

Blei så forbanna da jeg ikke klarte G på gitar at jeg ga opp hele prosjektet...

*små hender*

Blåseinstrumenter er myyyye bedre

;-)

Jeg kan spille på slurva, da, og på kam!

Og blokkfløyte.

En gang i tida spilte jeg også litt på orgel, men har glemt hele schiten;-)

mariaflyfly
Skrevet

den kosta 300,- og ble kjøpt fordi vi ikke gadd å kjøpe mini-gitar i ordentlig kvalitet.

Det var nemlig pga et uhell der leike-gitaren til jentungen røyk og det var snørr og tårer og mamma'n i et svakt øyeblikk lovte å erstatte gitaren...

Hehe, bra historie :)

Skrevet

Helt uproblematisk. Såfremt du deler ammisen med meg. :)

Noe annet ville vel vært rart :P

Gjest mora2
Skrevet

- Spesielle kjøkkengardiner.

- sexy kjoler.

- Campingvogn med sjarm.

- Trofast mann.

- 5åring med hull i øret.

;0)

Skrevet

Yamaha Virago

Regnstav og djembe

en haug med klarinetter

en unge som liker bare sennep, ikke ketsjup

iPhone

Gjest mora2
Skrevet

Yamaha Virago

Regnstav og djembe

en haug med klarinetter

en unge som liker bare sennep, ikke ketsjup

iPhone

''Yamaha Virago''

Det hadde min far, flott sykkel! :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...