Gjest urolig nå Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Gutten vår på snart 10 år har det diste året begynt å bli mer og mer ukonserntret i timene på skolen, ta seg til rette i timene ved å vandre rundt og forstyrre andre. Har en god dialog med læreren, og det finnes absolutt uker som er svært gode. Spesielt ille er det etter ferier. Han er en litt tøff type, som ser opp til større gutter og gjerne vil oppføre seg som dem. Kan feks. adhd el. l. komme til syne så sent om i 1o års alderen? Han er aktiv, har mange venner og klarer seg fint faglig på skolen. Ligger vel midt på treet i alle fag. Men er ikke glad i leker(som sikkert de fleste), og sliter nok mer med matematikk enn andre fag. Dette har forsåvidt også jeg og guttens far gjort i våre yngre dager, så jeg tenker vel egentlig ikke på det som et symptom på en "bokstav diagnose". Jeg vet jo at det er flere i klassen hans som også har mye av de samme problemene, og 2 stk. har adhd diagnose. Jeg forventer ikke at han skal sitte stille som et lam og følge alle beskjeder han får til enhver tid. Men syntes nå at det har sklidd ut litt, og leter etter grunnen til han mister kontrollen over oppførselen sin oftere. Redd vi kanskje gir han for mye frihet til å være alene med kompiser på ski, skøyter osv. Huff. Noen som har non velmenedne råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Vi har også en sønn på snart 10 som vi har hatt en del problemer med. Nå fikk jeg høre gjennom en venninne at 1999-kullet har utrolig mange barn med forskjellige diagnoser og vansker. Skulle likt å vite hvorfor. Min sønn har også flere i klassen med ADHD og andre vansker. Men til spørsmålet ditt, jeg mener å ha hørt at ADHD kan komme fram ettersom barnet blir større, fordi det da settes større krav til det, og det krever dermed større konsentrasjon, som disse barna sliter med. Når det er sagt, så er det nok store variasjoner innenfor det man kan kalle "normale vansker" for barn, uten at det trenger å innebære noen diagnose. Jeg ville anbefale deg et møte med PPT og skole og lærer, for å bli enige om videre støtte og arbeid for sønnen din. Vi har god erfaring med dette. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Ingen her kan si deg sikkert hva dette er. Jeg synes du skal få fastlegen hans til å henvise han til en utredning hos spesialist. Viktig å få det gjort før for mange bruer brennes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hei urolig nå. Har sønnen din fått noe diagnose? Har han problemer med å konsentrere seg nå? Anonym med fas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mindre urolig Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hei urolig nå. Har sønnen din fått noe diagnose? Har han problemer med å konsentrere seg nå? Anonym med fas. Har snakket endel med læreren i året som gikk, og det var svæt gode perioder i lang tid. Innimellom skled det ut litt, men han "hentet" seg inn igjen. Læreren mente det ikke var grunn "gå videre med saken" enn så lenge. Hun mener han kan og har vist det ved mange anledinger. Nå er jeg imidlertid mest ekymret for ordbruken hans :-o har snappet til så mye stygge ord, og bruker de hyppig. Dette har også læreren reagert på, så vi holdt på med å jobbbe med dette før ferien startet, og jeg slår hardt ned på denne ordbruken. Det har heldigvis bedret seg nå i ferien, men det er vel mest fordi han ikke omgås disse større guttene i ferien :-( Alt i alt så tror jeg nok at dette løser seg. Og kommer til å ha en tett dialog med læreren når skolen starter igjen. Hun er heldigvis svært dyktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Har snakket endel med læreren i året som gikk, og det var svæt gode perioder i lang tid. Innimellom skled det ut litt, men han "hentet" seg inn igjen. Læreren mente det ikke var grunn "gå videre med saken" enn så lenge. Hun mener han kan og har vist det ved mange anledinger. Nå er jeg imidlertid mest ekymret for ordbruken hans :-o har snappet til så mye stygge ord, og bruker de hyppig. Dette har også læreren reagert på, så vi holdt på med å jobbbe med dette før ferien startet, og jeg slår hardt ned på denne ordbruken. Det har heldigvis bedret seg nå i ferien, men det er vel mest fordi han ikke omgås disse større guttene i ferien :-( Alt i alt så tror jeg nok at dette løser seg. Og kommer til å ha en tett dialog med læreren når skolen starter igjen. Hun er heldigvis svært dyktig. Kan gutten din ha tourettes, adhd, autisme eller fas? Sjekk han opp for det. Anonym med fas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Har snakket endel med læreren i året som gikk, og det var svæt gode perioder i lang tid. Innimellom skled det ut litt, men han "hentet" seg inn igjen. Læreren mente det ikke var grunn "gå videre med saken" enn så lenge. Hun mener han kan og har vist det ved mange anledinger. Nå er jeg imidlertid mest ekymret for ordbruken hans :-o har snappet til så mye stygge ord, og bruker de hyppig. Dette har også læreren reagert på, så vi holdt på med å jobbbe med dette før ferien startet, og jeg slår hardt ned på denne ordbruken. Det har heldigvis bedret seg nå i ferien, men det er vel mest fordi han ikke omgås disse større guttene i ferien :-( Alt i alt så tror jeg nok at dette løser seg. Og kommer til å ha en tett dialog med læreren når skolen starter igjen. Hun er heldigvis svært dyktig. Hei mindre urolig. Kan sønnen din ha tourettes hvis du tenker litt på ordbruken? Mange med tourettes kan ha tics som banning. Anonym med fas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.