Gå til innhold

Bekymret for guttn min på 10 år

Gjest urolig nå

Anbefalte innlegg

Gjest urolig nå

Gutten vår på snart 10 år har det diste året begynt å bli mer og mer ukonserntret i timene på skolen, ta seg til rette i timene ved å vandre rundt og forstyrre andre. Har en god dialog med læreren, og det finnes absolutt uker som er svært gode. Spesielt ille er det etter ferier. Han er en litt tøff type, som ser opp til større gutter og gjerne vil oppføre seg som dem. Kan feks. adhd el. l. komme til syne så sent om i 1o års alderen? Han er aktiv, har mange venner og klarer seg fint faglig på skolen. Ligger vel midt på treet i alle fag. Men er ikke glad i leker(som sikkert de fleste), og sliter nok mer med matematikk enn andre fag. Dette har forsåvidt også jeg og guttens far gjort i våre yngre dager, så jeg tenker vel egentlig ikke på det som et symptom på en "bokstav diagnose". Jeg vet jo at det er flere i klassen hans som også har mye av de samme problemene, og 2 stk. har adhd diagnose. Jeg forventer ikke at han skal sitte stille som et lam og følge alle beskjeder han får til enhver tid. Men syntes nå at det har sklidd ut litt, og leter etter grunnen til han mister kontrollen over oppførselen sin oftere. Redd vi kanskje gir han for mye frihet til å være alene med kompiser på ski, skøyter osv. Huff. Noen som har non velmenedne råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke uvanlig å få adhd diagnose sent. Ei i klassen til snuppa hadde fått diagnosen før ho begynte på skolen. Det var i følge foreldrene ikke vanlig. Men denne jenta er ekstrem.

Du har jo ikke noe å tape på å spørre om litt hjelp i saken. Det finnes fagfolk som er eksperter her.

Ei venninne hadde samme problemet. Ettersom halvbroren har adhd så regnet mora med at også han hadde det. Men det viste seg at han har ekstremt dårlig syn, og at det derfor var vanskelig å konsentrere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være noe galt, kanskje han rett og slett kjeder seg på skolen.

10- åringen min har også hatt noen slike episoder, det er rett og slett fordi han får for lite faglige utfordringer, og når han kjeder seg begynner han å forstyrre de andre elevene og vandre rundt i klasserommet.

Prøv om dere kan ha en tett dialog med skolen, og om kontaktlærer har mulighet til å observere ham litt ekstra en periode. Hvis det fortsetter bør dere be om en utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig å få adhd diagnose sent. Ei i klassen til snuppa hadde fått diagnosen før ho begynte på skolen. Det var i følge foreldrene ikke vanlig. Men denne jenta er ekstrem.

Du har jo ikke noe å tape på å spørre om litt hjelp i saken. Det finnes fagfolk som er eksperter her.

Ei venninne hadde samme problemet. Ettersom halvbroren har adhd så regnet mora med at også han hadde det. Men det viste seg at han har ekstremt dårlig syn, og at det derfor var vanskelig å konsentrere seg.

Hei

Dette kan jo minne mye om KIDD.Dette var oppe i TV2 i forrige uke, du fikk kanskje ikke med deg innlegget i GodMorgenNorge?

se www.kiss-kidd.no, kanskje du kjenner deg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...