Gå til innhold

HJELP!! 4-årsdag og besøk

uvitende......!

Anbefalte innlegg

uvitende......!

Prinsessen vår er snart 4 år. hun vil da ha "barnebesøk" av noen barn i barnehagen. Men det jeg lurer på, må vil invitere alle jentene, eller kan vi bare ta å invitere de prinsessen vår har lyst til å ha på besøk??? (blir det dumt??) Det er noen andre som ikke går i samme barnehage som hun også vil ha... + noen gutter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Det kommer an på hvem prinsessen vil ha på besøk. Hvis hun vil ha besøk av alle jentene unntatt en eller to er det ikke greit.

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Her inviterer vi enten alle jentene og/eller guttene på avdelingen, eller vi sender bursdagslappene privat. Uansett blir ikke kun et par stykker utelatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uvitende......!

Det kommer an på hvem prinsessen vil ha på besøk. Hvis hun vil ha besøk av alle jentene unntatt en eller to er det ikke greit.

synes

De er vel ca 20 stk. på avdelingen. Jenten vår har kun lyst til å ha 3 gutter og 3-4 jenter på besøk. Siden vi aldri har hatt barnebesøk før, så vet jeg ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

De er vel ca 20 stk. på avdelingen. Jenten vår har kun lyst til å ha 3 gutter og 3-4 jenter på besøk. Siden vi aldri har hatt barnebesøk før, så vet jeg ikke helt...

Jr ville også be alle han lekte masse med, både fra gata, barnehagen og fra familens omgangskrets. Vi pleide å ringe rundt til de de gjaldt vi - iallefall fram til skolealder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Det er ok så lenge dere sender ut invitasjon utenfor barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ender dere opp med at hun inviterer kun en 1/3 av avdelingen. Det er helt greitt. Men sørg for at invitasjoner sendes privat, ikke del ut i barnehagen. Jeg ville nok heller ikke valgt å invitere 20 stk i et fireårs-lag. Det kan bli i meste laget:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Ser noen mener man bør unngå at en eller to ikke blir bedt.. og det er jeg enig i... Men jeg mener at dette ikke bør gjelde bare i forhold til antall barn på avdelingen... men også i forhold til antall i aktuell aldersgruppe.Hvis det av de 20 ungene på avd er 8 4-åringer og dere ber hjem 6 av dem, (7 med deres barn) er det ille fordet ene barnet som er like gammelt som ikke blir bedt.... Baretenk hvisdet hadde værtdereselv... Jenta deres hadde kommet hjem og vært lei seg fordi allede andre fireåringenevar bedt til xx på bursdag, men ikke hun...

Men hvisdet er aldersblanding på de få ungene ho ønsker å be så trenger dere ikketenke så nøye på dette... Men det kan væregreit å ha tenkt på det hvis alle erlike gamle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å ikke ha barnebursdag i år heller, men vi har tenkt litt på det. Da ville vi i tilfelle bare bedt noen fra barnehagen og et par andre. Hele avdelingen eller alle jentene ville vært uaktuelt.

Vi får se hvordan det blir neste år når hun blir 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt har en 4-åring det best med FÅ gjester. Det blir fort for mye.

Du trenger ikke be alle jentene, men det virker som om de fleste liker regelen enten halvparten (eller færre) eller alle. Og innbydelsene kan ikke leveres ut i barnehagen dersom ikke alle får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvis hun bare ber et par stykker, kan hun invitere hvem hun vil, men om hun vil invitere flere synes jeg enten hun bør invitere alle på samme årstrinn eller alle av samme kjønn. Ellers blir det fort til at noen føler seg utenfor.

Og husk at det i de fleste barnehager er kutyme at invitasjoner sendes privat om ikke alle inviteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er det "lov" å dele ut invitasjoner i barnehagen hvis man inviterer alle i en gruppe på avdelingen. En gruppe kan f.eks. være:

alle av et kjønn

alle som er født i 2005

alle jenter født i 2005

Hvis man skal plukke noen tilfeldige barn, bør man sende invitasjoner på en annen måte enn i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Snuppen var i selskap til en barnehagen her en dag, da var de kun 4 stykker derfra.

Så man kan vel innvitere dem man vil, men ville ikke laget noe nummer utav det. og jeg ville ikke utelatt 1-2 stykker. Det kan bli sårt.

Spennende for jenta, gratulerer med de 4 år! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...