Rith Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Vesla har feber, våkna med den i natt og den har holdt seg på 38,5-39,3. Har ikke gitt henne noe febernedsettende, og lurer på hvordan det der var igjen? Skal man gi når den blir over 39? Og la den herje litt når den er under? Eller gjør det ikke noe om den drar seg over 39 heller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Det kommer vel litt an på om ungen lett får feberkramper. jeg har pleid å dunke ned feber hos mine når den kryper over 40-41 avhengig av allmenntilstand. Men mine får ikke feberkramper. Ikke liker de å ta paracet hellr .... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Det kommer vel litt an på om ungen lett får feberkramper. jeg har pleid å dunke ned feber hos mine når den kryper over 40-41 avhengig av allmenntilstand. Men mine får ikke feberkramper. Ikke liker de å ta paracet hellr .... Har ikke hatt det før, men så har hun pleid å få nedsettende når den blir høyere enn 39. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Allmenntilstanden har vel mer å si enn antall målte grader, vil jeg tro. Har barnet over 39 i feber, men allikevel er i forholdsvis grei form, så se heller an litt. Feber er jo kroppens måte å prøve å kvitte seg med sykdom, så det er bare bra om den får herje litt. Men man må som sagt selvsagt følge nøye med på allmenntilstanden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Allmenntilstanden har vel mer å si enn antall målte grader, vil jeg tro. Har barnet over 39 i feber, men allikevel er i forholdsvis grei form, så se heller an litt. Feber er jo kroppens måte å prøve å kvitte seg med sykdom, så det er bare bra om den får herje litt. Men man må som sagt selvsagt følge nøye med på allmenntilstanden. Ja hun orker jo ikke stort og ligger bare på sofaen. Hun drikker mye, så hun får jo hvertfall i seg væske. Så lenge den holder seg stabil så lar jeg det gå, kan heller få en når hun skal sove. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Allmenntilstanden har vel mer å si enn antall målte grader, vil jeg tro. Har barnet over 39 i feber, men allikevel er i forholdsvis grei form, så se heller an litt. Feber er jo kroppens måte å prøve å kvitte seg med sykdom, så det er bare bra om den får herje litt. Men man må som sagt selvsagt følge nøye med på allmenntilstanden. Sånn tenker jeg også når det gjelder feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Se an allmenntilstanden. Det er ikke farlig med feber over 39, så lenge allmenntilstanden er grei. Er barnet slapt og/eller har vondt, så sett en febernedsettende. Om feberen stiger veldig fort, så sett en - det kan føre til feberkramper, og det er ikke morsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.