Gjest sakkosekken Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei, min sønn på 7 hadde helseundersøkelse på skolen i dag. Alt stod bra til, men da legen skulle sjekke om han hadde "steinene" i testiklene på plass, fant han bare en. Da gutten ble født, var det kun 1 stein på plass. I løpet av hans første år, kom imidlertid den andre ned også. På helsestasjonen bekreftet de på alle kontroller at den var på plass (men det er jo flere år siden nå), og jeg har ikke tenkt på at det var noe jeg burde sjekke. I kveld har jeg sjekket, og det mangler vitterlig en stein. Legen ville be om en henvisning til barnekirurgen..... Er det noen som har opplevd at steinene "kommer og går" og hvilket inngrep må man evt. forvente for å få alt på plass? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ja, det hender de er litt "jo-jo". Jeg har ihvertfall lest om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Det er visst ikke så uvanlig at de vandrer litt opp og ned, men hva som settes som "aldersgrense" før noe evt. gjøres vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg vet om et par som har operert steinene ned, begge eller bare en. Det er et lite inngrep, og har gått helt fint :0) Tror de operere de ned i den alderen, er ingen fordel at de ligger lenger oppe. Mye varmere der, og det kan visst gi økt kreft fare når de blir eldre. Testikkelkreft. Lykke til :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Gutten min har også "jo-jo-testikler". Han er bare et snaut år, og de vil ikke gjøre noe med det ennå. Det er visst ganske normalt, men når grensa for når de vil operere går vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.