Gjest orker ikke slike folk Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hadde nylig besøk av en "veninne" og hennes sønn noen dager. Det er absolutt det verste besøket jeg har hatt noen gang. De eide overhode ikke folkeskikk. Jeg ble rett og slett rasende til slutt. Et eksempel før utbruddet mitt: Mens vi sitter i stua ser både jeg og min datter at sønnen hennes på 8 år at han drar ut en ekkel stor buse av nesa. Dattera mi reagerer og sier æsj så ekkelt og jeg sa meg helt enig i at slikt er ikke lov, slikt er rett og slett ekkelt. Kjente jeg mistet matlysten i flere timer etterpå for slikt er noe av det ekleseste jeg ser. Gutten bare gnikket den store busen på buksa mens moren sa at det måtte være deilig å få ut. Jeg sa ikke noe mere da men må si at jeg tror dette er første og siste gangen de får besøke oss, dette var bare et eksempel. Hun koser mye med sønnen sin og skryter av ham hele tiden men han var unge med en ufordraeglig oppførsel. Hvordan ville du reagert? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg hadde blitt skikkelig kvalm, men hadde sikkert ikke fått meg til å si noe. Blir kvalm bare jeg leser om det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg hadde fulgt guttungen inn på badet og hjulpet ham å finne en klut så han kunne vaske bort griseriet (både fra hendene og buksa). Dette hadde jeg gjort på en hyggelig måte (ikke guttens feil at mor er "rar") og satsa på at mor skjønte hun hadde gått for langt. Ellers hadde ikke slike episoder gjort at jeg hadde skvisa dem ut som venner. For meg er det viktigst at venner er hyggelige. Andre ting ser jeg nok mellom fingrene med 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg hadde blitt skikkelig kvalm, men hadde sikkert ikke fått meg til å si noe. Blir kvalm bare jeg leser om det... Det er godt du ikke jobber som lærer i småskolen *fnis* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ja dette hørtes ekkelt ut, ingen tvil om det. Men... '' Hun koser mye med sønnen sin og skryter av ham hele tiden men han var unge med en ufordraeglig oppførsel.'' Hva har dette med saken å gjøre? Det høres nesten ut som om du mener at gutten var så ufordragerlig at han ikke fortjener verken kos eller skryt. Jeg ser ikke helt sammenhengen i innlegget ditt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orker ikke slike folk Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ja dette hørtes ekkelt ut, ingen tvil om det. Men... '' Hun koser mye med sønnen sin og skryter av ham hele tiden men han var unge med en ufordraeglig oppførsel.'' Hva har dette med saken å gjøre? Det høres nesten ut som om du mener at gutten var så ufordragerlig at han ikke fortjener verken kos eller skryt. Jeg ser ikke helt sammenhengen i innlegget ditt? Hun skrøt av selfølgelige ting som man bør forvente av barn på den alderen og koste med ham når jeg sa i fra også i det tilfellet med snørret. Jeg skulle nok reagert som togli ser jeg men kom ikke på det i farten. Jeg var sliten og irritert fordi de oppførte seg veldig uhøflig. Jeg er ikke vant til slik oppførsel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Det er godt du ikke jobber som lærer i småskolen *fnis* Tenkte det samme... Enkelte unger lurer på hvorfor jeg ikke spiser matpakka mi sammen med dem. Vel - det får de bare fortsette å lure på! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg er 100% enig i at man ikke skal kline fra seg buser på buksa, og at barnets mor burde ha hjulpet han med å bli kvitt busen på en annen måte. Og hun burde _på en pen måte_ ha forklart han at man ikke sitter slik og fisker ut buser i alles påsyn men kan gå på do og ta dne ut der. MEN: jeg synes samtidig at man bør lære barna sine til ikke å "æsje" seg i gjesters påsyn: ''Dattera mi reagerer og sier æsj så ekkelt og jeg sa meg helt enig i at slikt er ikke lov, slikt er rett og slett ekkelt.'' Jeg synes ikke det er særlig høflig og veloppdragent å gjøre det. ''Kjente jeg mistet matlysten i flere timer etterpå for slikt er noe av det ekleseste jeg ser.'' Jeg vil nesten si du er i overmåte tander. Ekkelt, ja, men det verste du ser og miste matlysten i flere timer? Hvis dette er det verste besøket du noensinne har hatt, synes jeg du har opplevd lite! ;-) ''Hun koser mye med sønnen sin og skryter av ham hele tiden men han var unge med en ufordraeglig oppførsel. '' Hva har det med saken å gjøre? ''Hvordan ville du reagert?'' Jeg ville skyndet meg og rekke han en serviett eller lignende for å hjelpe han med å bli kvitt busen på "forskriftsmessig måte". I mine øyne er det verste som kunne skjedd at han hadde gnidd den fra seg i sofaen min;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hun skrøt av selfølgelige ting som man bør forvente av barn på den alderen og koste med ham når jeg sa i fra også i det tilfellet med snørret. Jeg skulle nok reagert som togli ser jeg men kom ikke på det i farten. Jeg var sliten og irritert fordi de oppførte seg veldig uhøflig. Jeg er ikke vant til slik oppførsel. ''koste med ham når jeg sa i fra også i det tilfellet med snørret'' Kanskje hun merket din fiendtlige innstilling og så toppet det seg da både du og dattera åpenlyst vemmet dere over han, og så ville hun beskytte han og passe på at han ikke ble lei seg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg hadde fulgt guttungen inn på badet og hjulpet ham å finne en klut så han kunne vaske bort griseriet (både fra hendene og buksa). Dette hadde jeg gjort på en hyggelig måte (ikke guttens feil at mor er "rar") og satsa på at mor skjønte hun hadde gått for langt. Ellers hadde ikke slike episoder gjort at jeg hadde skvisa dem ut som venner. For meg er det viktigst at venner er hyggelige. Andre ting ser jeg nok mellom fingrene med Helt enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Det er godt du ikke jobber som lærer i småskolen *fnis* Jeg takler snørra fra egne unger, men andre ungers snørr gjør meg direkte kvalm. Jeg kunne ikke jobbet i barnehage eller barneskole/sfo nei. *Grøss* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orker ikke slike folk Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg er 100% enig i at man ikke skal kline fra seg buser på buksa, og at barnets mor burde ha hjulpet han med å bli kvitt busen på en annen måte. Og hun burde _på en pen måte_ ha forklart han at man ikke sitter slik og fisker ut buser i alles påsyn men kan gå på do og ta dne ut der. MEN: jeg synes samtidig at man bør lære barna sine til ikke å "æsje" seg i gjesters påsyn: ''Dattera mi reagerer og sier æsj så ekkelt og jeg sa meg helt enig i at slikt er ikke lov, slikt er rett og slett ekkelt.'' Jeg synes ikke det er særlig høflig og veloppdragent å gjøre det. ''Kjente jeg mistet matlysten i flere timer etterpå for slikt er noe av det ekleseste jeg ser.'' Jeg vil nesten si du er i overmåte tander. Ekkelt, ja, men det verste du ser og miste matlysten i flere timer? Hvis dette er det verste besøket du noensinne har hatt, synes jeg du har opplevd lite! ;-) ''Hun koser mye med sønnen sin og skryter av ham hele tiden men han var unge med en ufordraeglig oppførsel. '' Hva har det med saken å gjøre? ''Hvordan ville du reagert?'' Jeg ville skyndet meg og rekke han en serviett eller lignende for å hjelpe han med å bli kvitt busen på "forskriftsmessig måte". I mine øyne er det verste som kunne skjedd at han hadde gnidd den fra seg i sofaen min;-) Dette var bare et eksempel og var ikke det verste. Jeg synes veldig synd på den gutten og måtte ta en alvorsprta med henne. Hun svarte ikke men tror hun nå har lært. Om de vil se på meg som en megge så er det greit for guttens skyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Dette var bare et eksempel og var ikke det verste. Jeg synes veldig synd på den gutten og måtte ta en alvorsprta med henne. Hun svarte ikke men tror hun nå har lært. Om de vil se på meg som en megge så er det greit for guttens skyld. Ok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg takler snørra fra egne unger, men andre ungers snørr gjør meg direkte kvalm. Jeg kunne ikke jobbet i barnehage eller barneskole/sfo nei. *Grøss* Jeg ville hatt ekstremt mye større problemer med å skifte bleie på eller hjelpe til med å tørke bak på andres unger enn å se at de pellet buser;-) Da jeg hadde stort bhg-barn hendte det seg at jeg tok med et brødrepar med hjem fra bhg, hvor den eldste da var jevnaldrende og kompis med min sønn. Jeg tror jammen meg lillebroren bæsjet i bleia hver j... gang han var her, noen ganger to ganger under et besøk på 1,5 time... Trodde jeg skulle forgå...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg er 100% enig i at man ikke skal kline fra seg buser på buksa, og at barnets mor burde ha hjulpet han med å bli kvitt busen på en annen måte. Og hun burde _på en pen måte_ ha forklart han at man ikke sitter slik og fisker ut buser i alles påsyn men kan gå på do og ta dne ut der. MEN: jeg synes samtidig at man bør lære barna sine til ikke å "æsje" seg i gjesters påsyn: ''Dattera mi reagerer og sier æsj så ekkelt og jeg sa meg helt enig i at slikt er ikke lov, slikt er rett og slett ekkelt.'' Jeg synes ikke det er særlig høflig og veloppdragent å gjøre det. ''Kjente jeg mistet matlysten i flere timer etterpå for slikt er noe av det ekleseste jeg ser.'' Jeg vil nesten si du er i overmåte tander. Ekkelt, ja, men det verste du ser og miste matlysten i flere timer? Hvis dette er det verste besøket du noensinne har hatt, synes jeg du har opplevd lite! ;-) ''Hun koser mye med sønnen sin og skryter av ham hele tiden men han var unge med en ufordraeglig oppførsel. '' Hva har det med saken å gjøre? ''Hvordan ville du reagert?'' Jeg ville skyndet meg og rekke han en serviett eller lignende for å hjelpe han med å bli kvitt busen på "forskriftsmessig måte". I mine øyne er det verste som kunne skjedd at han hadde gnidd den fra seg i sofaen min;-) Jeg er ikke prippen, men akkurat dette hadde jeg også kunne ha mistet matlysten av i flere timer. Det som er ille er at moren ikke sørger for at gutten har normal oppførsel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ja dette hørtes ekkelt ut, ingen tvil om det. Men... '' Hun koser mye med sønnen sin og skryter av ham hele tiden men han var unge med en ufordraeglig oppførsel.'' Hva har dette med saken å gjøre? Det høres nesten ut som om du mener at gutten var så ufordragerlig at han ikke fortjener verken kos eller skryt. Jeg ser ikke helt sammenhengen i innlegget ditt? Det kan ha noe med saken å gjøre fordi det er ikke sikkert moren ser den dårlig oppførselen. Selvsagt trenger gutten kos og skryt, men det er noen som tror at gullet aldri gjør noe galt og derfor skryter av alt og derfor heller ikke tar tak i dårlig oppførsel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Afrodita Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ja dette hørtes ekkelt ut, ingen tvil om det. Men... '' Hun koser mye med sønnen sin og skryter av ham hele tiden men han var unge med en ufordraeglig oppførsel.'' Hva har dette med saken å gjøre? Det høres nesten ut som om du mener at gutten var så ufordragerlig at han ikke fortjener verken kos eller skryt. Jeg ser ikke helt sammenhengen i innlegget ditt? En unge skal ikke ha kos og skryt når han oppfører seg ufordragelig. Han skal ha det når han oppfører seg ordentlig. Der er jeg enig med trådstarter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg er 100% enig i at man ikke skal kline fra seg buser på buksa, og at barnets mor burde ha hjulpet han med å bli kvitt busen på en annen måte. Og hun burde _på en pen måte_ ha forklart han at man ikke sitter slik og fisker ut buser i alles påsyn men kan gå på do og ta dne ut der. MEN: jeg synes samtidig at man bør lære barna sine til ikke å "æsje" seg i gjesters påsyn: ''Dattera mi reagerer og sier æsj så ekkelt og jeg sa meg helt enig i at slikt er ikke lov, slikt er rett og slett ekkelt.'' Jeg synes ikke det er særlig høflig og veloppdragent å gjøre det. ''Kjente jeg mistet matlysten i flere timer etterpå for slikt er noe av det ekleseste jeg ser.'' Jeg vil nesten si du er i overmåte tander. Ekkelt, ja, men det verste du ser og miste matlysten i flere timer? Hvis dette er det verste besøket du noensinne har hatt, synes jeg du har opplevd lite! ;-) ''Hun koser mye med sønnen sin og skryter av ham hele tiden men han var unge med en ufordraeglig oppførsel. '' Hva har det med saken å gjøre? ''Hvordan ville du reagert?'' Jeg ville skyndet meg og rekke han en serviett eller lignende for å hjelpe han med å bli kvitt busen på "forskriftsmessig måte". I mine øyne er det verste som kunne skjedd at han hadde gnidd den fra seg i sofaen min;-) Bra svar, morsan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Dette var bare et eksempel og var ikke det verste. Jeg synes veldig synd på den gutten og måtte ta en alvorsprta med henne. Hun svarte ikke men tror hun nå har lært. Om de vil se på meg som en megge så er det greit for guttens skyld. Synes det er fint at du sier ifra. Vi vil vel alle vite hvis vi oppfører oss på en måte som gjør at vi mister venner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg er 100% enig i at man ikke skal kline fra seg buser på buksa, og at barnets mor burde ha hjulpet han med å bli kvitt busen på en annen måte. Og hun burde _på en pen måte_ ha forklart han at man ikke sitter slik og fisker ut buser i alles påsyn men kan gå på do og ta dne ut der. MEN: jeg synes samtidig at man bør lære barna sine til ikke å "æsje" seg i gjesters påsyn: ''Dattera mi reagerer og sier æsj så ekkelt og jeg sa meg helt enig i at slikt er ikke lov, slikt er rett og slett ekkelt.'' Jeg synes ikke det er særlig høflig og veloppdragent å gjøre det. ''Kjente jeg mistet matlysten i flere timer etterpå for slikt er noe av det ekleseste jeg ser.'' Jeg vil nesten si du er i overmåte tander. Ekkelt, ja, men det verste du ser og miste matlysten i flere timer? Hvis dette er det verste besøket du noensinne har hatt, synes jeg du har opplevd lite! ;-) ''Hun koser mye med sønnen sin og skryter av ham hele tiden men han var unge med en ufordraeglig oppførsel. '' Hva har det med saken å gjøre? ''Hvordan ville du reagert?'' Jeg ville skyndet meg og rekke han en serviett eller lignende for å hjelpe han med å bli kvitt busen på "forskriftsmessig måte". I mine øyne er det verste som kunne skjedd at han hadde gnidd den fra seg i sofaen min;-) ''jeg synes samtidig at man bør lære barna sine til ikke å "æsje" seg i gjesters påsyn'' Helt enig. Som min svigermor sier: Folkeskikk er ikke nødvendigvis å la være å søle på duken, det er å la være å påpeke det når andre gjør det. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.