morsan Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 ''jeg synes samtidig at man bør lære barna sine til ikke å "æsje" seg i gjesters påsyn'' Helt enig. Som min svigermor sier: Folkeskikk er ikke nødvendigvis å la være å søle på duken, det er å la være å påpeke det når andre gjør det. ;o) ''Som min svigermor sier: Folkeskikk er ikke nødvendigvis å la være å søle på duken, det er å la være å påpeke det når andre gjør det. '' Et genialt utsagn! :-) Som jeg har vært fristet til å benytte når _min_ svigermor lager skikkelig baluba dersom det kommer den minste flekk på duken...;-) Men jeg holder det selvsagt i meg;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 ''jeg synes samtidig at man bør lære barna sine til ikke å "æsje" seg i gjesters påsyn'' Helt enig. Som min svigermor sier: Folkeskikk er ikke nødvendigvis å la være å søle på duken, det er å la være å påpeke det når andre gjør det. ;o) Du har en klok svigermor:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orker ikke slike folk Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 ''jeg synes samtidig at man bør lære barna sine til ikke å "æsje" seg i gjesters påsyn'' Helt enig. Som min svigermor sier: Folkeskikk er ikke nødvendigvis å la være å søle på duken, det er å la være å påpeke det når andre gjør det. ;o) Nå er det stor forskjell på det å pelle seg i nesa for så å gni det på buksa og det å være uheldig å søle på duken. Jeg synes enhver fornuftig sjel bør gjøre folk oppmerksom på slik dårlig oppførsel, ikke minst for denne guttens skyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Nå er det stor forskjell på det å pelle seg i nesa for så å gni det på buksa og det å være uheldig å søle på duken. Jeg synes enhver fornuftig sjel bør gjøre folk oppmerksom på slik dårlig oppførsel, ikke minst for denne guttens skyld. ''Jeg synes enhver fornuftig sjel bør gjøre folk oppmerksom på slik dårlig oppførsel, ikke minst for denne guttens skyld.'' Men da sier man det på en _pen_ måte med en grei forklaring på hvordan man bør gjøre dette, ikke ved å si "æsj!!! så ekkelt!!!" og grine på nesa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Nå er det stor forskjell på det å pelle seg i nesa for så å gni det på buksa og det å være uheldig å søle på duken. Jeg synes enhver fornuftig sjel bør gjøre folk oppmerksom på slik dårlig oppførsel, ikke minst for denne guttens skyld. Og denne fornuftige sjelen, bør primært være moren til gutten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Og denne fornuftige sjelen, bør primært være moren til gutten. Helt enig. Og selv om moren unnlater å si fra, synes jeg at man skal være forsiktig mht å "oppdra" andres unger. Sitter vi ikke alle fra tid til annen og tenker om andre menneskers oppdragelse eller måte å forholde seg til barna sine på at "slik ville ikke jeg gjort det"? Det skulle tatt seg ut om man hele tiden kommenterte alt mulig hos venners og søskens måte å oppdra barna sine på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Helt enig. Og selv om moren unnlater å si fra, synes jeg at man skal være forsiktig mht å "oppdra" andres unger. Sitter vi ikke alle fra tid til annen og tenker om andre menneskers oppdragelse eller måte å forholde seg til barna sine på at "slik ville ikke jeg gjort det"? Det skulle tatt seg ut om man hele tiden kommenterte alt mulig hos venners og søskens måte å oppdra barna sine på. Nemlig, det er enkelte ting en simpelthen "lukker øynene" for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orker ikke slike folk Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Helt enig. Og selv om moren unnlater å si fra, synes jeg at man skal være forsiktig mht å "oppdra" andres unger. Sitter vi ikke alle fra tid til annen og tenker om andre menneskers oppdragelse eller måte å forholde seg til barna sine på at "slik ville ikke jeg gjort det"? Det skulle tatt seg ut om man hele tiden kommenterte alt mulig hos venners og søskens måte å oppdra barna sine på. Jeg kommeneterte ikke hele tiden men desse gjestene oppførte seg slik at jeg ble provosert og irritert. Det var så utrivelig at jeg nærmest talte timer til de skulle dra. Enig i at både jeg og dattera vår skulle sagt i fra på en penere måte men det er ikke så lett når det omtrent koker over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg kommeneterte ikke hele tiden men desse gjestene oppførte seg slik at jeg ble provosert og irritert. Det var så utrivelig at jeg nærmest talte timer til de skulle dra. Enig i at både jeg og dattera vår skulle sagt i fra på en penere måte men det er ikke så lett når det omtrent koker over. Jeg vil tro at de ikke hadde det så veldig hyggelig på besøk hos dere heller. Tror du ikke folk merker det om du er så irriterte og sure på dem, selv om du sier du holdt det inni deg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Nå er det stor forskjell på det å pelle seg i nesa for så å gni det på buksa og det å være uheldig å søle på duken. Jeg synes enhver fornuftig sjel bør gjøre folk oppmerksom på slik dårlig oppførsel, ikke minst for denne guttens skyld. Det er også stor forskjell på å si fra på skikkelige måter og på å rope "ææææsj". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Du har en klok svigermor:-) Ja, jeg er heldig sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orker ikke slike folk Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg vil tro at de ikke hadde det så veldig hyggelig på besøk hos dere heller. Tror du ikke folk merker det om du er så irriterte og sure på dem, selv om du sier du holdt det inni deg? Nå var det først og fremst moren jeg var irritert på. For når hun sitter og godtar at ungen oppfører seg såpass dårlig og de bare ler og sier at det er deilig å få ut snørr så synes jeg at det må være lov til å kjenne at man blir irritert. Det er noe som heter å ha litt respekt når man er hos andre. Det og ikke reagere er å gi de en stor bjørnetjeneste. Synes du det er bedre at ingen sier i fra og at barnet kanskje blir holdt utenfor og mobbet på skoeln fordi det ikke har lært helt allminnelig folkeskikk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orker ikke slike folk Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Det er også stor forskjell på å si fra på skikkelige måter og på å rope "ææææsj". Greit nok men nok snakker jo barn også ofte rett fra levra. Noen ganger må kanskje en ekte reaksjon til? Bedre det enn at han skulle komme på skolen og bli holdt utenfor kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Nå var det først og fremst moren jeg var irritert på. For når hun sitter og godtar at ungen oppfører seg såpass dårlig og de bare ler og sier at det er deilig å få ut snørr så synes jeg at det må være lov til å kjenne at man blir irritert. Det er noe som heter å ha litt respekt når man er hos andre. Det og ikke reagere er å gi de en stor bjørnetjeneste. Synes du det er bedre at ingen sier i fra og at barnet kanskje blir holdt utenfor og mobbet på skoeln fordi det ikke har lært helt allminnelig folkeskikk? Synes du drar dette i lengste laget jeg da. Du må reagere så han ikke blir mobbet på skolen og holdt utenfor...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orker ikke slike folk Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Synes du drar dette i lengste laget jeg da. Du må reagere så han ikke blir mobbet på skolen og holdt utenfor...... Ja og dette var bare et mildere eksmepel. Jeg sa min mening til denne moren om alt og jeg tror faktisk hun forsto selv om hun ble litt sur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ja og dette var bare et mildere eksmepel. Jeg sa min mening til denne moren om alt og jeg tror faktisk hun forsto selv om hun ble litt sur. Godt hun har en så 'god' venninne som deg da. Heldige henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meline Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Moren hadde kanskje en viss ironisk tone da hun kommenterte? Ellers har jeg vanskelig for å ta deg alvorlig, og får egentlig lyst til å si nøyaktig det samme - dette var visst godt å få ut, eller? Om dette er et tulleinnlegg er det ufattelig lite oppfinnsomt - er det derimot seriøst, må din verden virkelig være full av problemer - men likevel er det dette du drar fram. Whatever. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Tenkte det samme... Enkelte unger lurer på hvorfor jeg ikke spiser matpakka mi sammen med dem. Vel - det får de bare fortsette å lure på! :-) Hehe, det er også en grunn til at jeg pleier å vaske hendene i friminuttene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg takler snørra fra egne unger, men andre ungers snørr gjør meg direkte kvalm. Jeg kunne ikke jobbet i barnehage eller barneskole/sfo nei. *Grøss* Jeg er ikke direkte tilhenger av snørr jeg heller, men prøver å holde ut så godt jeg kan ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Syns du har fått merkelig mye pepper her. Jeg hadde også sagt ifra om et barn hadde sittet slik til i mitt hjem, om barnet hadde vært yngre hadde jeg nok gitt han en klut/serviett og sagt at han skulle bruke den. Men denne gutten var da tross alt 8 år! En annen ting er at begeret renner over til slutt, og alt i alt var dette en av episodene som gjorde at det skjedde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.