Gjest prust Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Må bare skrive et lite innlegg om hvor moro det nå er å ha med ungene i slalåmbakken!!!! Mannen min er født med ski på beina, og har rent slalåm og telemark i mange år, jeg selv begynte som 17-18 åring, og har ikke rent mye, men jeg synes det er veldig moro. Ungene er nå snart 5 år, 7,5 år og snart 10 år - og denne vinteren har det virkelig løsnet for oss som familie, slik at vi kan ha med alle tre ungene i stor bakke, og virkelig kose oss sammen! Hun minste har kjørt med sele i stor bakke frem til denne uka, men de to gangene vi var i bakken denne uka, fikk hun prøve seg uten - og hun er blitt så god på ploging, bremsing, og svinging - og virkelig kooooooser seg sammen med oss. Og hun holdt ut hele dagen, fra 10 til 16! Og de to store kjører med pappaen i skogsløyper, over humper og hopp, og er blitt knallgode! Og jeg - jeg blir nok aldri supergod, men storkoser meg jeg også, både over selve renningen, men også over å få være ute i flott vintervær og være sammen med hele familien min :-) Nå er vinterferien over - og vi har fått gått langrenn, lekt i snøen og akt, og rent slalåm to dager. Neste helg skal vi på tur sammen med en haug familier - da blir det langrenn - og helga etterpå skal vi renne slalåm igjen. Og deretter er det ikke lenge til påsken - da blir det nye runder!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg kjenner følelsen. Elsker vintersport jeg også og vet hvor gøy det er når ungene mestrer nye ting. Kos dere resten av vinteren. Det ser ut som den varer en stund:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Helt enig, vi kjører også mye alpin, mannen min var tidligere aktiv både i alpin og telemark, og nå er det ungene som kjører skirenn stadig vekk. De blir nok aldri med i World Cup, men det er utrolig hvor gode de er blitt på ski, begge ungene er mye flinkere enn jeg som begynte først som 15-åring... Så her har vi sesongkort i bakken alle mann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Kanskje vi får kjøpe oss sesongkort til neste år. Men hvor er nærmeste bakke fra Oslo som er skikkelig bra? Kan man bruke sesongkortene flere plasser? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ikke sant det er moro!? Jeg har nå med meg 3 stk i bakken, jeg og. 4,5 år, 7 år og 9,5 år. Minstemann kjører også alene nå, uten sele, og det er bare superdeilig!!! Mannen min er definitivt IKKE født med slalomski på beina, men han henger da med!!! Jeg er vel kanskje født med det, har kjørt slalom siden jeg var 6, så det sitter vel igjen noe enda!! Vi har alltid kjørt i stor bakke, for det er det eneste som er her på stedet, og det har gått kjempefint! Herlig når ungene kan kjøre heisen alene, og mor og far kan lage seg ei lita hule i bakken, med kaffe, avis og sol, og bare nyyyyte livet!!!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Kanskje vi får kjøpe oss sesongkort til neste år. Men hvor er nærmeste bakke fra Oslo som er skikkelig bra? Kan man bruke sesongkortene flere plasser? Man kan ikke bruke sesongkort flere plasser. Kongsberg er nær Oslo. Det er da alpinanlegg i Oslo også? Og i Drammen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Å så gøy å lese Det blir travle helger og ferier nå som alle kan gjære det samme, en stor glede ja, det forstår jeg (Postet noe på meldinger før jeg så denne) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Så artig å lese, høres ut som en perfekt vinterferie :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg kjenner følelsen. Elsker vintersport jeg også og vet hvor gøy det er når ungene mestrer nye ting. Kos dere resten av vinteren. Det ser ut som den varer en stund:-) Her sør er det dessverre vår - men en times kjøring inn i landet, er det fine forhold for langrenn, og videre 1-2 timer er det slalåmanlegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Helt enig, vi kjører også mye alpin, mannen min var tidligere aktiv både i alpin og telemark, og nå er det ungene som kjører skirenn stadig vekk. De blir nok aldri med i World Cup, men det er utrolig hvor gode de er blitt på ski, begge ungene er mye flinkere enn jeg som begynte først som 15-åring... Så her har vi sesongkort i bakken alle mann. Hadde vi bodd i nærheten av et skikkelig alpinanlegg, hadde vi garantert hatt sesongkort! Gidder ikke ha det på de stusslige småbakkene her sør.... :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ikke sant det er moro!? Jeg har nå med meg 3 stk i bakken, jeg og. 4,5 år, 7 år og 9,5 år. Minstemann kjører også alene nå, uten sele, og det er bare superdeilig!!! Mannen min er definitivt IKKE født med slalomski på beina, men han henger da med!!! Jeg er vel kanskje født med det, har kjørt slalom siden jeg var 6, så det sitter vel igjen noe enda!! Vi har alltid kjørt i stor bakke, for det er det eneste som er her på stedet, og det har gått kjempefint! Herlig når ungene kan kjøre heisen alene, og mor og far kan lage seg ei lita hule i bakken, med kaffe, avis og sol, og bare nyyyyte livet!!!:-) Må bare spørre - hvis dere kjøper dagskort, kan dere vel ikke "kaste bort" tida med å sitte og sole dere og lese avisen? Jeg tar meg knapt nok tid til å spise nista eller gå på do - føler at jeg må renne alt jeg klarer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Å så gøy å lese Det blir travle helger og ferier nå som alle kan gjære det samme, en stor glede ja, det forstår jeg (Postet noe på meldinger før jeg så denne) Ja, vi har virkelig hatt det fint! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Så artig å lese, høres ut som en perfekt vinterferie :0) Det var det virkelig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Må bare spørre - hvis dere kjøper dagskort, kan dere vel ikke "kaste bort" tida med å sitte og sole dere og lese avisen? Jeg tar meg knapt nok tid til å spise nista eller gå på do - føler at jeg må renne alt jeg klarer! De to eldste har sesongkort, minstemann kjører gratis, og jeg og gubben deler på dagskort. Da kan vi veksle på å kjøre med minsten, og å hvile. Lettere å få de to eldste til å spise niste, også, når vi sitter sammen ute. Mye billigere, også. Noen ganger kjøper vi bare 3-timers kort, og når kortet har gått ut, sitter vi i hula vår og koser oss. Vi prøver å ikke stresse mer enn vi må, så derfor er slike slalomdager kos for oss. Men vi har kanskje lettere tilgang til bakken enn dere? Vi bor jo nesten i bakken.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 De to eldste har sesongkort, minstemann kjører gratis, og jeg og gubben deler på dagskort. Da kan vi veksle på å kjøre med minsten, og å hvile. Lettere å få de to eldste til å spise niste, også, når vi sitter sammen ute. Mye billigere, også. Noen ganger kjøper vi bare 3-timers kort, og når kortet har gått ut, sitter vi i hula vår og koser oss. Vi prøver å ikke stresse mer enn vi må, så derfor er slike slalomdager kos for oss. Men vi har kanskje lettere tilgang til bakken enn dere? Vi bor jo nesten i bakken.... Ja, vi må kjøre i minst 3,5 timer for å komme til et skikkelig sted. Men svigermor bor like oppunder et av landets beste anlegg - så vi er mye der i ferier :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.