Gjest høstløv Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Du virker utrolig utakknemlig over at mennesker i det hele tatt gidder å svare deg. Mulig at ikke alle forslagene er noe du liker, men å demonstrere det på den måten du gjør (også ref. penger i ballong) viser litt mangel på folkeskikk, synes jeg. La da folk svare som de vil, du er da ikke ansatt til å refse andre for svarene, de gir. Ikke alle er enige med deg i dine meninger, men vi sender da ikke meldinger med personkarakteristikker til deg for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 La da folk svare som de vil, du er da ikke ansatt til å refse andre for svarene, de gir. Ikke alle er enige med deg i dine meninger, men vi sender da ikke meldinger med personkarakteristikker til deg for det. Var det noen som snakket til deg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Var det noen som snakket til deg? Nei, men jeg talte til deg, og det tåler du kanskje ikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Nei, men jeg talte til deg, og det tåler du kanskje ikke? Det tåler jeg ganske så bra, men jeg kan ikke skjønne at du har noe mer rett til å rette på meg, enn jeg har på å rette på andre - blir litt å kaste stein i glasshus det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Hvorfor kunne du ikke tenkt deg å gi penger i en ballong? Gutten min fikk det på sin siste bursdag. Han syntes det var utrolig gøy, også bursdagsgjestene syntes det var gøy. Fordi jeg synes at ungene skal lære seg å sette pris på å få personlige gaver, ikke bare penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det tåler jeg ganske så bra, men jeg kan ikke skjønne at du har noe mer rett til å rette på meg, enn jeg har på å rette på andre - blir litt å kaste stein i glasshus det... Fordi du kommer med stygge personkarakteristikker på folk du ikke kjenner. Bl.a. "utrolig utakknemlig" og "viser litt mangel på folkeskikk". Det er da ikke deg som har rett til å sette normene for takknemlighet og folkeskikk i dette forum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Fordi du kommer med stygge personkarakteristikker på folk du ikke kjenner. Bl.a. "utrolig utakknemlig" og "viser litt mangel på folkeskikk". Det er da ikke deg som har rett til å sette normene for takknemlighet og folkeskikk i dette forum. Det ER mangel på folkeskikk å gneldre til folk som prøver å hjelpe en, og spesielt når man faktisk har bedt om hjelp. Det ER også veldig utakknemlig å møte hjelpsomhet på den måte puttelulle gjør her. Dette er ikke et definisjonsspørsmål, så jeg skjønner ikke helt hva Bookworm fikk pepper for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det ER mangel på folkeskikk å gneldre til folk som prøver å hjelpe en, og spesielt når man faktisk har bedt om hjelp. Det ER også veldig utakknemlig å møte hjelpsomhet på den måte puttelulle gjør her. Dette er ikke et definisjonsspørsmål, så jeg skjønner ikke helt hva Bookworm fikk pepper for. Enig med deg. Har også reagert på at puttelulle har svart på en veldig utaknemlig og sur måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Fordi du kommer med stygge personkarakteristikker på folk du ikke kjenner. Bl.a. "utrolig utakknemlig" og "viser litt mangel på folkeskikk". Det er da ikke deg som har rett til å sette normene for takknemlighet og folkeskikk i dette forum. _Virker_ utrolig utakknemlig og _tyder på mangel på folkeskikk_ er ikke personkarakteristikker. Og når du ber om råd på et sted, så kanskje man selv kunne avse å svare på den utakknemlige måten som puttelulle gjør her, for DET står jeg ved - det er virkelig veldig utakknemlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det ER mangel på folkeskikk å gneldre til folk som prøver å hjelpe en, og spesielt når man faktisk har bedt om hjelp. Det ER også veldig utakknemlig å møte hjelpsomhet på den måte puttelulle gjør her. Dette er ikke et definisjonsspørsmål, så jeg skjønner ikke helt hva Bookworm fikk pepper for. Thank you:-) Kunne virkelig ikke skjønne hva jeg hadde gjort feil her, skjønner du... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Enig med deg. Har også reagert på at puttelulle har svart på en veldig utaknemlig og sur måte. Det er visst noens privilegium å være krass,mens andre ikke kan være ærlig å si hva man mener! Svarene til meg satte jeg pris på, men reaksjonene på at gaven ble godt mottatt, setter jeg ikke pris på, nei. Jeg har vært aktiv på dette forumet i nøyaktig 10 år, men de siste årene har jeg nesten ikke vært her. Og det kommer jeg heller ikke til å være i fortsettelsen. Naturlig nok. Meningen har aldri vært å være sur, men jeg synes jeg har svart like kort og konkret som andre, men.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Hvorfor kunne du ikke tenkt deg å gi penger i en ballong? Gutten min fikk det på sin siste bursdag. Han syntes det var utrolig gøy, også bursdagsgjestene syntes det var gøy. Vi er alle forskjellige! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Du ga jo kr. 50 - kunne du aldri funnet på å gi den i en ballong? Nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Når du skriver med STORE BOKSTAVER, så oppfattes det som om du roper. Tenk om det er MENINGEN at det skal se ut som om hun roper, da!? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 De fleste 2.klassinger jeg kjenner ville blitt utrolig glad for penger - så jeg hadde gått for det. Dere mener altså at penger i en ballong er en bedre gave, enn penger i et cd-cover somd et er gjort det arbeid med, og med musikk som ungen elsker!? Greit nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er visst noens privilegium å være krass,mens andre ikke kan være ærlig å si hva man mener! Svarene til meg satte jeg pris på, men reaksjonene på at gaven ble godt mottatt, setter jeg ikke pris på, nei. Jeg har vært aktiv på dette forumet i nøyaktig 10 år, men de siste årene har jeg nesten ikke vært her. Og det kommer jeg heller ikke til å være i fortsettelsen. Naturlig nok. Meningen har aldri vært å være sur, men jeg synes jeg har svart like kort og konkret som andre, men.... Det er helt greit å ikke mene det samme som andre, og at du ikke kunne ha tenkt deg å gi penger i en ballong. Forskjellen er hvordan man legger det fram - Når du skriver "Det kunne jeg ALDRI ha gjort" blir det underforstått at de som gjør det, virkelig er smålige og lite personlige i valg av gaver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Dere mener altså at penger i en ballong er en bedre gave, enn penger i et cd-cover somd et er gjort det arbeid med, og med musikk som ungen elsker!? Greit nok. Jeg gir i hvert fall ikke "personlige" gaver til alle bekjente som min datter blir invitert i bursdag til - og når det er snakk om smak - jeg hadde heller ikke blitt noe glad for et scrappet CD-cover... Så jeg tenker at begge deler kan fungere jeg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dustedama Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 ''Penger i en ballong hadde jeg iallefall ALDRI kommet til å gi!'' Det var da voldsomt, da. Penger har vært en helt vanlig gave her omkring,- i alle fall fra de var 8-10 år. Og mine unger har vært glade for å få penger, hatr planlagt etterpå hva de skal kjøpe for det, og kost seg både med planer og handling. Bedre det enn en masse pjus som de ikke ønsker seg, og som er vanskelig å få byttet. ''Bedre det enn en masse pjus som de ikke ønsker seg, og som er vanskelig å få byttet.'' Så enig, så enig! I tillegg er det bra for miljøet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Tenk om det er MENINGEN at det skal se ut som om hun roper, da!? :-) Ja, kanskje det. Men jeg visste det ikke før noen gjorde meg oppmerksom på det, og takk for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noe SÅ upersonlig og kjedelig! Ja :-) Men gutten er strålende fornøyd. Hadde bursdag for noen uker siden, og fikk mange hvite konvolutter. Noen skrev kort med- andre gjorde det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.