Lillemus Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Gutten fikk en cd med all den musikken han elsker!! Lagt inn i et cd-cover som jeg scrappet: bilder av gutten, pyntepapir, tekst og div. I tillegg fikk han 50,-. Det var den beste gaven han hadde fått noensinne!!!! Sa gutten til meg, og det mente han! Penger i en ballong hadde jeg iallefall ALDRI kommet til å gi! Jeg hadde blitt kjempeglad for en sånn gave selv jeg. ) Synes alltid det er så koselig å få ting som giveren har lagt ned tid og omtanke i. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Dere mener altså at penger i en ballong er en bedre gave, enn penger i et cd-cover somd et er gjort det arbeid med, og med musikk som ungen elsker!? Greit nok. Nei, absolutt ikke. Om hun har tid og ork til å brenne en CD er jo det bare flott. Vil bare si at penger aldri blir kjedelig for en 2. klassing (etter min erfaring). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dustedama Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noe SÅ upersonlig og kjedelig! Skjønner ikke greien med at det er så utrolig stas med en "personlig" dings til rundt 50 kr som blir glemt når det har gått en dag eller fjorten. Min yngste er superglad for hver eneste 50-lapp. Tilsammen utgjør de noen hundrelapper som gjør at han kan kjøpe seg noe han virkelig har lyst på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Skjønner ikke greien med at det er så utrolig stas med en "personlig" dings til rundt 50 kr som blir glemt når det har gått en dag eller fjorten. Min yngste er superglad for hver eneste 50-lapp. Tilsammen utgjør de noen hundrelapper som gjør at han kan kjøpe seg noe han virkelig har lyst på. Vi gav altså en cd OG en 50-lapp.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Det er helt greit å ikke mene det samme som andre, og at du ikke kunne ha tenkt deg å gi penger i en ballong. Forskjellen er hvordan man legger det fram - Når du skriver "Det kunne jeg ALDRI ha gjort" blir det underforstått at de som gjør det, virkelig er smålige og lite personlige i valg av gaver. Nå legger du meninger i munnen på meg igjen... Hverken du eller jeg er tankelesere! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg hadde blitt kjempeglad for en sånn gave selv jeg. ) Synes alltid det er så koselig å få ting som giveren har lagt ned tid og omtanke i. ) Takk for det!:-) Jeg mener faktisk at jeg synes kun 50,- er stusslig, men da mener jeg ikke at summen er stusslig, men at det er så stusslig... Når de 50,- er oppbrukt, hva da!? Da har ikke mottakeren engang et kort å vise til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 ''Penger i en ballong hadde jeg iallefall ALDRI kommet til å gi!'' Det var da voldsomt, da. Penger har vært en helt vanlig gave her omkring,- i alle fall fra de var 8-10 år. Og mine unger har vært glade for å få penger, hatr planlagt etterpå hva de skal kjøpe for det, og kost seg både med planer og handling. Bedre det enn en masse pjus som de ikke ønsker seg, og som er vanskelig å få byttet. Det er da ikke det å gi penger som er saken her!:-) Penger er helt greie gaver, men jeg synes det stusslig med en 50-lapp, og ikke en gang et kort! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 ''Bedre det enn en masse pjus som de ikke ønsker seg, og som er vanskelig å få byttet.'' Så enig, så enig! I tillegg er det bra for miljøet Penger er supre gaver!!! :-) Men stusslig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Nå legger du meninger i munnen på meg igjen... Hverken du eller jeg er tankelesere! :-) Nei, jeg legger ikke meninger i munnen din, jeg forteller det hvordan du _kan bli_ oppfattet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg gir i hvert fall ikke "personlige" gaver til alle bekjente som min datter blir invitert i bursdag til - og når det er snakk om smak - jeg hadde heller ikke blitt noe glad for et scrappet CD-cover... Så jeg tenker at begge deler kan fungere jeg:-) Hehheehhehe!:-) Og det er helt greit at vi er uenige om det der cd-coveret. Poenget her er jo at jeg forsøker åf ortelle dere hvordan gaven ble, og hvordan mottakelsen ble... Men det er visst mindre viktig, enn hvordan jeg har uttrykt meg. Jeg mener dere har misforstått, men der er vi uenige. Vel vel. Men jeg har ALDRI sagt at penger ikke er noen grei gave!!!! Det er måten det blir gitt tips om å gi dem PÅ jeg synes er stusslig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dustedama Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Vi gav altså en cd OG en 50-lapp.. Jeg _vet_ det, og synes det var en flott idé! Men som mange andre reagerer jeg på måten du har tatt imot velmente råd (som du vitterlig selv har bedt om). Var bare det Det skrevne ord inne på en nettside gir stort rom for misforståelser. Men det gjelder vel om ikke å henge seg opp i bagateller. Begge veier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Nei, jeg legger ikke meninger i munnen din, jeg forteller det hvordan du _kan bli_ oppfattet... ... av folk som VIL misforstå, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dustedama Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er da ikke det å gi penger som er saken her!:-) Penger er helt greie gaver, men jeg synes det stusslig med en 50-lapp, og ikke en gang et kort! :-) Har opptil flere barn, og gjennom alle årene med diverse 50lapper og enkelte 100lapper, har jeg aldri opplevd at de ikke har blitt gitt sammen med en fint kort eller oppi en dekorert konvolutt. Men kanskje vi bare har vært heldige? Selv bruker jeg å putte pengene oppi en fargerik liten boks sammen med noen karameller el.lign. Skriver hilsenen utenpå boksen og pynter gjerne med noen klistermerker eller annet. Boksene gjør stor lykke og brukes av mottakeren til å samle mye dill og dall i 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 ... av folk som VIL misforstå, ja. Nja, det tror jeg kan diskuteres - men jeg kan ikke se at det har noen hensikt. Du har forklart deg, jeg har forklart meg og stort lenger enn det tror jeg ikke vi kommer:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Takk for det!:-) Jeg mener faktisk at jeg synes kun 50,- er stusslig, men da mener jeg ikke at summen er stusslig, men at det er så stusslig... Når de 50,- er oppbrukt, hva da!? Da har ikke mottakeren engang et kort å vise til! Poden her var vel den siste i klassen som tviholdt på at penger ikke var noen bursdagsgave og kom med pakke til han gikk i 4. klasse tror jeg. Etter det har vi også stort sett gitt penger. Snuppa går i 3. klasse nå og fremdeles har hun bare fått og gitt gaver til venninnene, ikke penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Takk for det!:-) Jeg mener faktisk at jeg synes kun 50,- er stusslig, men da mener jeg ikke at summen er stusslig, men at det er så stusslig... Når de 50,- er oppbrukt, hva da!? Da har ikke mottakeren engang et kort å vise til! ''Når de 50,- er oppbrukt, hva da!? Da har ikke mottakeren engang et kort å vise til!'' Det er da vanlig å bruke kort selv om man gir bort pengegaver, vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er da ikke det å gi penger som er saken her!:-) Penger er helt greie gaver, men jeg synes det stusslig med en 50-lapp, og ikke en gang et kort! :-) ..man kan jo knyte fast ballongen til et kort, da;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det er da ikke det å gi penger som er saken her!:-) Penger er helt greie gaver, men jeg synes det stusslig med en 50-lapp, og ikke en gang et kort! :-) ''...men jeg synes det stusslig med en 50-lapp, og ikke en gang et kort! :-)'' Hehe,- ok - virket som du syntes det var ille med selve pengegaven. Men - det kan nok hende at mottakeren synes det er vel så festlig med lappen inne i en ballong enn et standard bursdagskort :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Takk for det!:-) Jeg mener faktisk at jeg synes kun 50,- er stusslig, men da mener jeg ikke at summen er stusslig, men at det er så stusslig... Når de 50,- er oppbrukt, hva da!? Da har ikke mottakeren engang et kort å vise til! Vi har aldri gitt bort pengegave eller fått pengegave uten at det var med et kort. Jeg kan ikke se at noen har foreslått å gi bort pengegave uten kort. Også da gutten min fikk penger inni en ballong var det med et kort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.