tzatziki1365380058 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg er ganske streng av meg når det gjelder hvem jeg mener ungene mine bør invitere i bursdagene sine. men nå har jeg kommet opp i et dilemma selv, gitt. Minsten skal feire 6 årsdag, og vil invitere alle jentene på samme avdeling på samme alder, pluss et et par stykker "utenfor gruppen" - dvs ei yngre jente pluss et par gutter. So far so good! Men - på den andre avdelingen (bare 2 avd i barnehagen) går det bare ei 6-åringjente. Min datter leker aldri med denne jenta (sier tom at jenta ikke vil leke med henne), jeg vet ikke hvem hun er, og aner ikke hvem foreldrene er. I teillegg bor hun utenfor nærområdet - skal ikke gå på samme skole og sånn. Jeg heller til å invitere jenta, men 6-åringen blånekter. Hva gjør jeg nå, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg hadde nok invitert. Sjansen er vel ganske stor for at barnet ikke kommer likevel, men jeg tenker at én fra eller til går for det samme 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Her synes jeg du kan la din 6-åring få viljen sin. Jenta går på en annen avdeling, og jeg er av den oppfatning at man skal holde seg innen avdelingen. Så lenge h*n ikke vil, så synes ikke jeg det er for ille å la være å invitere henne:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Siden denne jenta er på en annen avdeling trenger dere ikke invitere henne når lillemor ikke vil. Synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Siden denne andre jenta går på en annen avdeling, hadde jeg ikke invitert henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg synes ikke du trenger invitere henne når hun går på en annen avdeling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hvorfor skulle du bedt henne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Vi har alltid invitert jentene på samme alderstrinn eller alle jentene på avdelingen... I år går lillesøster i en ny bhg, og til 6-års dagen inviterte vi alle skolestarter-jentene - fordelt på to avd. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å gjøre dette, men så viste det seg jo at hun lekte mye på tvers av avd, og dessuten var det flere som feiret bursdagene sine omtrent på samme tid og gjorde det sånn som dette. Hvis denne jenta på den andre avd er eneste jente i samme årskull - uavhengig av avd, så ville jeg nok invitert henne. Hvis det er sånn at jentene ikke egentlig leker sammen, så er det jo ikke sikkert hun vil komme engang... Men da er hun i det minste invitert 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg synes jenta di kan få bestemme at hun ikke skal bli invitert - hun går jo på en annen avdeling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jenta mi var den eneste jenta i sitt årskull på sin avdeling og var ganske lei seg over at hun ble bedt i bursdag så sjelden. Det var jo veldig lett for de andre å glemme henne, siden kutymen er å be alle på samme avdeling som er født samme år etc. -så hvis problemet er at dattera di ikke kjenner henne så godt og ikke vil be henne av den grunn hadde jeg prøvd å overtale henne. Hvis jentene er uvenner eller ikke går godt sammen hadde jeg vel kanskje latt være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jenta mi var den eneste jenta i sitt årskull på sin avdeling og var ganske lei seg over at hun ble bedt i bursdag så sjelden. Det var jo veldig lett for de andre å glemme henne, siden kutymen er å be alle på samme avdeling som er født samme år etc. -så hvis problemet er at dattera di ikke kjenner henne så godt og ikke vil be henne av den grunn hadde jeg prøvd å overtale henne. Hvis jentene er uvenner eller ikke går godt sammen hadde jeg vel kanskje latt være. Jenta mi var også den eneste stor-jenta i barnehagen det siste året. Det var mange gutter på avdelingen som var like gamle, men alle ba bare guttene i bursdag (bortsett fra han som hadde bursdag sist, etter den siste foreldresamtalen da jeg fortalte ped.leder at vi syntes dette var trist). Hun ble ikke bedt i en eneste bursdag i barnehagen det siste året hun gikk der, bare den ene helt på slutten av året. Hun syntes også det var litt sårt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.