Gå til innhold

Ble litt provosert nå...

Gjest av læreren...

Anbefalte innlegg

Gjest av læreren...

Gutten min skadet seg på skolen forrige uke. Pga skade i munnen skal han ikke spise hard mat bla, og han drikker av sugerør (veldig sår i overleppen).

Han er med i skolefruktordningen og jeg hadde gitt han beskjed om at han ikke kan spise hard frukt som eple, pære osv. Jeg snakket med læreren i morges og opplyste om hva han må passe på...

Når han hadde kommet hjem fra skolen hadde han med seg eplet sitt tilbake fra skolen. Jeg spurte hvorfor, og han svarte det var fordi han ikke skulle spise hard mat. Så fortalte han at han hadde spurt læreren om hun kunne dele den opp og da hadde hun at nei, det gikk ikke for hun har så mye annet å gjøre!

Ble litt skuffet jeg... De har kniv på klasserommet som de bruker når de deler opp hvis det blir frukt til overs..

Føler ofte på dette at de ikke kan gjøre noe ekstra for ungene selv om det er helt spesiell grunn for det...De har ikke ressurser og tid til det. Jeg jobber også med barn og synes det er viktig å strekke seg litt lenger ved behov, han ville jo ikke spurt om hjelp hvis det ikke hadde vært for det ekle såret i munnen...

Hadde dere reagert? Ble skuffa jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

6

• Spirello

2

• laban

1

• pekkaline

1

Mest aktive i denne tråden

Du sa til læreren at ungen ikke skulle ha eple, så er du sur fordi han ikke fikk spise eple? Eller misforstod jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kan man si

Du sa til læreren at ungen ikke skulle ha eple, så er du sur fordi han ikke fikk spise eple? Eller misforstod jeg nå?

sånn leste jeg det også... litt forvirrende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest av læreren...

sånn leste jeg det også... litt forvirrende

:) Ikke alltid lurt å skrive mens ungene holder på rundt her :)

Sa til læreren at han ikke kunne spise feks eple hvis det ikke var oppdelt...

Er det urimelig å forvente at de har tid til feks dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa jo han ikke skulle spise hard frukt? Synes læreren bare fulgte det du sa jeg.. Du burde da i så dall sagt det skulle deles opp i mindre biter, men du skriver du ringte og sa han ikke skulle få hard frukt, derfor fikk han det med seg hjem.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke bare unngått misforståelser og bedt læreren dele opp frukten? Nei, hadde ikke reagert hvis jeg hadde formulert meg sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dustedama

Nei, det synes jeg absolutt ikke. Såpass må de kunne ta seg tid, når gutten din er skadet.

Håper han blir bra snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest av læreren...

På sfo hadde de til og med skjært av skorpene på brødmaten så der fikk han skikkelig særbehandling :) Synes det er godt å vite, det fortjener han når han var så uheldig å skade seg...

Hilsen hønemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Det spiller vel ingen rolle om gutten fikk spise eplet mens han var på skolen eller etter at han var kommet hjem.

Ikke noe å hisse seg opp over i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest av læreren...

Du sa jo han ikke skulle spise hard frukt? Synes læreren bare fulgte det du sa jeg.. Du burde da i så dall sagt det skulle deles opp i mindre biter, men du skriver du ringte og sa han ikke skulle få hard frukt, derfor fikk han det med seg hjem.. ?

han spurte henne selv om hun kunne dele opp eplet hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Her syns jeg læreren gjorde det rette jeg. Gutten din fikk frukten, men i stedefor å risikere å gjøre feil lot hun deg gi den til gutten, med eller uten skall, og i akkurat så store biter som du hadde blitt anbefalt av legevakten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Da tenker jeg at du er heldig som har så få problemer siden dette skuffer deg ;-)

Jeg hadde ikke tenkt noe over det. Synes egentlig læreren gjorde riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Godt ment fra 2-barnsmamma.

Det skal mer til for at jeg blir skuffet. Jeg synes dette var en bagatell da. Er ikke bare din sønn det kan dreie seg om, kan hende var det flere elever som hadde litt ekstra behov for læreren sin oppmerksomhet i dag også, for alt man vet. Jeg tror virkelig de fleste lærere strekker seg så langt de kan.

Han skal bli en voksen mann også han sønnen din vet du, han må nok tåle litt mer enn å få et eple som ikke er skrelt oppigjennom livet. :-) Godt ment. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Men altså: Ungen skulle ikke spise hard frukt!? Og det hadde du gitt beksjed om? Hvordan kan du da bli provosert over at læreren ikke _delte_ frukten? Den er vel like hard, selv om den blir delt opp i noen mindre biter? Skulle læreren most frukten, da? For det ville jo være eneste måten å få hardt eple til å bli mykt, mener jeg!:-)

Men lærere gjør jo alltid feil, så...:-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg. Du hadde gitt beskjed til læreren om at han ikke skulle spise hard mat - eple er hardt. Hvis du ikke spesifikt hadde sagt at det var greit om den var delt opp (ikke at jeg kan skjønne forskjellen, hvis han til og med må bruke sugerør å drikke med), så skjønner jeg veldig godt at læreren ikke gjorde dette for sønnen din. Læreren gjorde vel strengt tatt som h*n hadde fått beskjed om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han spurte henne selv om hun kunne dele opp eplet hans...

Ja, men jeg som lærer hadde nå stolt mer på den voksne forelderen/forsatte som ga beskjed, enn på gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Number one

Lærern kunne jo ha delt det opp.

Men jeg må også si at jeg ikke synes det er noen stor sak. Det virker som det er mange her som er veldig negative til skole og barnehage. Mener de tar seg for liten tid til barna osv. Jeg har selv jobbet i både skole og barnehage. Prøv en slik jobb en dag, og en ser at hvert minutt er fyllt opp med oppgaver. Det er mange elever/barn det skal taes hensyn til. Det er dermed sjelden snakk om velvilje, men kapasitet, slik skoler og barnehager er i dagens samfunn. I barnehage har en voksen ansvar for 6 barn. Men i realiteten er det oftest snakk om mange flere barn. Pga sykdom, møter, ulike vakter osv. Bare en liten påminner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅå, til stadighet nye opplysninger lenger ned i tråden - det blir jo helt umulig å svare!

Sa du til læreren at gutten _kunne_ spise oppdelt frukt, eller sa du at han ikke kunne spise hardt mat?

Og krisen ved at han hoppet over eplet på skolen en dag uansett, er...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærern kunne jo ha delt det opp.

Men jeg må også si at jeg ikke synes det er noen stor sak. Det virker som det er mange her som er veldig negative til skole og barnehage. Mener de tar seg for liten tid til barna osv. Jeg har selv jobbet i både skole og barnehage. Prøv en slik jobb en dag, og en ser at hvert minutt er fyllt opp med oppgaver. Det er mange elever/barn det skal taes hensyn til. Det er dermed sjelden snakk om velvilje, men kapasitet, slik skoler og barnehager er i dagens samfunn. I barnehage har en voksen ansvar for 6 barn. Men i realiteten er det oftest snakk om mange flere barn. Pga sykdom, møter, ulike vakter osv. Bare en liten påminner.

Jeg er fullstendig enig med deg. Selv har jeg aldri jobbet verken i barnehage eller på skole, men reagerer ofte på all negativiteten mot lærere/førskolelærere alltid.

What's the big deal med om gutten måtte la være å spise eple en dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...