Gå til innhold

Ble litt provosert nå...

Gjest av læreren...

Anbefalte innlegg

På sfo hadde de til og med skjært av skorpene på brødmaten så der fikk han skikkelig særbehandling :) Synes det er godt å vite, det fortjener han når han var så uheldig å skade seg...

Hilsen hønemor :)

De driver vel ikke med noen særlige pedagiske oppgaver på SFO da, så de har vel strengt tatt litt bedre tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

6

• Spirello

2

• laban

1

• pekkaline

1

Mest aktive i denne tråden

Mrs. Wallace

Nei, dette synes jeg ikke er noen stor sak i det hele tatt, knapt nok en bagatell.

Når du har gitt beskjed om at han ikke skal spise hard frukt, og læreren i tillegg har mye å gjøre, synes jeg det er helt greit at læreren velger å være på den sikre siden og heller sender med eplet hjem.

Du kan jo feks sende med ham noe mykere frukt de nærmeste dagene, eller bare rett og slett gi ham frukt hjemme. Det er ikke noen krise om ungene må stå over skolefrukt en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sfo hadde de til og med skjært av skorpene på brødmaten så der fikk han skikkelig særbehandling :) Synes det er godt å vite, det fortjener han når han var så uheldig å skade seg...

Hilsen hønemor :)

Jeg synes det er stor forskjell på å kutte av skorpene på skiva så gutten i det hele tatt fikk i seg mat og det at læreren ikke hadde tid til å dele opp eplet som nok var mer å regne som en dessert.

Så ja, jeg synes du overreagerer. Hadde det vært meg hadde jeg sendt med noe mykt hjemmefra selv om dere har betalt for skolefrukten, akkurat i disse dagene til såret har grodd skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette synes jeg ikke er noen stor sak i det hele tatt, knapt nok en bagatell.

Når du har gitt beskjed om at han ikke skal spise hard frukt, og læreren i tillegg har mye å gjøre, synes jeg det er helt greit at læreren velger å være på den sikre siden og heller sender med eplet hjem.

Du kan jo feks sende med ham noe mykere frukt de nærmeste dagene, eller bare rett og slett gi ham frukt hjemme. Det er ikke noen krise om ungene må stå over skolefrukt en dag eller to.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg skjønner godt hvordan du tenker selv om det kanskje ikke er noen stor sak. Læreren avsto fra å dele opp eplet, og grunnen hun opplyste om var at hun ikke hadde tid. Noen konkluderer med at hun ikke ville fordi du hadde gitt beskjed om at gutten ikke skulle ha hard mat. Ergo vet man jo ikke helt årsaken til at gutten måtte ta eplet med seg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen lærer

Huff huff. Håper ikke du er en av "mine" foreldre. Ikke lett å leve opp til foreldrenes forventninger. DU burde ha sendt med han myk mat/frukt. Stakkars deg om du bruker like mye krefter på alle bagateller - høres slitsomt ut å være deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du blir skuffet over så lite fra skolens side får du stålsette deg for hva resten av skoletiden kan bringe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å bli litt overfølsom når noen man er glad i har det vondt. Skaden gutten din fikk i munnen var ekkel, og derfor er dine beskyttelsesinstinkter kanskje litt ekstra sterke akkurat nå. Det er naturlig at du skulle ønske at voksne rundt ham viser ekstra omsorg, men det er neppe et rimelig krav å stille til læreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff. Håper ikke du er en av "mine" foreldre. Ikke lett å leve opp til foreldrenes forventninger. DU burde ha sendt med han myk mat/frukt. Stakkars deg om du bruker like mye krefter på alle bagateller - høres slitsomt ut å være deg.

Amen!

Synes forventningene til lærerne begynner å bli litt _vel_ høye... Send med gutten en banan da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det høres ut som at læreren har hørt på deg jeg, men... Også synes jeg kanskje du skal snakke med læreren i såfall om hva som blir gjort og sagt. Barna kan oppfatte ting feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at læreren valgte å holde ham helt unna eplet. At han fikk det med hjem slik at dere evt. kan vurdere det nærmere, er vel å regne som en bonus.

Du kan ikke være sikker på at junior gjenforteller lærerens replikker 100% korrekt. Så selv om du fikk en beskrivelse som kan tyde på at han ble litt avvist, trenger det ikke være tilfelle.

Dessuten kan det faktisk hende at læreren ikke hadde tid / mulighet til å dele opp frukt der og da.

Han _kunne_ vært uheldig og f.eks. begynt å blø, selv om han bare spiste en bit av eplet. I hvert fall er det ikke så rart om læreren tenkte slik - og kanskje på hvordan foreldrene DA ville reagert...

Det er ikke så lett, alltid verken for lærere eller foreldre. Jeg tror det er best om man stoler på hverandres dømmekraft og tenker på at ingen av oss er mer enn mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skolemamma

Læreren har 2 valg mener jeg:

1: Avbryte det han/hun holder på med finne frem kniven (vaske hendene først, ikke sant), skjære opp eplet, tørke av kniven (pulten, hendene etc) for så å fortsette med det han/hun gjorde før. Tidsforbruk, tja kanskje 4-5 minutter (nesten 10% av en skoletime) Mulig litt overdrevet tidsforbruk, men avbrudd tar altid mer tid enn vi tror...

2: Pent si, nei det kan jeg ikke. Tidsforbruk 10 sekunder.

Som foreldre vil jeg helt klart at læreren velger alternativ 2.

Det er så utrolig mange "tidstyver" fra før av at det er helt unødvendig å forvente at læreren skal ha tid til å skjære opp frukt, det var slikt de hadde tid til i barnehagen.

Del opp frukten selv, det finnes spesialposer å få kjøpt for de barna som ikke fikser brune eplebiter :)

Kanskje vi foreldre burde tenke mer på hva vi kan gjøre for å forenkle lærerens hverdag litt, det er utrolig hvor mye av tiden som skulle vært brukt til undervisning som forsvinner fordi vi som foreldre forventer service i alle "bauger og kanter".

Noe så enkelt som å sjekke at penalet (med spisse blyanter og viskelær) og alle bøker er med hver dag - sparer læreren for MASSE tid hver uke, tid som kan brukes på å gi våre barn mer undervisning.

Skolen er ingen serviceinstitusjon, det er en arena for læring, hvis vi ikke snart skjønner det og bidrar til å forenkle lærerens hverdag med å ta litt mer ansvar selv så er vi som foreldre ikke en del av løsningen (bedre skole) men en del av problemet (for liten læring i norske skoler)

Synes nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

1: Avbryte det han/hun holder på med finne frem kniven (vaske hendene først, ikke sant), skjære opp eplet, tørke av kniven (pulten, hendene etc) for så å fortsette med det han/hun gjorde før. Tidsforbruk, tja kanskje 4-5 minutter (nesten 10% av en skoletime) Mulig litt overdrevet tidsforbruk, men avbrudd tar altid mer tid enn vi tror...

Det er så utrolig mange "tidstyver" fra før av at det er helt unødvendig å forvente at læreren skal ha tid til å skjære opp frukt, det var slikt de hadde tid til i barnehagen.

Del opp frukten selv, det finnes spesialposer å få kjøpt for de barna som ikke fikser brune eplebiter :)

Kanskje vi foreldre burde tenke mer på hva vi kan gjøre for å forenkle lærerens hverdag litt, det er utrolig hvor mye av tiden som skulle vært brukt til undervisning som forsvinner fordi vi som foreldre forventer service i alle "bauger og kanter".

Noe så enkelt som å sjekke at penalet (med spisse blyanter og viskelær) og alle bøker er med hver dag - sparer læreren for MASSE tid hver uke, tid som kan brukes på å gi våre barn mer undervisning.

Skolen er ingen serviceinstitusjon, det er en arena for læring, hvis vi ikke snart skjønner det og bidrar til å forenkle lærerens hverdag med å ta litt mer ansvar selv så er vi som foreldre ikke en del av løsningen (bedre skole) men en del av problemet (for liten læring i norske skoler)

Synes nå jeg

''Skolen er ingen serviceinstitusjon, det er en arena for læring''

Kunne ikke vært mer enig. Og læring er så mangt, foreksempel å erkjenne at man (sammen med sine søsken;) er den eneste ene hjemme hos hos mamma og pappa, men én blandt flere ute... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Synes nå jeg

Veldig enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Synes nå jeg

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå jeg

Enig med deg, men det er vanskelig for foreldrene å dele opp en frukt hjemme som først blir delt ut på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville gjort i dette tilfelle er å la gutten få med noe oppskjært frukt som han kan spise istedet for den han får på skolen. Den som han får på skolen, kan han ta med hjem. Hvis han ikke skal spise harde ting, så er melon/nektarin/kiwi en grei ting å ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel kjent på lett irritasjon et øyeblikk, og så latt det fare. Gutten fikk eplet med seg hjem, så kan han få det oppdelt og spise hjemme.

Orker ikke å bruke energi på å irritere meg over slikt noe særlig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...