janeymor Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Så skal jeg melde 8 åringen min på leksehjelp. Jeg har egentlig ikke lyst fordi jeg er overbevist over at han har mye mer utbytte av at vi gjør det hjemme sammen, men nå er det blitt en sosial greie. omtrent alle av vennene går på leksehjelp og de som ikke gjør det går på sfo før disse. Dette gjør at det blir kjedelig for gutten min. Læreren til barna har egentlig sagt at hun synes det ideelle er at foreldre hjelper egne barn hjemme fordi ungene ofte er slitne senere på dagen. men nå er det altså tid for å melde på og sønnen min vil så gjerne. Går barna dine på leksehjelp? er dere fornøyde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Kan du ikke bare melde han på? Dere kan jo bli enige om å prøve dette frem til sommeren i første omgang. Også kan du se hvordan det går? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Er leksehjelpen åpen for alle på deres skole? På vår skole er det behovsprøvet, Min sønn og en venninne fra samme klasse ble mektig fornærmet her i høst fordi de var for flinke til å være med på leksehjelpen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
srp1365380487 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hadde vært kjempeglad for et sånt tilbud. Jeg syns faktisk lekser er en pådyttet plikt som jeg - som mor - ikke bør ha noe som helst å gjøre med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det er ikke sikkert det varer så lenge. På min sønns skole var det noe de kalte "leksegrupper", altså ikke leksehjelp i den betydning at de fikk noe særlig bistand, men en mulighet for å gjøre lekser. Det var kjempepopulært i starten, og junior gikk der én dag pr. uke. Men så kom det et tilbud om aktivitet i gymsalen til samme tid, og da var det plutselig morsommere... La ham prøve, men fortsett å følge opp. Avtal gjerne hvilke lekser han skal gjøre der, og hva han skal "spare" og ha som hjemmelekse. Så evaluerer dere etter en stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Dette må jo være positivt. Og han vil jo også. Det betyr jo ikke at dere ikke kan bruke litt tid hjemme også. Da kan du jo også fokusere på litt andre ting. F.eks. spill osv. som er morsomme, men lærerike. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Gutten min går på leksehjelp, og jeg er egentlig sånn passe fornøyd med kvaliteten på denne, men jeg synes likevel det er helt strålende at det finnes et tilbud og at han får gjort litt lekser der! En gang i uken er det "aktiv" leksehjelp og et par ganger er det "frivillig" - da gjør han ofte andre ting. Vi er ofte sent hjemme, og han har jo også enkelte fritidsaktiviteter, så vi får ikke så mye tid til lekser som vi skulle ønske. Om han mot formodning(!) har gjort det meste av leksene på leksehjelpen, er det jo ingen ting som forhindrer en liten repetisjon sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.