Gå til innhold

Hunden min vil ikke spise tørrfòr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bestemmer over din hund og ikke omvendt! Gjør som en sier at du skal sette frem tørrforet en liten stund og ta det vekk igjen. Vent til neste dag, en voksen hund spiser kun en gang om dagen,.når bikkja er sulten nok så blir maten spist kan jeg love deg! Og ingen mat ellers.

Jeg bestemte over min hund. Så når ho var nede i under 25 kg, var avmagret som en krigsfange, byttet jeg til våtfor fra V&H.

Det har jeg aldri angret på. Pelsen kom tilbake, glansen var helt fabelaktig, musklenene kom og jeg kunne stå helt innpå ho og slippe å se ribbebena.

En stund etter ho sluttet å spise tørrforet kunne jeg stå 10 meter unna og telle ribbebena uten problemer. Ho var ca 7 kg undervektig og det er en stor prosent når vekta bare skulle vært 32

Hunder kan som mennesker komme over den grensen for å kjenne sult.

Fortsetter under...

mil1365380270
Skrevet

Slutt å dille og dulle. Hunden spiser det du serverer når den blir sulten nok.

;0)

Det gjør ikke alle hunder, selv om mange liker å tro det. Stor forskjell på hunder, og noen har rett og slett ikke interesse for mat. Og det er så klart ikke bra for helsen deres.

Hvis man ikke er fattig og hunden tåler det meste, kan jeg ikke forstå hvorfor man skal tvinge bikkja til å spise det samme tørrforet dag ut og dag inn. Hva er gleden (for eieren) ved det, liksom :-)

Skrevet

Sier som noen andre her.

Start på V&H sitt for. Det er helt supert.

Skrevet

Det gjør ikke alle hunder, selv om mange liker å tro det. Stor forskjell på hunder, og noen har rett og slett ikke interesse for mat. Og det er så klart ikke bra for helsen deres.

Hvis man ikke er fattig og hunden tåler det meste, kan jeg ikke forstå hvorfor man skal tvinge bikkja til å spise det samme tørrforet dag ut og dag inn. Hva er gleden (for eieren) ved det, liksom :-)

Dessuten er våtfor hos V&H MYE billigere enn kvalitetstørrfor.

Jeg betaler 200 kr for 20 kg. Hunden spiser ca 500 gr om dagen, så da forer jeg for 5 kr dagen. Da jeg ga tørrfor foret jeg for 18,5 kr dagen :-)

mil1365380270
Skrevet

Jeg betaler 200 kr for 20 kg. Hunden spiser ca 500 gr om dagen, så da forer jeg for 5 kr dagen. Da jeg ga tørrfor foret jeg for 18,5 kr dagen :-)

Ja, det er ordentlig hundemat. Litt ekkel lukt før man blir vant kanskje.. Man venner seg til det, da. Og det er godt å gi hunden noe sunt den liker :-)

candyqueen_83
Skrevet

Men da trenger man stor fryser :o) For oss som har kombiskap må det gå i pølser. Hehe.

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Jeg bestemte over min hund. Så når ho var nede i under 25 kg, var avmagret som en krigsfange, byttet jeg til våtfor fra V&H.

Det har jeg aldri angret på. Pelsen kom tilbake, glansen var helt fabelaktig, musklenene kom og jeg kunne stå helt innpå ho og slippe å se ribbebena.

En stund etter ho sluttet å spise tørrforet kunne jeg stå 10 meter unna og telle ribbebena uten problemer. Ho var ca 7 kg undervektig og det er en stor prosent når vekta bare skulle vært 32

Det kan sikkert skje, men det er jo unntakene. Ser man hunden blir såpass undervektig, og har sjekket ut hos veterinær at den er frisk må man selvfølgelig gjøre noe.

Men det vanligste er jo at de tester eieren litt :o)

mil1365380270
Skrevet

Aldri regnet på det, jeg. Tørrfor er for meg som ernæringsriktige, vonde kjeks, eller sånne langtidsholdbare ferdigsmurte wasa-knekkebrød man finner sammen med kjeksen. Greit nok å spise, men fisk, grønnsaker og biff føles bedre. Og er bedre ganske sikkert - som frossen kylling og vom er for hunder :-)

Skrevet

Vi hadde faktisk en golden retriever tidligere som ikke akkurat var storspist. Eller "menneskemat" gikk ned, men ikke tørrfor. Da sultet hun heller. Hehe. Vi prøvde vel ikke altfor hardt med henne heller da.

En småspist Golden har jeg faktisk ikke hørt om før ;-)

Skrevet

Men da trenger man stor fryser :o) For oss som har kombiskap må det gå i pølser. Hehe.

Sant nok :-)

Gjest du er sjefen
Skrevet

Enig med candyqueen. De aller fleste hunder tester ut eierne sine. Vet jo at det finnes unntak, men da er det noe psykisk feil med en hund mener jeg. Hundens normale instinkt er å spise alt den kommer over når den er sulten nok.

Skrevet

Enig med candyqueen. De aller fleste hunder tester ut eierne sine. Vet jo at det finnes unntak, men da er det noe psykisk feil med en hund mener jeg. Hundens normale instinkt er å spise alt den kommer over når den er sulten nok.

Ja, eller kanskje hunden bare rett og slett har fått vondt i magen av all den dritten i tørrfor som bare er vomfyll og tilsatt for å mette i magen.

Gjest du er sjefen
Skrevet

Ja, eller kanskje hunden bare rett og slett har fått vondt i magen av all den dritten i tørrfor som bare er vomfyll og tilsatt for å mette i magen.

He..he.. du gir deg ikke her nei.

Annonse

Skrevet

He..he.. du gir deg ikke her nei.

He he :-)

Har vel litt moro av det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...