Gå til innhold

Mat i barnebesøk...

Gjest har ikke hatt barnebesøk før...

Anbefalte innlegg

Gjest har ikke hatt barnebesøk før...

Hva serverer dere i barnebesøk(bursdag)? (barnehagebarn???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom bursdagsbarna har fått bestemme, har vi servert pølser i alle barnebursdager.

En gang hadde vi pizzaboller i tillegg, og det var populært også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også å servere pølser - enkelt, raskt og de aller, aller fleste barn liker det :)

Prøvde ett år å servere blå pasta (karnevalsbursdag), men det ble fryktelig skummelt, og mange turde rett og slett ikke å smake... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har allergibarn synes pølser er en velsignelse. Har du barn i bhg som ikke skal spise svinekjøtt så går det stort sett greit med kalkun/kyllingpølser også. (om ikke halal kravet blir for sterkt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Noen ganger bare pølser, andre ganger pizza også. Pizzaen har vært mest for min egen del, men jeg ser at noen barn velger det.

Til de store barna lager jeg alltid et par sorter pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg håper hvert år at de skal velge noe annet enn pølser - men det er visst pølser som er det store når det gjelder bursdag....

Minnes så vidt et par ganger med pizzaboller, men det var muligens da ungene var så små at de ikke visste "bedre"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg håper hvert år at de skal velge noe annet enn pølser - men det er visst pølser som er det store når det gjelder bursdag....

Minnes så vidt et par ganger med pizzaboller, men det var muligens da ungene var så små at de ikke visste "bedre"!

Jeg har fått overdose av grillpølser, trur eg ;) Det er noe jeg helst ikke spiser, ikke engang til grillingen om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på tidspunktet, men det er gjerne pølser med brød først, så er det sjokoladekake og muffins etterpå.

Mot slutten av festen er det vanlig med en liten godtepose til hver. Plastposer til dette kjøper du på Nille. Barbieposer til jentene og Biler eller Batman til guttene. På Nille har de også godteri som passer godt i posene. Jeg pleier ikke å ha så mye til hver.

Jeg er egentlig motstander av godteposer, men det er et krav fra ungene. For å gjøre det enkelt har de noen ganger fått et kinderegg hver. På bursdag i gymsal har de fått en sprettball hver, men 10 unger med sprettball i et vanlig hus tror jeg ikke er noe særlig ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Av mat har det vært pølser (gjerne selvgrillet på bål ute, det har vært stooor stas!), pizzasnurrer eller pannekaker (med farge, må vite).

Kaker går det ikke så mye av, men ett sted må man jo ha lysene. :-) Her er det gjerne gulrotkake eller sjokoladekake.

Så har vi gjerne regnbuegele (mange pakker gele som har stivnet oppå hverandre, det er stilig!), og samtidig setter vi fram potetgull.

Også vi har bøyd av for godteposene (det var en gigantisk kamel å svelge, gikk ned på tvers og mothårs...), som det fiskes etter. Tips: la _alt_ du putter i posen være av typen "tørr og/eller innpakket". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også å servere pølser - enkelt, raskt og de aller, aller fleste barn liker det :)

Prøvde ett år å servere blå pasta (karnevalsbursdag), men det ble fryktelig skummelt, og mange turde rett og slett ikke å smake... ;)

Jeg hadde en dag stekt grønn pannekaker til datra mi.

Hun smakte en liten bit,og sa at : Nei denne likte hun IKKE.

Smaken var jo den samme,men det var fargen som var uvant. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil også lage grønne pannekaker

Haha! Der var det nok psyken som slo inn. Vi har en naturlig aversjon mot grønn mat som ikke er naturlig grønt pga "instinkt" mot mugg o.l.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Jeg har fått overdose av grillpølser, trur eg ;) Det er noe jeg helst ikke spiser, ikke engang til grillingen om sommeren.

Jeg synes pølser kan være godt på bål på skitur! Men ikek ellers - da er det helt ytterste nød....

Når vi er ute og reiser, tar gjerne de andre ei pølse eller to på bensinstasjon - da kjøpre jeg konsekvent hamburger.

Pølse til middag synes jeg er utrolig stusslig - både wiener, grill- middags- og mer kjøttpølser à la Vossakorv, selv om sistenevnte har mye mer smak og er mer mat i enn de andre.

Fordi resten av familien er pølsediggere, har vi det av og til, men jeg synes det er kjip mat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Der var det nok psyken som slo inn. Vi har en naturlig aversjon mot grønn mat som ikke er naturlig grønt pga "instinkt" mot mugg o.l.:)

Da lærte jeg noe nytt idag også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det var nok fargen som gjorde det, ja :)

Vi har hatt grønne, rosa og blå pannekaker, og ungene elsker det! Jeg derimot, synes kanskje det er en smule uapetittelig... Liker pannekakene best når de er brune jeg, så er nok enig med datteren din her... ;)

Men blå og grønn pasta er godt - den rosa ser heller guffen ut...

(Så mye rart disse ungene lurer en til å prøve...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...