Gå til innhold

Kvalm og svimmel hver onsdag....

Gjest Nope - ikke i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest Nope - ikke i dag.

Jeg har ei lita snuppe på 9 år. På onsdager skal ho være med ei i klassen hjem for at mora der skal kjøre dem til trening. (Vi deler på kjøring/henting.) Trening begynner kun en time etter skoleslutt, så da er det mest praktisk slik.

MEN ho har nå funnet ut at denne jenta IKKE er hennes venninne, og at ho synes det er dumt å være med henne hjem. Jeg har presset på litt og fortalt at dette er den eneste måten vi kan få til hennes trening.

De siste onsdagene nå så er det stadige diskusjoner. I dag var ho kvalm og svimmel, og gikk derfor rett hjem. Forrige onsdag hadde ho slått seg. Onsdagen før det så husker jeg ikke hva det var... Men dere forstår sikkert tegninga.

Jeg har også sagt at du kan jo gå rett hjem, men at det da blir fryktelig hektisk. (Ca. 20 minutter til å skifte + spise)

Kjenner at jeg er drittlei diskusjoner om dette.

Noen gode råd til en drittsur mamma som akkurat nå har fortalt snuppa at jeg ikke tror på denne "kvalm-og-svimmel" forklaringen.

(Var nok ikke veldig hyggelig på tlf. nå - jeg sur og ho griner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

7

• Katt-ja

3

• Onsdag1365380628

3

• mil1365380270

2

La henne prøve alternativet, å gå hjem og få det inni h.... travelt. Se hva hun foretrekker etter dette. Så har hun et valg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nope - ikke i dag.

La henne prøve alternativet, å gå hjem og få det inni h.... travelt. Se hva hun foretrekker etter dette. Så har hun et valg i alle fall.

Jeg har egentlig gitt det valget også, men det har ho funnet ut at ikke virker.

Får vel dra hjem og spørre henne hvordan ho har tenkt til å løse dette. Må bare få ned pulsen 1000 hakk.

Egentlig vil ho nok også heller trene på tirsdager ettersom ho liker den gruppa bedre. Men jeg synes ikke jeg kan ta meg mer fri fra jobben for å kjøre/hente. (Da kan vi ikke samkjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nope - ikke i dag.

Hmmm. Synes litt synd på jenta di, jeg. Hun har tydeligvis ikke lyst til å bli med "venninnen" hjem.

Ja, stakkar jente.....

Nei, ho har ikke lyst til å være med henne hjem. MEN noen ganger må man gjøre ting man egentlig ikke vil for at man skal klare å få til ting. Ho skal jo kun være hos henne en drøy halvtime. Og da skal ho spise og skifte for å dra. Hvor ille kan det være da?

Jeg kjører, henter, er på dugnader osv. osv. for at ho skal kunne holde på med dette.

Så jeg lurer nå på om ho rett og slett har blitt så bortskjemt at ho bare skal ha ting på SIN måte. Ellers "streiker" ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mistet nicket

Når hun sier at hun er kvalm og svimmel er hun nok det... Jeg slet mye med det i barndommen når jeg gruet meg til noe. Det er jo helt tydelig at hun ikke vil være med venninnen hjem. Skjønner ikke hvorfor du må presse henne til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stakkar jente.....

Nei, ho har ikke lyst til å være med henne hjem. MEN noen ganger må man gjøre ting man egentlig ikke vil for at man skal klare å få til ting. Ho skal jo kun være hos henne en drøy halvtime. Og da skal ho spise og skifte for å dra. Hvor ille kan det være da?

Jeg kjører, henter, er på dugnader osv. osv. for at ho skal kunne holde på med dette.

Så jeg lurer nå på om ho rett og slett har blitt så bortskjemt at ho bare skal ha ting på SIN måte. Ellers "streiker" ho.

Så du tror bare hun simulerer fordi hun er bortskjemt?

At det ikke egentlig går inn på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nope - ikke i dag.

Er denne trening så viktig at det tydeligvis går ut over psyken til din datter?

Ho trener mye. 3 dager i uka. 1 1/2 - 2 1/2 time hver gang + helger og ferier innimellom. Dette er HELT etter hennes eget ønske, og jeg stiller opp så godt jeg kan får å få det til. (Begynner på trening 14:30 eller 15 - så det er ikke så enkelt alltid)

Så vi er jo nesten avhengige av å kjøre felles for å få det til.

Men ho vil nok egentlig heller trene på tirsdager misstenker jeg. Så da mener ho sikkert at jeg bør ta meg fri for å fikse dette.....

*puster dypt noen ganger nå før vi skal ta en prat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nope - ikke i dag.

Så du tror bare hun simulerer fordi hun er bortskjemt?

At det ikke egentlig går inn på henne?

Ja, ho simulerer. For dette går alltid utrolig fort over. Når jeg kommer hjem så glemmer ho seg bort ganske fort og er i strålende form.

Så jeg får prøve å ta en prat etterpå for å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Det er vel ett eller annet hun ikke liker hjemme hos denne jenta da. Jeg ville prøvd å finne ut hva det er istedenfor å presse henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nope - ikke i dag.

Når hun sier at hun er kvalm og svimmel er hun nok det... Jeg slet mye med det i barndommen når jeg gruet meg til noe. Det er jo helt tydelig at hun ikke vil være med venninnen hjem. Skjønner ikke hvorfor du må presse henne til det!

Valget er jo at jeg skal ta meg fri fra jobben. Hente henne på skolen og kjøre henne ned. Det synes jeg er tullete da ho kan være med henne hjem.

Misstenker at vi oppdrar noen bortskjemte dotter for tiden. (Ja, jeg tar på meg skylden for det selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ja, stakkar jente.....

Ette eller annet vil jeg tro at det er som gjør at hun blir kvalm og svimmel-......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nope - ikke i dag.

Det er vel ett eller annet hun ikke liker hjemme hos denne jenta da. Jeg ville prøvd å finne ut hva det er istedenfor å presse henne.

Det er så rotete der. Og så er lillebroren bråkete. Og dessuten er jo ikke denne jenta hennes venninne. Og det er vel det verste.

Hvor ille kan det være å være et sted i en halvtime da? Før var ho forresten der og lekte med denne venninna. Da var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ja, ho simulerer. For dette går alltid utrolig fort over. Når jeg kommer hjem så glemmer ho seg bort ganske fort og er i strålende form.

Men det at hun gruer seg gjør at ho blir kvalm og svimmel. Når hun ikke gruer seg lenger, ja da går det over.

Har vi det ikke slik alle fra tid til annen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Ho trener mye. 3 dager i uka. 1 1/2 - 2 1/2 time hver gang + helger og ferier innimellom. Dette er HELT etter hennes eget ønske, og jeg stiller opp så godt jeg kan får å få det til. (Begynner på trening 14:30 eller 15 - så det er ikke så enkelt alltid)

Så vi er jo nesten avhengige av å kjøre felles for å få det til.

Men ho vil nok egentlig heller trene på tirsdager misstenker jeg. Så da mener ho sikkert at jeg bør ta meg fri for å fikse dette.....

*puster dypt noen ganger nå før vi skal ta en prat*

Da kan hun vel bare droppe å trene onsdag, hvis hun blir psykisk dårlig av det opplegget du har laget for henne.

Trening to ganger i uken 1 1/2 time hver gang, er egentlig også ganske mye, for en så liten jente.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nope - ikke i dag.

Ette eller annet vil jeg tro at det er som gjør at hun blir kvalm og svimmel-......

I dag fant ho ut at grunnen var at de har så lang skoledag hver onsdag. 1 time mer enn de andre dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nope - ikke i dag.

Da kan hun vel bare droppe å trene onsdag, hvis hun blir psykisk dårlig av det opplegget du har laget for henne.

Trening to ganger i uken 1 1/2 time hver gang, er egentlig også ganske mye, for en så liten jente.'

Den løsningen vil ho nok ikke gå for. Dersom ho velger å trene "bare" to ganger i uka så vil ho bli litt nedprioritert og ikke få lov til å trene i den gruppa ho egentlig vil. Men jeg får jo forklare dette til henne slik at ho finner en løsning selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Det er så rotete der. Og så er lillebroren bråkete. Og dessuten er jo ikke denne jenta hennes venninne. Og det er vel det verste.

Hvor ille kan det være å være et sted i en halvtime da? Før var ho forresten der og lekte med denne venninna. Da var det ikke noe problem.

Ok, hun liker seg ikke der. Gutten min HATER å ta buss for det er så mange ekle mennesker på bussen. Jeg trodde selvfølgelig at noen var ekle med ham, men så viser det seg at han syns menneskene som er på bussen bare virker lite hyggelige...noen er gamle osv...Det var tyggis under setet også... HIMMEL OG HAV, da måtte jeg sette ham på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer hjem, er jo alt i orden igjen. Hvis det er så at hun misliker venninnnen, hennes mor, er utrygg på situasjonen, og gruer seg,- så er det jo sånn at man blir svimmel og kvalm i forkant - og det slipper jo taket når det er over.

Du ville ha råd.

Det er selvsagt to muligheter,- den ene er at hun er en bortskjemt drittunge som gir f* i om det medfører trøbbel for deg at hun ikke trives med samkjøringen.

Den andre muligheten er at hun virkelig mistrives med det.

Hvis det var meg, hadde jeg helt klart prøvd å enten trappe ned treningen hennes (kan vel nøye seg med 2 ganger i uka?) eller tatt meg fri og jobbet det inn på en annen tid. Om jeg hadde muligheten for det - og det har nå jeg alltid hatt... Skjønner at man ikke kan det i alle jobber, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...