Gå til innhold

Kvalm og svimmel hver onsdag....

Gjest Nope - ikke i dag.

Anbefalte innlegg

Ja, ho simulerer. For dette går alltid utrolig fort over. Når jeg kommer hjem så glemmer ho seg bort ganske fort og er i strålende form.

Så jeg får prøve å ta en prat etterpå for å finne ut av det.

Vær så snill å pass deg for å være så utrolig bastant med at dette er noe jenta di bare tuller med for å slippe å være med denne jenta hjem! Det kan godt vært at det å være med hjem, er årsaken til kvalm og svimmel - men du har hørt om angst, nervøsitet osv osv? Ikke bare bortskjemte jenter som simulerer. Selv har jeg hatt en mareritt med å i det hele tatt få jenta mi på skolen, har gått så langt at hun til og med har klart å spy - alt pga angst.

Jeg sier ikke at du ikke kan presse henne litt - men håper virkelig ikke du møter henne med denne ovenfra-og-ned-holdninger som du viser i svarene dine her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

7

• Katt-ja

3

• Onsdag1365380628

3

• mil1365380270

2

Gjest Ulvinnen

Jeg syns du er lite forståelsesfull overfor din datter. Det er ikke riktig å presse henne til noe hun gruer seg så veldig til at hun blir kvalm.

Er det ikke mulig for deg å kjøre og hente henne selv, får hun heller slutte med treningen.

Har du tenkt på at hun kanskje opplever ubehagelige ting hos denne jenta? Ting hun ikke orker å fortelle hjemme?

Du tar alt for lett på det. Når du får stakkars datteren din til å gråte i telefonen, da har du gått for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden foreldre har mulighet til å ta seg fri på jobben for å kjøre unger på trening. :-) Veldig, veldig sjelden.

Og jeg fatter ikke - en drøy halvtime, med spising og skifting - er det så ille, det da?

Jeg er nok tilbøyelig til å tro at hun har vondt i viljen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du tenker, og støtter deg i at denne er mer beleilig enn reell. Gi henne valget mellom å bli med denne venninnen hjem som vanlig eller kutte ut treningen. Å ta fri fra jobb for at hun skal få komme på trening synes jeg blir for dumt. Hun er stor nok til å ta ansvar for de valgene hun gjør i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er lite forståelsesfull overfor din datter. Det er ikke riktig å presse henne til noe hun gruer seg så veldig til at hun blir kvalm.

Er det ikke mulig for deg å kjøre og hente henne selv, får hun heller slutte med treningen.

Har du tenkt på at hun kanskje opplever ubehagelige ting hos denne jenta? Ting hun ikke orker å fortelle hjemme?

Du tar alt for lett på det. Når du får stakkars datteren din til å gråte i telefonen, da har du gått for langt.

Kunne ikke ha sagt meg mer enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

Helt og fullstendig enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Ja, stakkar jente.....

Nei, ho har ikke lyst til å være med henne hjem. MEN noen ganger må man gjøre ting man egentlig ikke vil for at man skal klare å få til ting. Ho skal jo kun være hos henne en drøy halvtime. Og da skal ho spise og skifte for å dra. Hvor ille kan det være da?

Jeg kjører, henter, er på dugnader osv. osv. for at ho skal kunne holde på med dette.

Så jeg lurer nå på om ho rett og slett har blitt så bortskjemt at ho bare skal ha ting på SIN måte. Ellers "streiker" ho.

For å si det sånn, jeg slutta å besøke en venninne fordi faren hennes var .. ekkel. Sier ikke at dette sikkert er tilfelle her, men du må ok løfte blikket litt for at det kan være en grunn til at hun reagerer slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Ja, ho simulerer. For dette går alltid utrolig fort over. Når jeg kommer hjem så glemmer ho seg bort ganske fort og er i strålende form.

Så jeg får prøve å ta en prat etterpå for å finne ut av det.

"Ja, ho simulerer. For dette går alltid utrolig fort over. Når jeg kommer hjem så glemmer ho seg bort ganske fort og er i strålende form."

Vet du hva, dette er vanvittig provoserende å lese. Du må jaggu skjerpe deg, beklager at jeg sier det, selvsagt går kvalmen vekk når årsaken er fjernet!! Her må jeg visst forlate tråden merker jeg, før det kommer hardere ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tvungen ungen min til dette! Jeg synes du er alt for hard og viser alt for lite forståelse for at hun er i en situasjon som kanskje gjør henne både redd og usikker.

Er det ingen andre som kan stille opp og kjøre henne til treningen på onsdager? Pappa? Tanter/onkler? Besteforeldre? Andre venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

"Ja, ho simulerer. For dette går alltid utrolig fort over. Når jeg kommer hjem så glemmer ho seg bort ganske fort og er i strålende form."

Vet du hva, dette er vanvittig provoserende å lese. Du må jaggu skjerpe deg, beklager at jeg sier det, selvsagt går kvalmen vekk når årsaken er fjernet!! Her må jeg visst forlate tråden merker jeg, før det kommer hardere ord.

Ja, stakkars jente, som finner på alle mulige unnskyldninger for å slippe dette opplegget, og så får hun i tillegg veldig mye kjeft av moren så snørr og tårer renner.

Moren må da finne på en annen løsning enn å tvinge sin vilje igjennom slik at barnet må være så oppfinnsom hver onsdag for å slippe unna, noe som hun misliker så sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Synes folk er svært så forståelsesfulle overfor datteren din, gitt. Jeg ville gitt min datter valget: Enten er du med denne jenta hjem og klarer å oppholde deg der en halvtime eller så en gang i uken, ellers får du trene en dag mindre i løpet av uken.

Og jeg hadde ikke kjørt henne på trening dersom hun hadde ringt og forlangt å bli hentet fordi hun var kvalm. Syk er syk - da reiser man ikke på trening etterpå.

Såpass må unger lære, synes jeg - noen ganger må man oppgi eller tåle ting man egentlig ikke liker, for å få noe man vil ha.

Svaret mitt forutsetter at du er sikker på at det ikke virkelig skjer noe ille der, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrikka

Vil bare si at jeg syns du får overaskende mye pepper her. Jeg regner med du kjenner barnet ditt og vet at hun bare spiller, og forsøker å få deg til å gi etter og la henne trene på tirsdagen allikevel. At folk mener du skal gi etter, fordi jenta synes "lillebroren til venninnen er bråkete", og det passer henne ikke å være der én time hver onsdag, er bare utrolig. Snakker om curlingforeldre. Jeg syns det er masse god lærdom i at alt ikke er rasende festlig alltid, og at alle ikke kan danse etter ens pipe.

Din datter ville sikkert fortalt hvis det var noe alvorlig galt, går jeg ut i fra. Jeg likte ikke å være hos en gutt jeg skulle være hos før skoletid fordi moren hans snakket dialekt og teppet deres lukta rart. Jeg er glad jeg måtte være der uansett, jeg og gutten hadde det kjempemorsomt, men "egentlig" var vi ikke venner, sånn offisielt på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

Vil bare si at jeg syns du får overaskende mye pepper her. Jeg regner med du kjenner barnet ditt og vet at hun bare spiller, og forsøker å få deg til å gi etter og la henne trene på tirsdagen allikevel. At folk mener du skal gi etter, fordi jenta synes "lillebroren til venninnen er bråkete", og det passer henne ikke å være der én time hver onsdag, er bare utrolig. Snakker om curlingforeldre. Jeg syns det er masse god lærdom i at alt ikke er rasende festlig alltid, og at alle ikke kan danse etter ens pipe.

Din datter ville sikkert fortalt hvis det var noe alvorlig galt, går jeg ut i fra. Jeg likte ikke å være hos en gutt jeg skulle være hos før skoletid fordi moren hans snakket dialekt og teppet deres lukta rart. Jeg er glad jeg måtte være der uansett, jeg og gutten hadde det kjempemorsomt, men "egentlig" var vi ikke venner, sånn offisielt på skolen.

Jeg mener IKKE at hun skal gi etter - det finnes da en mellomting, nemlig å ta ungen på alvor, og forsøke å finne ut hvor problemet _virkelig_ ligger!?

Viser det seg at hun bare har "vondt i viljen" som noen her så kjekt beskriver det, så greit nok, da er hun vel bortskjemt - men det er faktisk ikke barnets feil.

Det er faktisk et mønster her, og det synes jeg man skal ta på alvor. Som jeg skriver lenger ned her, jeg sluttet å besøke min beste venninne fordi faren hennes alltid skulle ta på meg. Jeg vil ikke hyle opp om overgrep i tide og utide, men mener absolutt at det må ligge i bakhodet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

OG

"Din datter ville sikkert fortalt hvis det var noe alvorlig galt, går jeg ut i fra."

Jeg har aldri fortalt min mor om faren til min venninne. Selv ikke nå i voksen alder. Så her er du nok på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Din datter ville sikkert fortalt hvis det var noe alvorlig galt, går jeg ut i fra.''

Ikke stol på det. Det er ikke alt som er like lett å si med rene ord, kanskje har hun ikke ord for det og kanskje er det nettopp dette hun prøver å formidle på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

''Din datter ville sikkert fortalt hvis det var noe alvorlig galt, går jeg ut i fra.''

Ikke stol på det. Det er ikke alt som er like lett å si med rene ord, kanskje har hun ikke ord for det og kanskje er det nettopp dette hun prøver å formidle på sin måte.

Når barn er redde får de gjerne mer eller mindre reelle vondter. Slikt må foreldre vite.

Jeg håper faktisk at jenta bare har vondt i viljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Enig i mye av det du sier, men unger forteller ikke alt som er alvorlig galt desverre. Derfor er det vktig at denne moren ikke bare presser på, men faktisk finner ut hvorfor hun ikke vil være hos denne venninnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Her ville jeg gitt beskjed om at enten blir hun med venninna hjem, eller så blir det å slutte på trening. Jeg er ikke tilhenger av at unger skal dikkes med i alle situasjoner, noen ganger må man selv om det ikke er akkurat hva en selv ønsker. Å ta fri fra jobb å greier hadde jeg definitivt ikke gjort.

Å begynnne å spekulere i hva som eventuelt foregår hjemme hos venninna og dra frem argumenter om overgrep og lignende er helt bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

20 minutter! 10 minutter til å spise brødskiver du smurte på morgenen og 10 til å skifte. Så enkelt kan det gøres, og datteren din slipper noe hun tyeligvis finner veldig ille, siden hun gråter nå, og motstanden har vart minst 3 uker.

Når hun føler du er på hennes side igjen, kan du spørre hva som var vondt. Om det viser seg å være en bagatell, kan dere gå tilbake til den gamle ordningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...