Gjest minnah Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Her ville jeg gitt beskjed om at enten blir hun med venninna hjem, eller så blir det å slutte på trening. Jeg er ikke tilhenger av at unger skal dikkes med i alle situasjoner, noen ganger må man selv om det ikke er akkurat hva en selv ønsker. Å ta fri fra jobb å greier hadde jeg definitivt ikke gjort. Å begynnne å spekulere i hva som eventuelt foregår hjemme hos venninna og dra frem argumenter om overgrep og lignende er helt bak mål. "Å begynnne å spekulere i hva som eventuelt foregår hjemme hos venninna og dra frem argumenter om overgrep og lignende er helt bak mål." Jeg sier ikke at dette SKJER, jeg sier det er viktig å utelukke at det IKKE SKJER! Fatt forskjellen her da! Ta ungene deres på alvor, herregud.. Bruk litt energi på å finne den BAKENFORLIGGENDE ÅRSKEN, og kanskje få slutt på problemene, enn å beskylde ungen for å være bortskjemt og manipulerende, jeg er helt sjokkert over at dere andre mødre ville tvunget ungen deres til noe hun reagerer så sterkt på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 "Å begynnne å spekulere i hva som eventuelt foregår hjemme hos venninna og dra frem argumenter om overgrep og lignende er helt bak mål." Jeg sier ikke at dette SKJER, jeg sier det er viktig å utelukke at det IKKE SKJER! Fatt forskjellen her da! Ta ungene deres på alvor, herregud.. Bruk litt energi på å finne den BAKENFORLIGGENDE ÅRSKEN, og kanskje få slutt på problemene, enn å beskylde ungen for å være bortskjemt og manipulerende, jeg er helt sjokkert over at dere andre mødre ville tvunget ungen deres til noe hun reagerer så sterkt på. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 "Å begynnne å spekulere i hva som eventuelt foregår hjemme hos venninna og dra frem argumenter om overgrep og lignende er helt bak mål." Jeg sier ikke at dette SKJER, jeg sier det er viktig å utelukke at det IKKE SKJER! Fatt forskjellen her da! Ta ungene deres på alvor, herregud.. Bruk litt energi på å finne den BAKENFORLIGGENDE ÅRSKEN, og kanskje få slutt på problemene, enn å beskylde ungen for å være bortskjemt og manipulerende, jeg er helt sjokkert over at dere andre mødre ville tvunget ungen deres til noe hun reagerer så sterkt på. ¨''Bruk litt energi på å finne den BAKENFORLIGGENDE ÅRSKEN, og kanskje få slutt på problemene, enn å beskylde ungen for å være bortskjemt '' Noen barn er faktisk bortskjemt...min datter kunne glatt finne på å legge seg syk for å slippe å gjøre noe hun egentlig ikke har lyst til. Dette vet jeg som kjenner min datter best. I dette tilfelle har datteren flere argumenter for at hun ikke ønsker å være hos venninnen, og saken behøver ikke ha flere sider enn dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Vil bare si at jeg syns du får overaskende mye pepper her. Jeg regner med du kjenner barnet ditt og vet at hun bare spiller, og forsøker å få deg til å gi etter og la henne trene på tirsdagen allikevel. At folk mener du skal gi etter, fordi jenta synes "lillebroren til venninnen er bråkete", og det passer henne ikke å være der én time hver onsdag, er bare utrolig. Snakker om curlingforeldre. Jeg syns det er masse god lærdom i at alt ikke er rasende festlig alltid, og at alle ikke kan danse etter ens pipe. Din datter ville sikkert fortalt hvis det var noe alvorlig galt, går jeg ut i fra. Jeg likte ikke å være hos en gutt jeg skulle være hos før skoletid fordi moren hans snakket dialekt og teppet deres lukta rart. Jeg er glad jeg måtte være der uansett, jeg og gutten hadde det kjempemorsomt, men "egentlig" var vi ikke venner, sånn offisielt på skolen. ''Din datter ville sikkert fortalt hvis det var noe alvorlig galt, går jeg ut i fra.'' Det er slett ikke sikkert. Spesielt ikke siden moren reagerer med å bli så sur. Jeg skal ikke male fanden på veggen, men enkelte ting skal man ta alvorlig og undersøke nærmere. Selv så sluttet jeg som barn å besøke en nabo som absolutt skulle klå. Foreldrene mine skjønte ingenting, for kona hans var jo så snill. Jeg fortalte aldri grunnen, har ikke en gang gjort det som voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 "Å begynnne å spekulere i hva som eventuelt foregår hjemme hos venninna og dra frem argumenter om overgrep og lignende er helt bak mål." Jeg sier ikke at dette SKJER, jeg sier det er viktig å utelukke at det IKKE SKJER! Fatt forskjellen her da! Ta ungene deres på alvor, herregud.. Bruk litt energi på å finne den BAKENFORLIGGENDE ÅRSKEN, og kanskje få slutt på problemene, enn å beskylde ungen for å være bortskjemt og manipulerende, jeg er helt sjokkert over at dere andre mødre ville tvunget ungen deres til noe hun reagerer så sterkt på. ''Ta ungene deres på alvor, herregud.. Bruk litt energi på å finne den BAKENFORLIGGENDE ÅRSKEN, og kanskje få slutt på problemene, enn å beskylde ungen for å være bortskjemt og manipulerende, jeg er helt sjokkert over at dere andre mødre ville tvunget ungen deres til noe hun reagerer så sterkt på.'' Støttes! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 ¨''Bruk litt energi på å finne den BAKENFORLIGGENDE ÅRSKEN, og kanskje få slutt på problemene, enn å beskylde ungen for å være bortskjemt '' Noen barn er faktisk bortskjemt...min datter kunne glatt finne på å legge seg syk for å slippe å gjøre noe hun egentlig ikke har lyst til. Dette vet jeg som kjenner min datter best. I dette tilfelle har datteren flere argumenter for at hun ikke ønsker å være hos venninnen, og saken behøver ikke ha flere sider enn dette. Godt mulig jenta bare er bortskjemt! Mitt poeng er uansett å snakke sammen i en rolig og fortrolig tone, for å forsøke å kartlegge årsaken her. Når man koser seg i sofaen og stryker over håret, leser før sengetid etc, dette er fine og fortrolige stunder der det er stor mulighet for å få det sanne svaret. Sier ungen at "jeg har bare ikke lyst" - neivel, da må man bli enig om en løsning, og det er riktig tid for å lære barnet noe at iblant må man gjøre ting likevel. Sier ungen at "broren er slem" - så må man finne ut hva det er broren gjør, osv. Få sannheten ut av barnet - og det kan kun gjøres i situajsoner der ungen føler seg hørt og tatt på alvor. Og det har alle parter ALT å vinne på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har en datter som glatt kunne funnet på noe sånt for å slippe å gjøre noe som ikke passer henner. Og hun er så %¤# sta og fokusert at hun kunne holdt på i ukevis også. Men jeg mener at jeg kjenner henne så godt at jeg merker forskjellen på disse "nykkene" og når det er noe virkelig galt. Det gjør sikkert du også. Dermed er det ikke sagt at dere ikke skal snakke med henne og prøve å avdekke om det dreier seg om noe mer alvorlig, men jeg syns ikke det du gjør trenger å være urimelig sånn i utgangspunktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ok, hun liker seg ikke der. Gutten min HATER å ta buss for det er så mange ekle mennesker på bussen. Jeg trodde selvfølgelig at noen var ekle med ham, men så viser det seg at han syns menneskene som er på bussen bare virker lite hyggelige...noen er gamle osv...Det var tyggis under setet også... HIMMEL OG HAV, da måtte jeg sette ham på plass. Godt å høre at det er andre også som kan set at det KAN være en filleting som ungene faktisk må lære seg å leve med. (Unnskyldningen til snuppa er at jenta ikke er hennes venninne, at det er rotete der (og det er det) og at ho har en bråkete lillebror.....) Og - for ordens skyld til de som antydet andre ting - faren er ikke hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Det er sjelden foreldre har mulighet til å ta seg fri på jobben for å kjøre unger på trening. :-) Veldig, veldig sjelden. Og jeg fatter ikke - en drøy halvtime, med spising og skifting - er det så ille, det da? Jeg er nok tilbøyelig til å tro at hun har vondt i viljen sin. Ja, selv etter samtalen i går tror jeg kun det er viljen som streiker her. Og vi hadde en rolig samtale som gikk bra:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Går det ingen buss dit? Nei, det gjør dessverre ikke det:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Skjønner hvordan du tenker, og støtter deg i at denne er mer beleilig enn reell. Gi henne valget mellom å bli med denne venninnen hjem som vanlig eller kutte ut treningen. Å ta fri fra jobb for at hun skal få komme på trening synes jeg blir for dumt. Hun er stor nok til å ta ansvar for de valgene hun gjør i denne sammenhengen. Ho hadde tenkt mye da jeg kom hjem i går, og jammen tror jeg ikke ho har funnet en løsning selv:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg hadde aldri tvungen ungen min til dette! Jeg synes du er alt for hard og viser alt for lite forståelse for at hun er i en situasjon som kanskje gjør henne både redd og usikker. Er det ingen andre som kan stille opp og kjøre henne til treningen på onsdager? Pappa? Tanter/onkler? Besteforeldre? Andre venner? Ho er en svært trygg unge, og har også vært på besøk (helt frivillig) hos denne jenta mange ganger før. Men nå har ho funnet ut at ho ikke vil være venninna hennes lenger. Så det stikker nok ikke dypere enn det. Og vi har ikke andre i familien i nærheten som kan kjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Godt å høre at det er andre også som kan set at det KAN være en filleting som ungene faktisk må lære seg å leve med. (Unnskyldningen til snuppa er at jenta ikke er hennes venninne, at det er rotete der (og det er det) og at ho har en bråkete lillebror.....) Og - for ordens skyld til de som antydet andre ting - faren er ikke hjemme. Kjente meg så godt igjen i din situasjon. Min datter kunne gjort akkurat det samme. Og hun er ganske så fantasifull når det gjelder å finne unnskyldninger. Og det er enkelt å se når de kvikner til og blir "friske" straks man gir etter...med flere barn kjenner man tegnene etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Synes folk er svært så forståelsesfulle overfor datteren din, gitt. Jeg ville gitt min datter valget: Enten er du med denne jenta hjem og klarer å oppholde deg der en halvtime eller så en gang i uken, ellers får du trene en dag mindre i løpet av uken. Og jeg hadde ikke kjørt henne på trening dersom hun hadde ringt og forlangt å bli hentet fordi hun var kvalm. Syk er syk - da reiser man ikke på trening etterpå. Såpass må unger lære, synes jeg - noen ganger må man oppgi eller tåle ting man egentlig ikke liker, for å få noe man vil ha. Svaret mitt forutsetter at du er sikker på at det ikke virkelig skjer noe ille der, naturligvis. 100% sikker kan vel vi foreldre aldri være. MEN jeg kjenner denne mora + dattra hennes (som har vært hos oss innimellom). Mora er hjemme med sin datter og lillebroren hennes. Det er ingen andre hjemme. Så jeg har absolutt INGEN grunn til å misstenke noe. Ellers ville jeg aldri ha reagert som jeg gjør. Nå ser det imidlertid ut som om snuppa har funnet seg en løsning på egenhånd. Så da er det jo greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Godt å høre at det er andre også som kan set at det KAN være en filleting som ungene faktisk må lære seg å leve med. (Unnskyldningen til snuppa er at jenta ikke er hennes venninne, at det er rotete der (og det er det) og at ho har en bråkete lillebror.....) Og - for ordens skyld til de som antydet andre ting - faren er ikke hjemme. Ok, det virker jo som om d har funnet ut av det og da får ho vel bare velge..Bli med denne jenta hjem eller ikke gå på trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Vil bare si at jeg syns du får overaskende mye pepper her. Jeg regner med du kjenner barnet ditt og vet at hun bare spiller, og forsøker å få deg til å gi etter og la henne trene på tirsdagen allikevel. At folk mener du skal gi etter, fordi jenta synes "lillebroren til venninnen er bråkete", og det passer henne ikke å være der én time hver onsdag, er bare utrolig. Snakker om curlingforeldre. Jeg syns det er masse god lærdom i at alt ikke er rasende festlig alltid, og at alle ikke kan danse etter ens pipe. Din datter ville sikkert fortalt hvis det var noe alvorlig galt, går jeg ut i fra. Jeg likte ikke å være hos en gutt jeg skulle være hos før skoletid fordi moren hans snakket dialekt og teppet deres lukta rart. Jeg er glad jeg måtte være der uansett, jeg og gutten hadde det kjempemorsomt, men "egentlig" var vi ikke venner, sånn offisielt på skolen. Jeg får nok så mye pepper fordi jeg skrev innlegget mens jeg var ganske oppgitt. Men jeg står på mitt. Jeg synes dette er tull. Men da jeg kom hjem i går hadde snuppa ordna ting selv. Så når skal ho trene på tirsdager uten at jeg må kjøre henne. OK - ho har fått det som ho vil. Men så lenge jeg slipper å kjøre så er det også helt OK. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 OG "Din datter ville sikkert fortalt hvis det var noe alvorlig galt, går jeg ut i fra." Jeg har aldri fortalt min mor om faren til min venninne. Selv ikke nå i voksen alder. Så her er du nok på viddene. Her i huset er det kun mora, dattra og lillebroren hjemme. Tviler sterkt på at denne mora gjør noe med min datter på denne halvtimen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Her ville jeg gitt beskjed om at enten blir hun med venninna hjem, eller så blir det å slutte på trening. Jeg er ikke tilhenger av at unger skal dikkes med i alle situasjoner, noen ganger må man selv om det ikke er akkurat hva en selv ønsker. Å ta fri fra jobb å greier hadde jeg definitivt ikke gjort. Å begynnne å spekulere i hva som eventuelt foregår hjemme hos venninna og dra frem argumenter om overgrep og lignende er helt bak mål. Takk for støtte. Jeg har jo selvsagt tenk grundig gjennom dette før jeg snakket med min datter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har en datter som glatt kunne funnet på noe sånt for å slippe å gjøre noe som ikke passer henner. Og hun er så %¤# sta og fokusert at hun kunne holdt på i ukevis også. Men jeg mener at jeg kjenner henne så godt at jeg merker forskjellen på disse "nykkene" og når det er noe virkelig galt. Det gjør sikkert du også. Dermed er det ikke sagt at dere ikke skal snakke med henne og prøve å avdekke om det dreier seg om noe mer alvorlig, men jeg syns ikke det du gjør trenger å være urimelig sånn i utgangspunktet. Snakket rolig og fornuftig med henne i går. Og det kommer ikke fram noen bedre forklaringer. MEN nå har ho uansett fått vilja si. Ho kommer til å trene på tirsdager. Ho har ordnet kjøring selv, så da bør jeg jo ikke ta fri fra jobben. Så på et vis så har dette løst seg til det beste for begge parter. En god vinn-vinn situasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope - ikke i dag. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ok, det virker jo som om d har funnet ut av det og da får ho vel bare velge..Bli med denne jenta hjem eller ikke gå på trening. Den kreative jenta min hadde funnet en egen løsning i går som gjør at ho kan trene på tirsdager i stedet. Og det UTEN at jeg må ta fri fra jobben for å kjøre. Så da har alt ordnet seg til slutt. Men noen god forklaring på dette kom ikke. (Kun de samme argumentene som jeg ikke kjøper) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.