Spirello Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Altså, da du fikk ditt siste barn - hvis du er ferdig med barn da Jeg har satt meg en grense på 30 år i bakhodet for å bli gravid... Tenker på at det blir mindre sjanse for at kroppen blir seg selv igjen jo eldre man er når man får barn. Også har je en kronisk sykdom, som gjør at jeg ikke bør drøye for lenge. Vil heller ikke ha for stort sprang mellom førstemann og evt. en ny baby. Jeg blir snart 28 år, og poden er 3,5 år. Jeg håper at min kjære ønsker å begynne å prøve om et års tid.. Har ikke tenkt til å mase på han, han har selv sagt ca. et års tid. Hvor gammel var du da du fikk ditt yngste og siste barn? Jeg øsnker meg "bare" to barn, men er fornøyd om det viser seg at jeg kun kan få et. Glad jeg har vært så heldig å få et barn i det hele tatt ) Men det hadde vært hyggelig med et til.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Var 30 da førstemann kom og 32 da lillemor så dagens lys. ) Akkurat passe for meg. 30 år er ikke på noen måte "siste frist" til å få det siste barnet så den tanken synes jeg du skal slå fra deg med en gang. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg var 30 og det er to år mellom mine to gutter. Jeg ville nok ikke latt alderen stoppet meg før nesten 10 år senere, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 37. Sånn ca. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest du har god tid! Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg blir snart 40, og venter fortsatt tålmodig på mitt neste barn! Siden vi adopterer, så har vi ventet snart 5 år, så det er ingen ønskesituasjon. Forøvrig har jeg forståelse for at du ikke vil at aldersforskjellen på ungene skal bli så stor, så bruk det som argument for spirellomannen. Man har uansett ikke kontroll på om det klaffer med det samme. Jeg fikk første barn da jeg var rett over 30, så var det noen år med egenprøving og utredning før vi gikk for adopsjon med nr 2. Så det er bare å stå på! Skulle gjerne svart deg med vanlig nick, for vi har svart på mange meldinger til hverandre. Men jeg ligger lavt i fhd til det at jeg er adoptant her inne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Var 30 da førstemann kom og 32 da lillemor så dagens lys. ) Akkurat passe for meg. 30 år er ikke på noen måte "siste frist" til å få det siste barnet så den tanken synes jeg du skal slå fra deg med en gang. ) Jada, jeg vet det.. Dette var vel egentlig noe jeg så for meg da jeg fikk sønnen min, da var jeg 24 ) Trodde jo jeg skulle få et barnt il med barnfaren, men sånn ble det altså ikke.. Jeg må nok bare bli ravid når kroppen min er klar for det jeg, mine svangerskap blir risikosvangerskap - så det er en del andre hensyn jeg må ta enn andre, i forhold til min helse.. Men jeg håper jeg kan bli gravid om et års tid.. og at samboeren min er klar for barn han og da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg var 35 når minstemann ble født. Jeg har to barn. Stor aldersforskjell mellom de, 11 1/2 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lora Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Var 30 da førstemann kom og 32 da lillemor så dagens lys. ) Akkurat passe for meg. 30 år er ikke på noen måte "siste frist" til å få det siste barnet så den tanken synes jeg du skal slå fra deg med en gang. ) Jeg var 32 da jeg fikk mitt første og eneste barn. Nå er jeg 36 og har lyst på ett til, men samboeren min har to barn fra før og begynner å synes at det er godt med litt frihet etterhvert istedetfor å begynne på nytt igjen. Så vi får se... Det er ingen forskjell på å være 30 og 32 så den tanken på 30 (fordi det er et rundt tall) kan du bare slå ifra deg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg var nesten 39 år da jeg fikk yngstebarnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg blir snart 40, og venter fortsatt tålmodig på mitt neste barn! Siden vi adopterer, så har vi ventet snart 5 år, så det er ingen ønskesituasjon. Forøvrig har jeg forståelse for at du ikke vil at aldersforskjellen på ungene skal bli så stor, så bruk det som argument for spirellomannen. Man har uansett ikke kontroll på om det klaffer med det samme. Jeg fikk første barn da jeg var rett over 30, så var det noen år med egenprøving og utredning før vi gikk for adopsjon med nr 2. Så det er bare å stå på! Skulle gjerne svart deg med vanlig nick, for vi har svart på mange meldinger til hverandre. Men jeg ligger lavt i fhd til det at jeg er adoptant her inne Så koselig da! Vet du når du blir mamma til nr. to da? Det er en lang prosess å adoptere har jeg fått fortalt. Tror jeg hadde blitt gal av å vente, men det er sikkert ekstra hyggelig når det endelig skjer da. Masse lykke til da.. Spirello-mannen er litt yngre enn meg, og ikke helt klar for egne barn ennå. Han har nok med å fylle rollen som stefar, noe han klarer utmerket. hehe.. Håper vi en deg får barns sammen, da skal jeg mobbe han litt. for han sier jeg er litt for bløt noen ganger, bare sønnen min finner frem valpeblikket og sier "mamma".. Han kommer ikke til å være noe bedre med egen unge tror nemlig jeg. Hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 19 år... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solstice Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg tenker også at 30 er en sånn omtrentlig grense for egen del. Jeg kommer til å passere den grensen, men forhåpentligvis ikke med mer enn et år eller to. Fikk den første da jeg var 28. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg var 32 da jeg fikk mitt første og eneste barn. Nå er jeg 36 og har lyst på ett til, men samboeren min har to barn fra før og begynner å synes at det er godt med litt frihet etterhvert istedetfor å begynne på nytt igjen. Så vi får se... Det er ingen forskjell på å være 30 og 32 så den tanken på 30 (fordi det er et rundt tall) kan du bare slå ifra deg:) Joda - det er 2 år Og det er jo mye når det gjelder mellomrom på søsken.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Joda - det er 2 år Og det er jo mye når det gjelder mellomrom på søsken.. Jeg ville bare berolige deg litt angående aldersforskjell på søsken. Den eldste broren min er fem år eldre enn nestemann og hele syv år eldre enn meg. De to med fem års mellomrom bor sammen og er verdens beste venner. Selv er jeg utrolig nær begge brødrene mine, også han som er syv år eldre enn meg. Vi har alltid hatt masse gøy sammen og har -stor- glede av hverandre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg var 30 år da jentungen ble født. Søstra mi venter sin nr 2 nå, og hun er 35. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg var 29 da jeg fikk mitt første og eneste barn. Jeg synes godt man kan runde 30 før man får det siste. Men 40 synes jeg er i meste laget. (Ikke for å fornærme noen altså...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Var 32 - og følte meg ikke spesielt gammel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg var 33 år når jeg fikk første barn og 35,5 år når jeg fikk andre barn. Begge er adoptert, så alderforskjellen mellom meg og mine to barn er hhv. 32 år + 5 mnd og 34 år og 6 mnd. ) Som mange andre sier, så er det absolutt ikke for sent å få barn etter fylte 30 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har bare fått ett barn, men jeg svarer allikevel (skal dessverre ikke ha flere siden sambo har tre fra tidligere). Jeg manglet 17 dager på å være 32 da datteren min ble født. Jeg hadde altså passert 31 da jeg ble gravid. Og klar for det hadde jeg kanskje vært maks et års tid før det... Jeg har nå fylt 34, og hadde ikke nølt med å bli gravid igjen nå hvis det ikke var for at vi allerede har fire barn i huset! Datteren min er nå 3 år og 3 mnd. Det er nøyaktig 5 år mellom henne og mitt yngste stebarn - men de to har fantastisk god kontakt og trives godt sammen. Storebrødrene som er 6 og 10 år eldre enn henne er verdens beste storebrødre og de trives som plommen i egget sammen alle sammen. Jeg skjønner altså at du har lyst på et barn til - men jeg tror verken din alder eller alderen på sønnen din er de beste argumentene her i verden Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har bare fått ett barn, men jeg svarer allikevel (skal dessverre ikke ha flere siden sambo har tre fra tidligere). Jeg manglet 17 dager på å være 32 da datteren min ble født. Jeg hadde altså passert 31 da jeg ble gravid. Og klar for det hadde jeg kanskje vært maks et års tid før det... Jeg har nå fylt 34, og hadde ikke nølt med å bli gravid igjen nå hvis det ikke var for at vi allerede har fire barn i huset! Datteren min er nå 3 år og 3 mnd. Det er nøyaktig 5 år mellom henne og mitt yngste stebarn - men de to har fantastisk god kontakt og trives godt sammen. Storebrødrene som er 6 og 10 år eldre enn henne er verdens beste storebrødre og de trives som plommen i egget sammen alle sammen. Jeg skjønner altså at du har lyst på et barn til - men jeg tror verken din alder eller alderen på sønnen din er de beste argumentene her i verden Lykke til Og jeg har selvfølgelig fylt 35!! Halvveis til 70... Det var i november, så jeg burde vel ha fått det med meg nå Hihi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.