Gå til innhold

Hvor gammel var du da du fikk ditt yngste barn?

Spirello

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spirello

6

• morsan

5

• henrikke71

4

• karisma

3

Gjest Ciccacc

Jeg har to barn og var 25 år da jeg fikk den første og 30 da minstemann kom. Jeg er i overgangsalderen og kommer ikke til å få flere barn. Tenkte ofte på å få et barn til da jeg var i tredveårene, og synes ikke det er spesielt sent å få sitt siste barn rundt førti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

18 år gammel. He he, var akkurat det svaret du var ute etter ikke sant?! ;o)

Jeg kan jo ikke si det bastant at det aldri blir flere barn på oss, men jeg kan ikke se at det skjer før jeg fyller 30 i allefall (er 26 nå, blir 27 i høst). Selv tenker jeg lite på selve tallet, er mest opptatt av at kroppen skal henge med. Det er vel det som ligger i bakhodet hos deg også.

Mamma fikk lillesøster da hun var 35, ingen som reagerte på alderen. Hun selv sier at hun var mye roligere og det meste var enklere da hun var 35, enn da hun var 22 og fikk meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 var jeg da jeg fikk nr 3, og det er definitivt det siste :-)

Nå er jeg 32 og mange av mine venninner på samme alder har ikke begynt å planlegge barn ennå.Glad jeg er ferdig med produksjonen jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Jeg er 27 år, og minste jenta er 2,5 år.

Vet ikke om vi skal ha flere, i såfall skal det skje før jeg blir 30 tenker jeg.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fått ett barn, men jeg svarer allikevel (skal dessverre ikke ha flere siden sambo har tre fra tidligere).

Jeg manglet 17 dager på å være 32 da datteren min ble født. Jeg hadde altså passert 31 da jeg ble gravid. Og klar for det hadde jeg kanskje vært maks et års tid før det... Jeg har nå fylt 34, og hadde ikke nølt med å bli gravid igjen nå hvis det ikke var for at vi allerede har fire barn i huset!

Datteren min er nå 3 år og 3 mnd. Det er nøyaktig 5 år mellom henne og mitt yngste stebarn - men de to har fantastisk god kontakt og trives godt sammen. Storebrødrene som er 6 og 10 år eldre enn henne er verdens beste storebrødre og de trives som plommen i egget sammen alle sammen. Jeg skjønner altså at du har lyst på et barn til - men jeg tror verken din alder eller alderen på sønnen din er de beste argumentene her i verden ;)

Lykke til ;)

Neida, har ikke tenkt til å overtale gubben min på noen måte pga min eller sønnens alder. :) Er bare sånn jeg tenker og ønsker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare berolige deg litt angående aldersforskjell på søsken.

Den eldste broren min er fem år eldre enn nestemann og hele syv år eldre enn meg. De to med fem års mellomrom bor sammen og er verdens beste venner. Selv er jeg utrolig nær begge brødrene mine, også han som er syv år eldre enn meg. Vi har alltid hatt masse gøy sammen og har -stor- glede av hverandre :)

Det er bra :) Jeg har selv en bror som er fire år eldre enn meg, og en søster som er 10 år yngre. Vi er venninner nå, og da hun var baby passet jeg henne og skiftet bleier på henne, litt spesielt, men vi har et veldig nært forhold.. merker jo aldersforskjllen godt, men hun er jo nå 18 år - og litt mer voksen, selv om hun er litt umoden til tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Jeg var 20,22 og 24 med de tre første, og 34 med sistemann. Det er jo ti år mellom de to siste, så det er jo ikke et søskenforhold i vanlig forstand.

Jeg syns at 40 år bør være en øvre grense for å få barn, hvis man har barn fra før. Hvis man ikke har er det litt annerledes. Det varierer jo veldig fra person til person også, hvor "gammel" man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tusselix

37. Sånn ca.

Var 33 da første kom til verden for 1 år siden. Er altså 34 nå og venter nr 2. Håper på 3 alt i alt :) så blir fort 36 eller 37 kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til adoptivbarn

Jeg var 36 da jeg fikk mitt første barn, og 43 da jeg fikk mitt siste barn. Barna er adoptert, og var spebarn da vi fikk dem hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Jeg var 20,22 og 24 med de tre første, og 34 med sistemann. Det er jo ti år mellom de to siste, så det er jo ikke et søskenforhold i vanlig forstand.

Jeg syns at 40 år bør være en øvre grense for å få barn, hvis man har barn fra før. Hvis man ikke har er det litt annerledes. Det varierer jo veldig fra person til person også, hvor "gammel" man er.

Jeg tror bestemoren min var over femti, da hun fikk faren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...