Gå til innhold

Dra til syden uten barnet?

Gjest For anledningen NN

Anbefalte innlegg

Gjest det vil da ikke hjelpe

Her drar du jammen konklusjoner. Til din informasjon, i korte trekk så dreier det seg om psykisk sykdom hos mannen, noe som igjen har ført til psykisk slitenhet hos meg. At vi føler for å komme vekk fra mas og jag av den grunn, få prata skikkelig med hverandre og koble av, har ingenting med at det er krise i forholdet mellom oss to.

Du fremstår som snever, spør du meg.

Hvis du tror at en uke i syden hjelper på det psykiske plan mellom dere to eller at din mann blir fort frisk av dette, ja da er det du som tror på noe som kan bli gale. Å skulle takle psykiske problemer er noe som ofte en tredjepart må inn på banen for å sette ting i perspektiv og for å få pårørende til å ikke slite seg ut som du er nå. Det er rart du ikke innser at du og din mann isammen trenger hjelp. Etter en ukes ferie er jo fortsatt din mann ikke restaurert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

3

• løvinne71

3

• Spirello

2

• Tonette

1

Mest aktive i denne tråden

Tusen takk for alle konstruktive (og ikke fullt så konstruktive) svar! Har ennå ikke bestemt oss for hva vi gjør, men har fått mange gode innspill her.

Synd du ikke tåler at man her inne kommer med flere innspill på saken når du skriver. Skjønner jo at du sikter til meg med ikke konstruktiv setningen din.

Har aldri vært ufin mot deg i mine svar, men ville påpeke at det faktisk skal mer til for å¨ordne noe i en familie enn å dra på ferie en uke.

Du får ha lykke til videre. Skriv gjerne inn igjen etter ferieuka og fortell meg at jeg har tatt helt feil med forholdet deres hvis dere synes at dette var alt som trengtes for å ha et lykkelig ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For anledningen NN

Hvis du tror at en uke i syden hjelper på det psykiske plan mellom dere to eller at din mann blir fort frisk av dette, ja da er det du som tror på noe som kan bli gale. Å skulle takle psykiske problemer er noe som ofte en tredjepart må inn på banen for å sette ting i perspektiv og for å få pårørende til å ikke slite seg ut som du er nå. Det er rart du ikke innser at du og din mann isammen trenger hjelp. Etter en ukes ferie er jo fortsatt din mann ikke restaurert.

''Hvis du tror at en uke i syden hjelper på det psykiske plan mellom dere to eller at din mann blir fort frisk av dette, ja da er det du som tror på noe som kan bli gale. Å skulle takle psykiske problemer er noe som ofte en tredjepart må inn på banen for å sette ting i perspektiv og for å få pårørende til å ikke slite seg ut som du er nå. Det er rart du ikke innser at du og din mann isammen trenger hjelp. Etter en ukes ferie er jo fortsatt din mann ikke restaurert.''

Har jeg sagt at jeg tror min mann blir fortere frisk hvis vi tar en uke i syden? Og hva vet du om han/vi ikke allerede får hjelp fra en tredjepart?

Hensikten vår med å dra til syden vil være å komme unna hverdagen og forpliktelsene, lade batteriene.

Når jeg forklarer deg at det ikke er parterapi vi trenger, så trenger du ikke å kverulere lenger. Du misforsto situasjonen, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis du tror at en uke i syden hjelper på det psykiske plan mellom dere to eller at din mann blir fort frisk av dette, ja da er det du som tror på noe som kan bli gale. Å skulle takle psykiske problemer er noe som ofte en tredjepart må inn på banen for å sette ting i perspektiv og for å få pårørende til å ikke slite seg ut som du er nå. Det er rart du ikke innser at du og din mann isammen trenger hjelp. Etter en ukes ferie er jo fortsatt din mann ikke restaurert.''

Har jeg sagt at jeg tror min mann blir fortere frisk hvis vi tar en uke i syden? Og hva vet du om han/vi ikke allerede får hjelp fra en tredjepart?

Hensikten vår med å dra til syden vil være å komme unna hverdagen og forpliktelsene, lade batteriene.

Når jeg forklarer deg at det ikke er parterapi vi trenger, så trenger du ikke å kverulere lenger. Du misforsto situasjonen, så enkelt er det.

wow, du er på hugget her ser jeg. he..he.. du trenger nok ferie ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Synd du ikke tåler at man her inne kommer med flere innspill på saken når du skriver. Skjønner jo at du sikter til meg med ikke konstruktiv setningen din.

Har aldri vært ufin mot deg i mine svar, men ville påpeke at det faktisk skal mer til for å¨ordne noe i en familie enn å dra på ferie en uke.

Du får ha lykke til videre. Skriv gjerne inn igjen etter ferieuka og fortell meg at jeg har tatt helt feil med forholdet deres hvis dere synes at dette var alt som trengtes for å ha et lykkelig ekteskap.

''Har aldri vært ufin mot deg i mine svar, men ville påpeke at det faktisk skal mer til for å¨ordne noe i en familie enn å dra på ferie en uke.''

Hva vet du egentlig om det, når det gjelder NN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg har vært i syden flere ganger uten barna og det har ikke vært noe problem. Å ha dårlig samvittighet for at ungene ikke får kose seg på badeferie behøver man slettes ikke. De fleste ungene får være med på mye likevel, og jeg synes ikke man snyter ungene for noe. Å være sammen med eventuellt besteforeldre en uke kan være både koselig og nyttig for begge generasjonene.

Så mitt råd, reis med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

wow, du er på hugget her ser jeg. he..he.. du trenger nok ferie ja..

Hva med å legge seg litt flat å si at man bomma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Dessverre vil ikke en uke være nok til å finne tilbake til hverandre igjen. Det er hverdagslivet som må fungere.

syns du er fryktelig negativ. En uke i seg selv er ikke nok til å komme seg 100%, men det kan være godt å komme bort, for å få diskutert problemene, komme med forslag til hvordan de kan løse dem -SAMMEN. En uke hvor de kan konsentrere seg om å bare være sammen, og bry seg om hverandre. De kan snakke sammen uten å måtte avbryte på grunn av andre viktige gjøremål. De kan legge kjøreplaner for fremtiden, og også bli enige om de skal søke profesjonell hjelp.

Bare ved det å få et pusterom kan mye være gjort. I tillegg til å få snakket sammen kan man få ladet batteriene, og lage nye, gode og positive minner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der du er nå, og jeg vil bare si reis! med god samvittighet. Selv om ingen blir friske og ingen problemer blir løst på en uke, så har man uansett godt av litt "fri" og slippe å gå i det en liten stund. Med en avkobling som dette, står dere kanskje litt sterkere til å holde ut lenger når dere kommer hjem igjen.

Lykke til med alt, og god tur (for jeg håper dere tar dere en liten avkobling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...