Gå til innhold

Egypt/kanariøyene

Gjest Selly

Anbefalte innlegg

Gjest Selly

Hei! Denne vinteren har vært lang og snørik og vi har allerede bestemt oss for å reise 2 uker til varmere strøk i februar neste år. Har vært over 20 ganger på kanariøyene og er egentlig klar for noe nytt. Er det noen som har vært i Egypt og som vil dele erfaringer ift mat, klima, service m.m. Er det noen steder som er mer solsikre enn andre? Vi har 2 barn på 6 og 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med La Gomera som ett alternativ?

Altså en av de mer ukjente Kanariøyene.

Egypt, tja..har ikke vært der FORDI jeg ikke orker

innpåslitne selgere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bodd på et all inclusive hotell i Hurghada i Egypt. Den fineste ferien vi har hatt! (hvis man er ute etter sol og bad og avslapning og å være sammen som familie da, ikke hvis man er ute etter en drøss med opplevelser, så klart).

Jeg har ikke vært på Kanariøyene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg har vært i Egypt sammen med sambo og guttungen på 7 år.

Vi hadde det helt fantastisk! Vi var ute etter sol og badeferie, og det fikk vi. Vi dro første halvdel av desember. Det regner svært sjelden i Egypt, det er jo veldig OK.

Vi bodde på ett stort hotell med mange restauranter og barer. Var all inclusive, så vi spiste og drakk godt hele ferien. Vi hadde vel ca 7 restauranter å velge mellom, så vi ikke ikke matlei for å si det slik ;o)

Vi var i Makadi Bay som er litt utenfor Hurghada. Det tar ca 20 min med buss til til Hurghada og mange hotell har busser som går noen ganger for dagen.

Snorkle i Rødehavet er en opplevelse som vi kommer til å leve lenge på! Det var bare helt fantstisk, helt rent klart vann og fisker i alle farger og fasonger. Guttungen var uti å snorklet så og si hver eneste dag. Vi hadde korallrev rett utenfor hotellet (hotellet hadde egen strand), det er absolutt å anbefale. Selve området var trygt og godt, rent og pent, og service non stop. Jeg tror ikke jeg åpnet annet enn døra til rommet mitt selv jeg, vi ble oppvartet på alskens måter.

Selgerene inne i Hurghada var slitsomme. Det må prutes, de maser, og de vil tjene penger på deg så klart. Vi var ikke så mye og handlet siden det var ren bade og soleferie med litt opplevelser vi var ute etter. Jeg synes selgerene er minuset, men vi unngikk som sagt mye av det ved å ikke shoppe så mye.

Jeepsafari i ørkenen var flott! Besøkte beduinenleir, red på kamel. Vi var ute i seascopebåt å så på fisker. Så det er forskjellige aktiviteter som dere kan være med på via reiseselskapet.

Når det gjeldet matforgiftning så valgte jeg og guttungen og ta en Dukoralvaksine. Den beskytter ca 30 % mot turistdiare, så den er diskuterbar om er nødvendig. Sambo var ikke vaksinert og han ble dårlig. Vi tror det var en kaffekopp som var synderen, vannet der nede kan på ingen måte drikkes. 2 dager var han dårlig, men det var lege på hotellet som gav han tabletter, så var han fin igjen. Ellers gjelder jo vanlige forhåndsregler.

Selve hotellet var veldig nøye på mathygiene, isen (sorbet) ble f.eks bare laget på flaskevann.

Vi skal tilbake til Egypt en eller annen gang, ingen tvil om det. Vi fikk mye for pengene, vi brukte nesten ikke penger der nede. Det var jo fordi vi hadde det store hotellkomplekset, der var det thaimat, karibisk mat, italiensk, buffeter, bare for å nevne noe. Hadde utvalget vært mindre hadde vi kanskje dratt mer inn til byen for å spise.

Jeg kjenner mange som er veldig fornøyde med Egyptferiene sine, og vil gjerne dra tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Hva med La Gomera som ett alternativ?

Altså en av de mer ukjente Kanariøyene.

Egypt, tja..har ikke vært der FORDI jeg ikke orker

innpåslitne selgere :)

hvis du vil unngå innpåslitne selgere må du holde deg hjemme.

Eller Europaferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at Egypt er varmere enn Kanariøyene. Men det finner du jo fort ut på slike "grade-kalendere".

Jeg har vært i Egypt en gang. Da var vi på Sharm El Sheik. Det er store variasjoner på strendene. Noen steder er det ikke strender, kun badebrygge til kanten av korallrevet. Og der er det DYPT. Men livet i vannet er jo helt fantastisk. Det er mengder av fisker i alle farger og fasonger. Virkelig flott. Og vannet der er nok også mye varmere enn på Kanariøyene. Jeg hadde ikke vært i tvil i det hele tatt. (Har nå tenkt til å bestille tur til Egypt i Mai. Da skal jeg se pyramidene også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selly

[quote name=Shira :o)' timestamp='1237142581' post='4112414]

Vi hadde det helt fantastisk! Vi var ute etter sol og badeferie, og det fikk vi. Vi dro første halvdel av desember. Det regner svært sjelden i Egypt, det er jo veldig OK.

Vi bodde på ett stort hotell med mange restauranter og barer. Var all inclusive, så vi spiste og drakk godt hele ferien. Vi hadde vel ca 7 restauranter å velge mellom, så vi ikke ikke matlei for å si det slik ;o)

Vi var i Makadi Bay som er litt utenfor Hurghada. Det tar ca 20 min med buss til til Hurghada og mange hotell har busser som går noen ganger for dagen.

Snorkle i Rødehavet er en opplevelse som vi kommer til å leve lenge på! Det var bare helt fantstisk, helt rent klart vann og fisker i alle farger og fasonger. Guttungen var uti å snorklet så og si hver eneste dag. Vi hadde korallrev rett utenfor hotellet (hotellet hadde egen strand), det er absolutt å anbefale. Selve området var trygt og godt, rent og pent, og service non stop. Jeg tror ikke jeg åpnet annet enn døra til rommet mitt selv jeg, vi ble oppvartet på alskens måter.

Selgerene inne i Hurghada var slitsomme. Det må prutes, de maser, og de vil tjene penger på deg så klart. Vi var ikke så mye og handlet siden det var ren bade og soleferie med litt opplevelser vi var ute etter. Jeg synes selgerene er minuset, men vi unngikk som sagt mye av det ved å ikke shoppe så mye.

Jeepsafari i ørkenen var flott! Besøkte beduinenleir, red på kamel. Vi var ute i seascopebåt å så på fisker. Så det er forskjellige aktiviteter som dere kan være med på via reiseselskapet.

Når det gjeldet matforgiftning så valgte jeg og guttungen og ta en Dukoralvaksine. Den beskytter ca 30 % mot turistdiare, så den er diskuterbar om er nødvendig. Sambo var ikke vaksinert og han ble dårlig. Vi tror det var en kaffekopp som var synderen, vannet der nede kan på ingen måte drikkes. 2 dager var han dårlig, men det var lege på hotellet som gav han tabletter, så var han fin igjen. Ellers gjelder jo vanlige forhåndsregler.

Selve hotellet var veldig nøye på mathygiene, isen (sorbet) ble f.eks bare laget på flaskevann.

Vi skal tilbake til Egypt en eller annen gang, ingen tvil om det. Vi fikk mye for pengene, vi brukte nesten ikke penger der nede. Det var jo fordi vi hadde det store hotellkomplekset, der var det thaimat, karibisk mat, italiensk, buffeter, bare for å nevne noe. Hadde utvalget vært mindre hadde vi kanskje dratt mer inn til byen for å spise.

Jeg kjenner mange som er veldig fornøyde med Egyptferiene sine, og vil gjerne dra tilbake.

Hørtes deilig ut. Skal sjekke litt mer på dette området. Eneste jeg er litt skeptisk til er dette med mageproblemer da en av ungene sliter mye med mageproblemer. Dette kan vi jo ta opp med legen vår før vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selly

[quote name=Shira :o)' timestamp='1237142581' post='4112414]

Hørtes deilig ut. Skal sjekke litt mer på dette området. Eneste jeg er litt skeptisk til er dette med mageproblemer da en av ungene sliter mye med mageproblemer. Dette kan vi jo ta opp med legen vår før vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske alvorlige mageproblemer, jeg tok det opp med legen min i forkant, og valgte da og ta Dukoral vaksine.

http://www.helsenett.no/reisemedwap/dukoral.shtml

Søker du, vil du finne litt info.

Vi bodde forresten her:

http://redseahotels.com/index.php?id=97

Minuset er at det ligger ca 20 min fra Hurghada, men vi var mest ute etter stort område med alt vi trengte og ikke så mye by. Noen turer hadde vi jo inn til Hurghada også.

Vi følte at vi satt igjen med mye mer for pengene enn de andre tradisjonelle sydenturene vi hadde vært på, for det var topp service.

Jeg likte ganske godt det at guttungen lekte i barnebassenget mens jeg lå på solsenga og ble servert kald brus hele dagen ;o) Dagens største problem var å finne ut hvilken restautant vi skulle spise på til lunsj og middag. Det var dette vi var ute etter da.

Det finnes også badeland o.l. Ta taxi kan være en utfordring, men guidene hjelper dere med hva dere skal passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selly

[quote name=Shira :o)' timestamp='1237234069' post='4113221]

Jeg har ganske alvorlige mageproblemer, jeg tok det opp med legen min i forkant, og valgte da og ta Dukoral vaksine.

http://www.helsenett.no/reisemedwap/dukoral.shtml

Søker du, vil du finne litt info.

Vi bodde forresten her:

http://redseahotels.com/index.php?id=97

Minuset er at det ligger ca 20 min fra Hurghada, men vi var mest ute etter stort område med alt vi trengte og ikke så mye by. Noen turer hadde vi jo inn til Hurghada også.

Vi følte at vi satt igjen med mye mer for pengene enn de andre tradisjonelle sydenturene vi hadde vært på, for det var topp service.

Jeg likte ganske godt det at guttungen lekte i barnebassenget mens jeg lå på solsenga og ble servert kald brus hele dagen ;o) Dagens største problem var å finne ut hvilken restautant vi skulle spise på til lunsj og middag. Det var dette vi var ute etter da.

Det finnes også badeland o.l. Ta taxi kan være en utfordring, men guidene hjelper dere med hva dere skal passe på.

Hvordan bestilte du dette og hva betalte du. Så jo helt fantastisk ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ving.no/start/start.aspx?

Vi betalte vel litt under 20 tusen for oss 3 i to uker. Prisen varierer nok.

Mange som hadde to barn med seg bodde på Grand Makadi, søsterhotellet (samme link som Makadi palace). Områdene ligger ved siden av hverandre og gjestene har tilgang til det meste på begge hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe mer, dersom du vil lese om steder og forskjellige hoteller, er denne siden veldig bra:

http://www.tripadvisor.com/

Der kan du lese hva andre anbefaler, synes om steder, hoteller osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Selly

[quote name=Shira :o)' timestamp='1237288975' post='4113606]

http://www.ving.no/start/start.aspx?

Vi betalte vel litt under 20 tusen for oss 3 i to uker. Prisen varierer nok.

Mange som hadde to barn med seg bodde på Grand Makadi, søsterhotellet (samme link som Makadi palace). Områdene ligger ved siden av hverandre og gjestene har tilgang til det meste på begge hotell.

Skal sjekke på Ving. Tror det blir Egypt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke på Ving. Tror det blir Egypt:)

Å som jeg misunner dere tur! Vi kan av diverse grunner ikke planlegge så mye, men jeg kjenner suget i maget :o)

Som sagt, vi var fornøyde vi, men på nett har jeg jo lest at andre ikke var fornøyde. Det samme kan jeg jo si om Kanariøyene da, har lest om begge deler.

Søk litt på nett, les litt reisebrev. Sjekk gjerne ut andre reisebyrå sine hoteller, generelt er de store hotellene bra.

Jeg ville lagt vekt på at var korallrev ved hotellet pga snorkling, men noen vil heller ha lang sandstrand. Husk og sjekk slike ting når du ser på hoteller, slik at dere får det som dere vil ha mest utbytte av. :o)

Områdene er veldig trygge. Uvant med væpnet vakt, men etter 2 dager så la jeg ikke merke til hele vakten. Det var ingen uvedkomne som kom seg inn på området der vi bodde, der var det strengt. Så vi slapp unna mastete selgere på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...