Gå til innhold

Hudøy?

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Det er jo en kjent sak at skolebarn har veeeldig lang ferie. Jeg er heldig dersom jeg får 3 uker denne sommeren, fordi jeg er leder for en liten avdeling.

Vurderer derfor å melde ungene på Hudøy, men er det noen av dere som har erfaring med det?

De kommer jo ikke til å kjenne noen, og det er jo ike bare-bare å sove borte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt om det er førstevalget....hørt mye rart om hvem som sender barna dit..tror det er endel grenseløse foreldre som sender barna avgårde både en uke og to for å få fred på en måte..litt stygg nå men kjenner folk som har jobbet der og som har møtt mange ensomme, forlatte barn på ferie alene i to uker med bare ukjente, hvis man er to venner er det ok men tenk å være der helt alene da? Jeg ville ikke gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det er førstevalget....hørt mye rart om hvem som sender barna dit..tror det er endel grenseløse foreldre som sender barna avgårde både en uke og to for å få fred på en måte..litt stygg nå men kjenner folk som har jobbet der og som har møtt mange ensomme, forlatte barn på ferie alene i to uker med bare ukjente, hvis man er to venner er det ok men tenk å være der helt alene da? Jeg ville ikke gjort det!

Mener du det?

Alternativet er at de blir hjemme alene, eller bli med meg på jobb (noe som er gøy en halv dag). Har jo sommerskolen, da....men det er bare en uke. Den yngste kan gå på sfo, men han liker seg ikke så godt der.....

Jeg så på nettsidene, og der er det bilder av mange barn som ser ut til å ha det veldig moro.....

Får høre om det er noen her som har andre erfaringer også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg deler ikke puppolas erfaring med Hudøy. Dvs. jeg har ikke erfaring selv, men har venner og bekjente som har vært storfornøyd med barnas opphold på Hudøy. Kjenner til enkelte barn som har vært der år etter år - og synes det er et av sommerens høydepunkt!

Vurderer det faktisk også selv for mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler ikke puppolas erfaring med Hudøy. Dvs. jeg har ikke erfaring selv, men har venner og bekjente som har vært storfornøyd med barnas opphold på Hudøy. Kjenner til enkelte barn som har vært der år etter år - og synes det er et av sommerens høydepunkt!

Vurderer det faktisk også selv for mine barn.

Flott med en annen tilbakemelding også!

Håper noen som har hatt barn der kan svare også :)

Jeg synes det ser så artig ut på nettsidene, men det er selvsagt en utfordring for ungene å sove borte og bli kjent med andre barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Flott med en annen tilbakemelding også!

Håper noen som har hatt barn der kan svare også :)

Jeg synes det ser så artig ut på nettsidene, men det er selvsagt en utfordring for ungene å sove borte og bli kjent med andre barn....

''men det er selvsagt en utfordring for ungene å sove borte og bli kjent med andre barn....''

Barna mine elsker å sove borte, men det blir jo noe nytt å skulle sove et sted han kanskje ikke kjenner _noen_ fra før! Så antar vi venter et år eller to eller evt. sjekker om det er noen kjente som skal.

Å bli kjent med andre barn er vel noe av det fineste ved oppholdet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Jeg har hørt om bare gode erfaringer fra Hudøy fra venner og naboer.

Guttungen er påmeldt i år, det var han som ville det etter at de hadde snakka om det på skolen, og han var helt gira da han kom hjem. Jeg håper det går bra, han kjenner foreløpig ingen som skal dit... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har vært der én gang. Tror det var mens hun tilhørte den gruppa som ikke er der så altfor lenge - hun var vel 9 år.

Opplegget er ganske væravhengig. De er utendørs store deler av dagen, dette er helt ufravikelig - og det kan bli utrivelig i striregn.

Noen barn lengter hjem, og dette kan smitte over på barn som normalt ikke gjør det i det hele tatt, fordi det nødvendigvis blir litt fokus på det - særlig ved leggetid.

Det er selvsagt alle slags barn (med alle slags foreldre) på Hudøy. Akkurat som på osloskolene.

Tror det kan være greit å kjenne noen første gangen man reiser dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

''hørt mye rart om hvem som sender barna dit..''

Det skulle vel ikke bety noe for dine barn? og at grenseløse foreldre sender barna på opphold i en uke elller to har jo heller ingeting med saken å gjøre.

Nå har jeg intet forhold til Hudøy i det hele tatt, men synes dette var svært negativ omtale. Jeg regner jo med at det er erfarne folk som tar hånd om ungene under oppholdet. Hvilket hjem og hvilke foreldre de andre ungene har er ikke noe man behøver å bekymre seg for synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkebøtta

Vi har bare gode erfaringer med Hudøy. Begge mine skolebarn har vært der flere ganger. De elsker det, og vil tilbake neste år. Og dette til tross for at de verken får godteri der, lov til å ha med mobil, Ipod, Nintendoer eller andre elektroniske dippedutter.

I steden får de fiske, seile, gå på tur, bade, ha turneringer, synge leirsanger osv.

De minste barna (opp til 4. klasse) har 4 overnattinger så fraværet hjemmefra burde være overkommelig. De voksne lederne er veldig flinke til å hanskes med hjemlengsel og det er svært sjelden noen vil dra hjem.

Man kan melde på sammen med en venn, men min yngste reiser helst alene fordi hun da synes det er lettere å få nye venner. Allerede på bussen nedover blir ungene sammensveiset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare gode erfaringer med Hudøy. Begge mine skolebarn har vært der flere ganger. De elsker det, og vil tilbake neste år. Og dette til tross for at de verken får godteri der, lov til å ha med mobil, Ipod, Nintendoer eller andre elektroniske dippedutter.

I steden får de fiske, seile, gå på tur, bade, ha turneringer, synge leirsanger osv.

De minste barna (opp til 4. klasse) har 4 overnattinger så fraværet hjemmefra burde være overkommelig. De voksne lederne er veldig flinke til å hanskes med hjemlengsel og det er svært sjelden noen vil dra hjem.

Man kan melde på sammen med en venn, men min yngste reiser helst alene fordi hun da synes det er lettere å få nye venner. Allerede på bussen nedover blir ungene sammensveiset...

Men dersom de får akkutt og alvorlig hjemlengsel; kan vi foreldre hente barna da? Vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkebøtta

Men dersom de får akkutt og alvorlig hjemlengsel; kan vi foreldre hente barna da? Vet du det?

Barna får selvsagt lov til å ringe hjem til foreldrene ved alvorlig hjemlengsel. Det er klart man kan hente barna, men det er jo ikke sikkert det kan skje samme natt akkurat. Hudøy er jo en øy og krever båttransport til land.

Kan du ikke ringe og snakke med ledelsen om hvordan de håndterer sånne ting? Jeg har faktisk ikke hørt om at noen barn har villet reise hjem når de først har kommet til Hudøy. Det har sikkert skjedd, men ikke på noen av mine barns opphold. Derimot har jeg hørt et par episoder om barn som har blitt hentet av foreldre fordi de har blitt syke under oppholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...