Gå til innhold

Boligkjøperforsikring.. noen med erfaring?

Gjest Boligkjøper for første gang

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har GOD erfaring med HELP Boligkjøperforsikring?

Har kjøpt et litt eldre hus og lurer på om dette er hensiktsmessig å bruke penger på. eller om det er andre, like gode løsninger..

Ønsker egentig både positiv og negativ omtale her.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva dekker denne forsikringen da? Og hva koster den? Jeg har aldri hørt om boligkjøperforsikring så jeg regner med at dette er noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva dekker denne forsikringen da? Og hva koster den? Jeg har aldri hørt om boligkjøperforsikring så jeg regner med at dette er noe nytt?

Dekker advokatutgifter, saksomkostninger hvis kjøper blir dømt til å betale for selgers omkostninger osv.. har lest noen steder at folk likevel ikke har fått hjelp..

Den koster 7500,- og er et engangsbeløp som gjelder i fem år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekker advokatutgifter, saksomkostninger hvis kjøper blir dømt til å betale for selgers omkostninger osv.. har lest noen steder at folk likevel ikke har fått hjelp..

Den koster 7500,- og er et engangsbeløp som gjelder i fem år..

Aha. Altså motstykket til eierskifteforsikringen. Hvis du har en grundig tilstandsrapport på huset og kanskje har fått fagfolk eller noen andre dyktige til å gå over problemområdene så hadde jeg ikke brukt 7500,- på dette. Den er nok ment for å melke kunder til inntekt for forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tabbemor

Vi lot være å tegne boligkjøpsforsikring da vi kjøpte hus for en stund siden, og advokatutgiftene våre er nå oppe i 450 000 for å få de pengene vi har krav på av Protector eierskifteforsikringsselskap. Jeg hadde definitivt tegnet forsikring dersom jeg hadde visst det jeg vet nå.

Jeg hadde spesielt tegnet det dersom de som selger har eierskifteforsikring. Den forsikringen dekker overhodet ikke deg, bare selger. Dersom det er skade på huset dere kjøper, møter dere en profesjonell motpart i tvisten som overhodet ikke har noen interesse av dere, og som kommer til å gjøre ALT for å få dere til å trekke saken. Det betyr tilby lite eller ingenting for skaden ,ev. nekte ansvar helt, og tvinge dere i retten for å få det det koster. Det tar to år og alt du har av krefter og gjennomføringsevne. Det er rett og slett et mareritt!

Hvis du tegner boligkjøpforsikring, får du en profesjonell motpart på din side også. Det betyr at dersom du virkelig har en sak, vil begge partene være innstilt på å løse saken utenfor rettssalen. Og dersom den likevel havner i rettssalen, teller det positivt at du har tegnet en slik forsikring (retten er alt annet enn objektiv, de merkeligste ting kan spille inn). Kansje medfører oppgjør mellom forsikringsselskapene at du får litt mindre penger til slutt enn om saken avgjøres i retten, men det skal mye til at det er verdt to år med mareritt! Dessuten koster marerittet alltid mer enn man ender med å få i retten uansett.

Jeg ville tegner forsikring, uten tvil, dersom jeg skulle kjøpt nå.

Dette vet jeg alt for mye om, dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...