Gjest Mamma til gutt i 2 trinn Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Gutten min er 7 år og spiller fotball.Sist helg hadde dem cup og spilte 3 kamper.Han avgjorde alle kampene og scoret 5 av 7 mål. Han var så stolt og gledet seg til neste trening for han håpet på litt skryt av treneren.Treneren sa at dere spilte bra.Sa sa en gytt at sønnen min var god som scoret alle de målene.Ja her er vi ett lag så alle var gode sa treneren.Gutten min kom skuffet hjem.Hadde håpet på litt skryt.Så han fikk masse skryt av oss her hjemme :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Syntes det var flott av trenerne å fokusere på at de er et lag jeg, og skryte av alle. Og selv om det er en gutt som scorer alle målene er det andre gutter som har vært nest sist på ballen . Kan være like viktig og avgjørende det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Når barna ikke er eldre, synes jeg ærlig talt at treneren gjorde helt rett i å ikke dra fram en spiller spesielt, jeg da - tenk på alle de som ikke får skryt da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Treneren gjorde helt rett, for gutten din er ikke alene om å lage målene, selv om det var ham som sparket ballen i mål, så er fotball jo teamarbeide, og hvis ikke laget fungerer godt sammen, så hadde gutten din ikke hatt sjansen for å sette den siste foten på ballen, før den røk i mål. Det var hele laget som fortjente ros. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Vanskelig balansegang det der... Fremtidige fotballspillere kan miste interessen... Men det burde være lek når man er 7 år. Og treneren regnet vel med at poden fikk masse skryt hjemme. Skjønner gutten ble skuffet. Håper han ikke mister gnisten :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma til gutt i 2 trinn Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Syntes det var flott av trenerne å fokusere på at de er et lag jeg, og skryte av alle. Og selv om det er en gutt som scorer alle målene er det andre gutter som har vært nest sist på ballen . Kan være like viktig og avgjørende det. Akkurat det jeg prøvde å forklare han 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også mamma men til større barn Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Som noen andre sier her, det er en litt vanskelig situasjon dette her. Poden din ønsket selvsakt å bli skrytt masse av. Men så kan du jo tenke på de som synes dette er fryktelig stas men som aldri klarer å skåre et mål. De blir kanskje kjempedemotiverte av at noen får all skryten og de aldri når opp. Det er veldig viktig å ta vare på de som ikke er så flinke også. Synes dere der hjemme skal prøve å forklare ham dette, og hvor viktig det er å fremstå som et lag i alle situasjoner. Så kan kanskje dere ordne en liten premie til ham fordi han var så flink? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg synes de kan skryte av enkelpersoner i laget selv om de må fremheve at dette var en laginnsats. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Akkurat det jeg prøvde å forklare han Godt dere ga han masse skryt hjemme, det er viktig. Skryter også av min gutt når han har vært på fotballkamp/cup, selv om han ALDRI har scoret et eneste mål. Og ser at trenerne deres også skryter av alle, også de som knapt har vært nær ballen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ideelt sett bør alle få "personlig" ros for sin innsats ved slike anledninger. Altså din sønn for at han scoret mange mål, keeperen for supre redninger, forsvaret for at det ikke ble flere baklengs osv. Sikkert etpar som sørget for at målscoreren fikk ballen også. I mangel av å få til dette, ender det ofte med at hele laget roses, i hvert fall mens alle hører på. Alle ser jo hvem som scorer uansett, så de får vanligvis rikelig med oppmerksomhet fra andre enn akkurat treneren. Ego-driblekonger som skal gjøre alt selv, kan bli et problem. Jeg har sett eksempler på at det har ført til at ingen vil spille på lag med denne stjernen, uansett hvor god han er. NB: Nå mener jeg generelt, jeg vet ingenting om sønnen din. En annen ting det er viktig å huske på, er at en spiss kan gjøre ni tabber på rad, men tilgis glatt hvis han scorer på 10. forsøk. Men hvis en forsvarsspiller eller målvakt gjør feil, blir det mål av det. Effekten kan bli at alle vil spille i angrep. Dere kan snakke om dette hjemme, skryte av junior der, men også forklare trenerens ansvar. Fortsetter han å score, vil han garantert få mye ros i løpet av karrieren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ideelt sett bør alle få "personlig" ros for sin innsats ved slike anledninger. Altså din sønn for at han scoret mange mål, keeperen for supre redninger, forsvaret for at det ikke ble flere baklengs osv. Sikkert etpar som sørget for at målscoreren fikk ballen også. I mangel av å få til dette, ender det ofte med at hele laget roses, i hvert fall mens alle hører på. Alle ser jo hvem som scorer uansett, så de får vanligvis rikelig med oppmerksomhet fra andre enn akkurat treneren. Ego-driblekonger som skal gjøre alt selv, kan bli et problem. Jeg har sett eksempler på at det har ført til at ingen vil spille på lag med denne stjernen, uansett hvor god han er. NB: Nå mener jeg generelt, jeg vet ingenting om sønnen din. En annen ting det er viktig å huske på, er at en spiss kan gjøre ni tabber på rad, men tilgis glatt hvis han scorer på 10. forsøk. Men hvis en forsvarsspiller eller målvakt gjør feil, blir det mål av det. Effekten kan bli at alle vil spille i angrep. Dere kan snakke om dette hjemme, skryte av junior der, men også forklare trenerens ansvar. Fortsetter han å score, vil han garantert få mye ros i løpet av karrieren. Godt svar, laban. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Godt svar, laban. Ja, jeg er den store fotballpsykologen... :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Godt svar, laban. Som alltid:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Treneren håndterte det rett. Fotball er lagidrett og det er laget bør roses mest, for å fremelske lag-følelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ideelt sett bør alle få "personlig" ros for sin innsats ved slike anledninger. Altså din sønn for at han scoret mange mål, keeperen for supre redninger, forsvaret for at det ikke ble flere baklengs osv. Sikkert etpar som sørget for at målscoreren fikk ballen også. I mangel av å få til dette, ender det ofte med at hele laget roses, i hvert fall mens alle hører på. Alle ser jo hvem som scorer uansett, så de får vanligvis rikelig med oppmerksomhet fra andre enn akkurat treneren. Ego-driblekonger som skal gjøre alt selv, kan bli et problem. Jeg har sett eksempler på at det har ført til at ingen vil spille på lag med denne stjernen, uansett hvor god han er. NB: Nå mener jeg generelt, jeg vet ingenting om sønnen din. En annen ting det er viktig å huske på, er at en spiss kan gjøre ni tabber på rad, men tilgis glatt hvis han scorer på 10. forsøk. Men hvis en forsvarsspiller eller målvakt gjør feil, blir det mål av det. Effekten kan bli at alle vil spille i angrep. Dere kan snakke om dette hjemme, skryte av junior der, men også forklare trenerens ansvar. Fortsetter han å score, vil han garantert få mye ros i løpet av karrieren. Meget godt svar, laban!!! Du er ikke bare fotballpsykolog, men allmennpsykolog, synes jeg!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.