Gå til innhold

HJELP! Jenta mi blir 5 år!!!!

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Minstejenta blir 5 år neste uke - og vi er helt tom for idéer for hva hun skal få fra oss og fra søsknene. Det eneste hun ønsker seg er dokketøy (og det er jo grei presang fra søsknene, forsåvidt).

Hun har så mye etter de to store - sykkel, rullesko, rulleskøyter, skateboard, sovepose, ski, skøyter, slalåmutstyr osv. Hun har også egen sparkesykkel, tollekniv og dokkevogn....

Hva i all verden skal hun få fra oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lena1222

Skjønner akkurat hvordan du har det! Har en gutt som blir 6 nå og har ikke den minste anelse om hva jeg skal finne på til han! Det eneste han ønsker seg er mer spill til Nintendo DSèn sin og det vil jeg helst unngå. Han spiller nok som det er!

Du kan jo kanskje lage et lite hefte med forskjellige ting dere kan finne på i nærmeste fremtid? Kino, bowling, lekeland, bibliotek, teater, museum, utflukter med pølsegrilling og sånt? Hmmm... jo mer jeg skriver her tenker jeg at jeg jo kan gjøre akkurat det samme til gutten min. :-D Jeg tror jeg slag legge inne en tur til teknisk museum også for der husker jeg at jeg likte meg når jeg var liten. :)

På denne måten har de jo masse å glede seg til fremover også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Spill, bøker, staffeli/malesaker, trillekoffert?

Mannen min og jeg er helt elendige til å spille spill med ungene. Vi har en del spill hjemme, men spiller meeeeget sjelden....så det kommer nok ikke til å bli brukt.

Vi leser mye, så bøker er veldig greit!

Trillekoffert har hun.

Malesaker var en god idé!!!! Også staffeli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Skjønner akkurat hvordan du har det! Har en gutt som blir 6 nå og har ikke den minste anelse om hva jeg skal finne på til han! Det eneste han ønsker seg er mer spill til Nintendo DSèn sin og det vil jeg helst unngå. Han spiller nok som det er!

Du kan jo kanskje lage et lite hefte med forskjellige ting dere kan finne på i nærmeste fremtid? Kino, bowling, lekeland, bibliotek, teater, museum, utflukter med pølsegrilling og sånt? Hmmm... jo mer jeg skriver her tenker jeg at jeg jo kan gjøre akkurat det samme til gutten min. :-D Jeg tror jeg slag legge inne en tur til teknisk museum også for der husker jeg at jeg likte meg når jeg var liten. :)

På denne måten har de jo masse å glede seg til fremover også!

Det var god idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Lego? Det blir vel aldri for mye lego og det kommer jo nye sett hele tiden.

JA!!!!! Nå husker jeg jo at hun har ønsket seg Lego Bellville - og det hadde jeg jo planlagt å kjøpe til henne på salg etter jul.....!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikku

Da guttungen ble fem fikk han en liten mp3-spiller som ble veldig populær til både musikk og lydbøker. Mange spillere finnes nå med ok integrert høyttaler, slik at ungene slipper å bruke headset som kan være skadelig for hørselen hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et telt :-) Mer turutstyr (rosa turhåndduk (?) lite og superlett)! Fiskestang. Klær.

Dattera mi hadde blitt henrykt for sånt - OG sminke (leppestift er moro..) og tynnstrømpebukser..! *hehe* Jålesara, hu tøtta mi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Da guttungen ble fem fikk han en liten mp3-spiller som ble veldig populær til både musikk og lydbøker. Mange spillere finnes nå med ok integrert høyttaler, slik at ungene slipper å bruke headset som kan være skadelig for hørselen hele tida.

Vi er litt bakstreverske, og har ikke noe peiling på mp3 og sånn. Hos oss er en vanlig cd-spiller det helt store for tiden - og alle tre ungene har hver sin. Hun som blir fem fikk cd spiller til jul, samt to cd'er (Mamma Mia og MGP jr) - og hun spiller dem mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237279752' post='4113470]

Et telt :-) Mer turutstyr (rosa turhåndduk (?) lite og superlett)! Fiskestang. Klær.

Dattera mi hadde blitt henrykt for sånt - OG sminke (leppestift er moro..) og tynnstrømpebukser..! *hehe* Jålesara, hu tøtta mi ;-)

Ja, mer turutstyr hadde sikkert vært flott. Ellers så har vi et lite leketelt - husker ikke om det er hennes eller søsteras - som de leker med om sommeren. Vi har stort telt selv, som vi brukte et par netter i sommer :-)

Fiskestang var et bra tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sånn Build-a-Bear butikk i nærheten av der dere bor? Bamsene derfra er kjempepoppis hos oss, både hos 5-åringen og 7-åringen.

Hva med dokkehus? Det leker 5-åringen vår mye med. (Sånn Lundby eller hva det nå heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bikku

Vi er litt bakstreverske, og har ikke noe peiling på mp3 og sånn. Hos oss er en vanlig cd-spiller det helt store for tiden - og alle tre ungene har hver sin. Hun som blir fem fikk cd spiller til jul, samt to cd'er (Mamma Mia og MGP jr) - og hun spiller dem mye.

Vi er ikke så tekniske vi heller :)

Så vi laster ikke så mye ned fra nett, men legger heller inn de platene vi har og det vi låner. Så får han spillelister med favorittmusikk, med dansemusikk, "guttemusikk" (bråkemusikk i mine ører :), Beatles/Abba (som han er veldig glad i) og ikke minst: Rolig musikk til å høre på når han ikke får sove. Pluss lydbøker, da. Det er jo bare å legge CD'ene på pc'n, og laste over med kabel. Trenger ikke å være teknofreak for å få til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Har dere sånn Build-a-Bear butikk i nærheten av der dere bor? Bamsene derfra er kjempepoppis hos oss, både hos 5-åringen og 7-åringen.

Hva med dokkehus? Det leker 5-åringen vår mye med. (Sånn Lundby eller hva det nå heter)

Nei, det er ingen build-a-bear her. Har hørt om dem, og det hadde sikkert vært midt i blinken for henne!

Vi har et gammelt dokkehus fra jeg var liten, som vi har satt bort en stund - det kan vi jo ta frem igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi...

Ja, problemet er jo at de har det meste. Så derfor sparer jeg på sølvtøy til snuppa. Da har ho noe som varer evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea Silvia

Nye gardiner? :-)

Det sto høyest på ønskelista til jenta vår da hun var 6 år. Og det fikk hun, valgte ut både stoff og type og endte opp med de dyreste gardinene i huset... Nr 2 var rosa CD-hylle.

Ellers finnes det flotte bokserier om alt mulig, kanskje sammen med en flunkende ny bokhylle.

Ellers er fiskestang, og vannkikkert morsomt for friluftsglade barn. Stjernekikkert og vanlig kikkert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...