Gå til innhold

Svette! 8 års guttebursdag på torsdag!! :o)

Anbefalte innlegg

Gjest "Perfeksjonista"

Kjære dyktige og kloke guttemødre!

Jeg skal ha 14 barn (er det virkelig ett års siden??) på guttebursdag. Har også i år tenkt flasketuten peker på med gavene, men kutter gjerne ut godtepose-fisking.

Siden dette er et kveldsbesøk (kl 17-19) drar jeg i gang "Tom og Jerry" på slutten. Deilig å roe ned!!

Men har noe vært særdeles vellykket hos dere? Skattejakt i huset er uaktuelt hos meg. Vi må stenge rom pga oppussing.

Æsj, har nå for alvor begynt å grue meg. Har dere ektemenn som blir satt i sving med "egne" barneaktiviteter?

Please del med meg!

Fortsetter under...

Gjest prust

Flasketuten er vel barnehage-opplegg?? Tror mine hadde besvimt om jeg hadde foreslått det på 8-årsdagen...

Ellers er jeg helt amøbe på slike ting selv og har dessverre ingen gode tips å komme med. :o(

Jeg tror vi hadde flasketuten med gaver i sommer på mellomstes 7-års dag, men er ikke helt sikker. Vi hadde den ikke på 9-årsdagen til eldstemann i alle fall.

Jeg vil ikke påstå at jeg har positive erfaringer med alt dette, men du kan jo se om du får noen ideer:

Et eller annet litt grotesk i forbindelse med maten, f.eks. muffins med sterkt grønn konditorfarge i røra

Stafett / konkurranse, f.eks. med lakrissnorer eller de derre rosa, illeluktende som er like lange (man slafser dem i seg uten å bruke hendene, og neste på laget overtar når det ikke er noe igjen), alternativt blåse opp ballonger til de smeller (kjøp noen som virkelig lar seg smelle)

Adjektivhistorie hvis du greier å forklare dem hva slags ord du er ute etter - lag den om noe kjent, f.eks. skolen og nærmiljøet (er du heldig, kan du få ro rundt bordet et øyeblikk på den måten)

Pantelek, inndra en vott el.l. når de kommer, og få dem til å bestemme hva eieren skal gjøre for å få den igjen - bursdagsbarnet starter, og eieren bestemmer over neste pant, osv. - pass på at det ikke utarter, det skal være "normale" ting av typen gå baklengs gjennom rommet, du kan evt. dele ut godteposen samtidig

Stolleken, hvis du har nok stoler og plass til å sette dem opp - du trenger ikke instrument, bruk stereoanlegget

Gjest Tatjana

Her i huset er det populært å tegne på duken. Kjøp en hvit papirduk og legg utover farger (evt tusjer hvis du er av den modige typen ;-)). Få dem til å skrive en hyggelig hilsen til bursdagsbarnet og signere med navnet sitt.

På siste bursdag her i huset hadde vi forresten "Slå katta ut av sekken" og delte ut godterier på den måten. Jeg hang opp en papirsekk i taket, fylt med godterier. Bare pass på at du ikke lar far i huset fylle løst popcorn i sekken! (snakker av erfaring)

Ellers er jeg av den typen som har minst mulig opplegg i selskaper, jeg lar dem leke fritt og syns det er mindre arbeid enn å styre med selskapleker av forskjellig slag.

Annonse

Gjest ViViola

Flasketuten er vel barnehage-opplegg?? Tror mine hadde besvimt om jeg hadde foreslått det på 8-årsdagen...

Ellers er jeg helt amøbe på slike ting selv og har dessverre ingen gode tips å komme med. :o(

Neida, flasketuten-opplegget kjøres på alle 8-årsdager her vi bor! :-)

Synes igrunnen ikke det trenger å være så mye organisert i det hele tatt jeg. Her bruker de å klare seg selv igrunnen (6 åringene som var her sist). Hadde først pølse og brus utdeling fra kjøkkendøra - satte ett bord foran sånn at det ble en bod liksom.

Etterpå lekte de igrunnen med det han hadde fått. Ett av barnerommene gjorde de om til disco og så hadde de kino på det andre. Eter en liten stund var det så kaker før vi avsluttet med katta i sekken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...