Gjest liob Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Min datter på 11 har begynt på en svært godt beryktet danseskole, som innebærer både teater sang og dans. Hun har vært svært motivert, spesielt fordi hun elsker å danse. De skal ha en oppvisning i slutten av sesongen. Hun går to ganger i uken, og mye av treningen er dans. Det har liksom vært den store drømmen å få være med å danse under denne forestillingen. Den ene gangen hun var borte fra trening ,ble hun tildelt en anne rolle som konfransier.Det vil si at hun kun skal si noen velkomsord. Dette ble hun vledig opprørt over, da dette fører til at hun ikke får være med å danse like mye. Og det var ingen andre som hadde lyst heller. Etter hvert har hun bare måtte godta dette og var inneforstått med rollen sin,(for noen må jo være dette også) Men så kom den uheldige episoden, sist trening. Hun kom hjem og gråt og var så satt ut av skuffelse og følte seg veldig dårlig behandlet av treneren. Hele gruppa hadde danset og skulle lære noen nye trinn. Og plutsselig sier treneren til henne,at det ikke er noe poeng at hun er med på dette midt under dansen så alle hører på, og at hun bare kunne sette seg ned på en stol, noe hun gjorde ganske lenge.Og så fikk hun og en annen beskjed om å gå inn på et lite rom og øve på disse få replikkene sine som hun allerede kan i en hel time menst de andre danset. Hun (treneren altså)hadde gitt denne ordren på en meget ufin og nedverdigende måte, og hun tok dette svært ille opp. Det jeg lurer på er om dette er noe jeg burde blande meg opp i,eller om det ikke er noe å reagere på idet hele tatt? Jeg tenkte jo at dette virker litt uprofft, hva synest andre og bør jeg ta en prat med denne lederen? Hun har nå mistet helt lysten til å fortsette, og dette var noe h un tidligere brant for, nå virker både motivasjonen og gleden borte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 I slike tilfeller synes jeg det går an å _spørre_ for å oppklare saken. Men uten å ha noe fastlåst standpunkt på forhånd. Fortell (på telefon eller tomannshånd, også uten at datteren din eller tilstede) noe sånt som at du har fått høre noe som muligens er en misforståelse - for det er vel denne ene gangen hun "bare" skal ønske velkommen, ikke for alltid, og vanligvis er det vel meningen at alle skal lære nye dansetrinn. Vis at du har et ønske om å få informasjon om situasjonen og oppklare den overfor datteren din. Får du da en versjon som er OK, kan du si at hun dessverre misforsto og ble lei seg fordi hun ikke fikk danse, men at du skal prøve å motivere henne til å være en del av forestillingen likevel, siden det gjelder denne ene gangen. Få fram at du regner med at slike roller går på omgang. Men får du inntrykk av at hun er satt på sidelinja for godt, er det jo ikke greit i det hele tatt. Da kan du be om en begrunnelse, og forklare at de kommer til å miste en deltaker på den måten. Altså - vær åpen og positiv og be om informasjon, og ta det derfra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 I slike tilfeller synes jeg det går an å _spørre_ for å oppklare saken. Men uten å ha noe fastlåst standpunkt på forhånd. Fortell (på telefon eller tomannshånd, også uten at datteren din eller tilstede) noe sånt som at du har fått høre noe som muligens er en misforståelse - for det er vel denne ene gangen hun "bare" skal ønske velkommen, ikke for alltid, og vanligvis er det vel meningen at alle skal lære nye dansetrinn. Vis at du har et ønske om å få informasjon om situasjonen og oppklare den overfor datteren din. Får du da en versjon som er OK, kan du si at hun dessverre misforsto og ble lei seg fordi hun ikke fikk danse, men at du skal prøve å motivere henne til å være en del av forestillingen likevel, siden det gjelder denne ene gangen. Få fram at du regner med at slike roller går på omgang. Men får du inntrykk av at hun er satt på sidelinja for godt, er det jo ikke greit i det hele tatt. Da kan du be om en begrunnelse, og forklare at de kommer til å miste en deltaker på den måten. Altså - vær åpen og positiv og be om informasjon, og ta det derfra. Skriver under her. Høres ut som en god fremgangsmåte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 I slike tilfeller synes jeg det går an å _spørre_ for å oppklare saken. Men uten å ha noe fastlåst standpunkt på forhånd. Fortell (på telefon eller tomannshånd, også uten at datteren din eller tilstede) noe sånt som at du har fått høre noe som muligens er en misforståelse - for det er vel denne ene gangen hun "bare" skal ønske velkommen, ikke for alltid, og vanligvis er det vel meningen at alle skal lære nye dansetrinn. Vis at du har et ønske om å få informasjon om situasjonen og oppklare den overfor datteren din. Får du da en versjon som er OK, kan du si at hun dessverre misforsto og ble lei seg fordi hun ikke fikk danse, men at du skal prøve å motivere henne til å være en del av forestillingen likevel, siden det gjelder denne ene gangen. Få fram at du regner med at slike roller går på omgang. Men får du inntrykk av at hun er satt på sidelinja for godt, er det jo ikke greit i det hele tatt. Da kan du be om en begrunnelse, og forklare at de kommer til å miste en deltaker på den måten. Altså - vær åpen og positiv og be om informasjon, og ta det derfra. Enig i fremgangsmåten... Men jeg skjønner overhodet ikke vitsen ved at en eller to av en dansegruppe skal bli "degradert" til konfransier, mens alle de andre får danse...?!! Tror jeg hadde blitt både lei meg og forbannet dersom det gjaldt min datter; det må da gå an å få en voksen til å ta den jobben (evt en av foreldrene...) Barna går der tross alt for å danse, og treneren bør skjønne at dette er svært demotiverende for datteren din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg ville tatt en telefon til danseskolen og forhørt meg. Ikke anklaget danselæreren på noe vis, men på en saklig måte spurt etter gangen i dette danseprosjektet. ''Hun (treneren altså)hadde gitt denne ordren på en meget ufin og nedverdigende måte, og hun tok dette svært ille opp'' Er dette noe du har kun fra din datter? En 11-åring som ikke har fått den rollen hun ønsker seg vil nok oppleve en ordre om å gjøre noe annet enn det hun hun vil som ufint og nedverdigende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.