Gå til innhold

Å utsette barna for barnesykdommer

Gjest for at de skal "bli ferdig" med det.

Anbefalte innlegg

Gjest for at de skal "bli ferdig" med det.

I barnehagen vår går det en barnesykdom nå, straks en av mødrene fikk høre dette hentet hun barnet tidligere fra barnehagen og dro hjem til barnet som har barnesykdommen for å smitte barnet sitt.

Greit at hun gjør som hun vil, men jeg syns dette øker sjansen for at barnet mitt som går i denne barnehagen skal bli smittet. Siden hun fortsetter å sende barnet sitt i barnehagen så øker jo sjansen for h*n skal smitte andre barn.

Jeg har ikke lyst til at mitt barn skal bli smittet nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

5

• KaVa

4

• Gumman

4

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Det er jo greit å "viljesmitte" eget barn, men da er det uansvarlig å sende det i barnehagen etterpå, spesielt ved barnesykdommer som vannkopper, som smitter før utbrudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest for at de skal "bli ferdig" med det

Det er jo greit å "viljesmitte" eget barn, men da er det uansvarlig å sende det i barnehagen etterpå, spesielt ved barnesykdommer som vannkopper, som smitter før utbrudd...

Ja det syns jeg blir feil også, mitt har nettopp hatt lungebetennelse og jeg ønsker ikke at h*n skal få vannkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sjansen er jo stor for at det syke barnet allerede har smittet andre i barnehagen, slik at det ikke gjør noe fra eller til at denne moren dro på hjemmebesøk på den måten.

Hvis ditt barn blir sykt snart, er det ikke sikker det skyldes dette hjemmebesøket.

Mitt barn klarte forresten kunststykket å unngå å få vannkopper på en tid da nesten halvaprten av ungene på avdelingen hadde det, men fikk det etter å så vidt ha truffet et annet barn som viste seg å være smittebærer akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg trodde ungene i dag var vaksinert mot alle barnesykdommer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest for at de skal "bli ferdig" med det

Jeg trodde ungene i dag var vaksinert mot alle barnesykdommer...?

De er ikke vaksinert mot vannkopper, de kan uansett bli smittet om de er vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. I tillegg til at man kan ha helsemessige årsaker til å ønske å unngå smitte, kommer også det at vannkopper varer leeenge. Jeg var hjemme i 10 dager med begge mine, som i tillegg ikke fikk det samtidig. Og ingen slekt i nærheten som kunne trå til.

Sånn sett er det greit å forsøke å styre når man blir smittet til perioder hvor det ikke er krise å måtte være hjemme. På den annen side er det kanskje nettopp det mammaen i dette tilfellet har gjort, fordi det passer å være hjemme om ca 14 dager når det normalt braker løs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne noen dager man husker.... ;-))

jeg har hørt at det går an å ha det med bare en eller noen svært få prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Jeg ville ikke brydd meg en døyt om noen gjorde det ene eller det andre. Blir barna syke, ja så blir de syke. Syns enkelte er litt hysteriske både ene og andre veien.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg spør sikkert dumt men hvorfor vil noen tvangssmitte barnet sitt? Fordi det passer bedre at barnet er sykt nå enn om en uke?

Jeg har ikke barn, ergo spørsmålet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at det går an å ha det med bare en eller noen svært få prikker.

Det har du rett i... Jeg hadde to barn som var dekket overalt, til og med inne på øynene! Jeg har hørt at om man bare har hatt få prikker er det større mulighet for at man kan få det igjen pga at man ikke har fått bygd opp immunforsvaret nok. I så fall er nok mine barn sikre på å ikke få det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør sikkert dumt men hvorfor vil noen tvangssmitte barnet sitt? Fordi det passer bedre at barnet er sykt nå enn om en uke?

Jeg har ikke barn, ergo spørsmålet :)

Enten fordi det passer fint å få det om ca 14 dager, eller fordi det kan være en fordel å få det når man er liten fordi man da ikke får det så hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Hvis det er et barn i barnehagen som har denne barnesykdommen, så er barnet ditt allerede blitt utsatt for smitte og alle andre barn i avdelingen sammen med det.

Mitt barn har gjort det kunsttykke å unngå å få vannkopper, selv om sykdommen har herjet i barnehagen, da han gikk der og senere i klassen hans i barneskolen, da han gikk der, og vi har enda hatt besøk hjemme av et barn med vannkopper i fullt utbrudd, uten at han er blitt smittet og har altså ennå ikke hatt sykdommen.

Det er slett ikke sikkert at alle barn får denne barnesykdommen selv om de har blitt utsatt for smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...