Gjest inflasjon Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Her sies det noe viktig om såkalt "mobbing". Det har utartet til at enhver form for erting blir oppfattet som mobbing. Dermed drar en fokus bort fra den egentlige og ondartede mobbingen som en absolutt bør bekjempe. Det sier seg selv at 69% av befolkningen ikke kan bli utsatt for mobbing. http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1295340.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nulltoleranse Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg er IKKE enig med deg. Skal vi få slutt på mobbing må vi vise at vi har nulltoleranse. Barn må ha TYDELIGE OG KLARE grenser på hva som er akseptabelt og ikke. Ingen erting er akseptabel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Denne artikkelen handler ikke om mobbing, men overbeskyttelse generelt. Det er ikke mobbing om barn erter hverandre i ny og ne. Det er mobbing når ertingen blir en rutine, en vane, og at det er det samme barnet som hele tiden er offeret. Det er mobbing når et barn blir utestengt fra de andre over lang tid. Dette er et problem i skolen i dag, den som sier noe annet er blind. Det er viktig å fokusere på mobbing hele tiden. blir et barn mobbet på en skole er det en for mye. Mobbing ødelegger et barns psykiske helse, og føler til mindreverdighetskomplekser, dårlig selvtillitt m.m. Og lærerne ser det oftest ikke. Det er et kjempeproblem. Jeg er enig i at barn ikke skal overbeskyttes, og mange blir nok det i dag. Men det er noe annet å ikke få klatre i trær og stå på ski ned en bakke i full fart enn å bli ertet og mobbet jevnlig. Skjønner ikke helt hvor du vil hen....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Dessuten må unger lære seg folkeskikk! Det er ikke forlkeskikk å erte og plage andre. Sådessåmeg! Men det har ingenting med den artikkelen å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Har du lest den artikkelen du lenker til? Den har da ingenting med mobbing eller erting å gjøre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inflasjon Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Har du lest den artikkelen du lenker til? Den har da ingenting med mobbing eller erting å gjøre... Ta en titt på høyre side litt nede i artikkelen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ta en titt på høyre side litt nede i artikkelen :-) Aha. Jeg er enig i at barn må tåle litt erting jeg da. ) Men gjentatt erting og plaging er ikke under noen omstendighet godtatt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg er enig i både det som står i hovedartikkelen og det som du nevner om erting. Man lærer barna sine at men ikke skal erte andre, den er grei. Men likevel må barn lære å tåle litt erting. Og da snakker jeg IKKE om mobbing, som er en helt annen sak. Eksempler på erting som jeg mener at man må lære seg å takle uten å gå helt i kjelleren: -Å bli kalt brilleslange av et et par stykker når du møter opp med briller for første gang. -Å få lattermilde kommentarer fordi du mistet badebuksa i et mislykket stup. -Sporadiske kommentarer og varianter av navnet ditt. Verden er ikke kardemommeby, og det kan være sunt å lære seg å trekke på skuldrene av andres småerting. Nok en gang: Gjentatt erting, plaging, vold, utestenging er IKKE greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Denne artikkelen handler ikke om mobbing, men overbeskyttelse generelt. Det er ikke mobbing om barn erter hverandre i ny og ne. Det er mobbing når ertingen blir en rutine, en vane, og at det er det samme barnet som hele tiden er offeret. Det er mobbing når et barn blir utestengt fra de andre over lang tid. Dette er et problem i skolen i dag, den som sier noe annet er blind. Det er viktig å fokusere på mobbing hele tiden. blir et barn mobbet på en skole er det en for mye. Mobbing ødelegger et barns psykiske helse, og føler til mindreverdighetskomplekser, dårlig selvtillitt m.m. Og lærerne ser det oftest ikke. Det er et kjempeproblem. Jeg er enig i at barn ikke skal overbeskyttes, og mange blir nok det i dag. Men det er noe annet å ikke få klatre i trær og stå på ski ned en bakke i full fart enn å bli ertet og mobbet jevnlig. Skjønner ikke helt hvor du vil hen....? Amen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lakselusa Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 var på et foreldremøte ang. mobbing for en uke siden. det var også en politimann til stede og snakket om mobbing over nettet og slikt. men han hadde en klok definisjon på hva som er mobbing: når den som blir "mobbet" føler selv at det er mobbing, DA er det mobbing. det er mobbeofferet som kjenner det selv. en kan ikke lage en oppskrift på hva som er mobbing og hva en bør tåle. hvis en person føler seg mobbet, så er det mobbing. punktum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg kunne ikke finne noe om "mobbing" i den artikkelen du viste til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 var på et foreldremøte ang. mobbing for en uke siden. det var også en politimann til stede og snakket om mobbing over nettet og slikt. men han hadde en klok definisjon på hva som er mobbing: når den som blir "mobbet" føler selv at det er mobbing, DA er det mobbing. det er mobbeofferet som kjenner det selv. en kan ikke lage en oppskrift på hva som er mobbing og hva en bør tåle. hvis en person føler seg mobbet, så er det mobbing. punktum. ''når den som blir "mobbet" føler selv at det er mobbing, DA er det mobbing'' Mobbing gjør noe med barn (og voksne) den som blir mobbet kan fort tro det er "fortjent" eller hans/hennes egen skyld. Det er ikke alltid den som blir mobbet "føler seg mobbet". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lakselusa Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 ''når den som blir "mobbet" føler selv at det er mobbing, DA er det mobbing'' Mobbing gjør noe med barn (og voksne) den som blir mobbet kan fort tro det er "fortjent" eller hans/hennes egen skyld. Det er ikke alltid den som blir mobbet "føler seg mobbet". er enig med deg der. har selv en sønn som nekter for å ha blitt mobbet, men etter å ha gått til psykolog en stund pga sine problemer, så har hun funnet ut at han er blitt mobbet på skolen. det som politimannen mener, er vel at vi ikke kan si til en unge at du må tåle ditt og datt, hvis egentlig ungen kjenner det på kroppen som mobbing.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 var på et foreldremøte ang. mobbing for en uke siden. det var også en politimann til stede og snakket om mobbing over nettet og slikt. men han hadde en klok definisjon på hva som er mobbing: når den som blir "mobbet" føler selv at det er mobbing, DA er det mobbing. det er mobbeofferet som kjenner det selv. en kan ikke lage en oppskrift på hva som er mobbing og hva en bør tåle. hvis en person føler seg mobbet, så er det mobbing. punktum. Det er jeg overhodet ikke enig i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kopernikus Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 For noe tull. Man skal respektere hverandre uansett. Unger som mobber har foreldre som mobber, det er en ond sirkel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Her på jobben har vi en veldig god tone. Men det blir slengt en del kommentarer. Han som er "sjefs-kommentereren" har en god forklaring her: Den dagen vi ikke gidder å slenge kommentarer så overser vi deg. Og DET er jo ikke bra!!!! Det synes jeg var en skikkelig bra kommentar:-) Og for de fleste av oss gjør det hverdagen mer spennende:-) Men MOBBING er noe helt annet!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.