Rith Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Håper noen vil dele sine erfaringer med bæresele? Hvordan fungerer den i forhold til om det blir tungt for skuldrene? Hvor blir tyngdepunktet? Skal ikke bære tungt med skuldrene, og lurer på om det blir det samme som å bære en ryggsekk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg har hatt både baby bjørn bæresele og bæresjal. sjalet var virkelig å foretrekke. bæreselen var tungt for skuldrene. sjalet fordelte vekten mye bedre over hele ryggen og hoftene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg har hatt både baby bjørn bæresele og bæresjal. sjalet var virkelig å foretrekke. bæreselen var tungt for skuldrene. sjalet fordelte vekten mye bedre over hele ryggen og hoftene. Hvor gammelt er barnet når man kan bruke sjalet? Og er det enkelt å bruke? Så enkelt at det blir brukt ofte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg sier som Liliaceae: BabyBjørn er en større belasting på skuldrene (og dessuten er det en mer uheldig sittestilling for barnet) enn om man bruker bæresjal. Det finnes mange forskjellige typer sjal, så man må nesten finne det som passer best for eget bruk. Men felles for dem alle er at de fordeler vekten av bæringen mye bedre utover, og at barna kan bruke det i en mye lenger periode. Bæresjal kan brukes fra barnet er nyfødt til det er flere år gammelt, mens BabyBjørn har en ganske begrenset bruksperiode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg sier som Liliaceae: BabyBjørn er en større belasting på skuldrene (og dessuten er det en mer uheldig sittestilling for barnet) enn om man bruker bæresjal. Det finnes mange forskjellige typer sjal, så man må nesten finne det som passer best for eget bruk. Men felles for dem alle er at de fordeler vekten av bæringen mye bedre utover, og at barna kan bruke det i en mye lenger periode. Bæresjal kan brukes fra barnet er nyfødt til det er flere år gammelt, mens BabyBjørn har en ganske begrenset bruksperiode. Okey takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnbaby Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Vi har god erfaring med babybjørn, mest fordi den bruker faren, ergo null belastning på mine skuldre:) Han nekter å bruke bæresjal, og det kan vel gjelde en del andre fedre også? Barnet trives i selen, og vil sitte utover. Nå vil han ikke ligge i bæresjal lenger i det hele tatt, vrir seg rundt og vil ut, men babybjørnen er ok. Han er 8 kilo nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hvor gammelt er barnet når man kan bruke sjalet? Og er det enkelt å bruke? Så enkelt at det blir brukt ofte? Sjalet jeg har er flere meter langt, tror 5 meter ca. Det finnes mange måter å bære barnet på. Hvis du søker opp på nett, finner du illustrasjoner og tips til hvordan du bærer og knyter sjalet på ulike måter. Selv mannen min bar barnet flere ganger i sjalet som er svart, han hadde neppe gjort det om sjalet var rosa ;-) I vår omgangskrets var det i alle fall mange som bar babyen med sjal. Kan nok bruke sjalet i lang tid ennå, men minstejenta på 3 elsker å gå, og vi klarer oss derfor fint uten sjal, vogn. Jeg kjøpte den for rundt sekshundre på nettet for to og et halvt år siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dingsedama Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 kjenner ganske mange etterhvert som har begynt å benytte meitai'er fremfor baby bjørn og div andre siden meitai'er fordeler mye av vekten på hoftene til mor/far istedenfor skuldrene, og ungen kan enten sitte på ryggen eller magen... google litt rundt på nettet etter meitai, så finner du nok en del interessante. Noen syr selv etter mønster, andre kjøper. http://www.soltrall.com/raccoon/r1f.jpg http://www.bildelagring.no/fx_images/nefertari_maitai6.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Vi har god erfaring med babybjørn, mest fordi den bruker faren, ergo null belastning på mine skuldre:) Han nekter å bruke bæresjal, og det kan vel gjelde en del andre fedre også? Barnet trives i selen, og vil sitte utover. Nå vil han ikke ligge i bæresjal lenger i det hele tatt, vrir seg rundt og vil ut, men babybjørnen er ok. Han er 8 kilo nå. ''Barnet trives i selen, og vil sitte utover. Nå vil han ikke ligge i bæresjal lenger i det hele tatt'' Unger kan jo sitte oppreist med utsyn i bæresjal også, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Hvor stort er barnet? Jeg hadde Baby-Björn bæresele til mine barn, men så snart barnet egentlig var stort nok til å sitte der syntes jeg det ble for tungt. Hendte dog jeg hadde den med når jeg var ute og trillet for å kunne bære barnet der i korte perioder når det var våkent. Bæresjal fikk jeg aldri prøvd, men når barnet ble litt større hadde jeg mye glede av bæremeis. Det er mye bedre å bære barnet på ryggen, og hoftebeltet gjør at du bærer med hofter vel så mye som med skuldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg bruker ERGO til mine. Jeg har ikke tenkt spesielt på det med skuldrene så skal ikke være skråsikker, men den har et kraftig hofte-/magebelte og jeg opplever at jeg bærer mye med hoftene, på samme måte som med en god ryggsekk. Barnet kan bæres både foran, bak og på siden og den kan brukes til større/tyngre barn enn Baby Bjørn. Sjal o.l. har jeg ikke prøvd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.