Gå til innhold

Barneskostørrelser

Gjest babydillah

Anbefalte innlegg

Gjest babydillah

Noen som har peil?

Hva er skostr for 1 år? 1 1/2, 2, 3 osv?

28/29 f.eks. er det til 2 år?

Ja, jeg vet skostørrelser varierer,

men mener ungen min p åca 1 år har normale føtter i forhold til alderen, ikke så store i alle fall. Så en jente som var like gammel som hadde mye større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Jenta mi begynte med de første sko da hun var ca 1 år, og brukte da str. 19, guttene har begynt med str. 21 i samme alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str. 19 - 20 er vel vanlig i ettårsalderen. Str. 28 - 29 som du nevnte, brukes vel rundt femårsalderen (+\-). Jenta mi på 6 år bruker ca str. 30 nå.

I tre-fireårsalderen tror jeg hun brukte ca str. 24 - 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier selv er det store variasjoner ute og går.

Den bittelille datteren til en i barselgruppa mi startet med str 17 like før hun var ett år, mens min pode gikk rett inn i str 22...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer noe voldsomt!

Eldstedatteren min svømte i str 19 til hun nærmet seg 2 år. Nå er hun 7 år og bruker str 27-28. Yngstedattera som akkurat fyllte 5 år bruker bare et nr mindre. Hun har lengre føtter enn søsteren hadde på samme alder, men mye smalere.

Søskenbarnet deres, jente det også (men "hjemmelaget" i motsetning til mine, som er født i Kina) brukte str 27 før hun fyllte 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi vippet mellom str 17-18 da hun begynte i bhg knappe året gammel.

Hun fylte 3 i november og har nå str 24 i vintersko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann hos oss er snart 3,5 år gammel. Kjøpte joggesko til ham nå i februar - i str. 28. De er romslige, men ikke for store.

Han har 27 i Cherrox nå i vinter.

Jentene lå vel ca 1 størrelse under ham på den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine jenter har brukt str 21 i sine første sko (da var de 10-11 mnd gamle). 4,5 åringen bruker nå str 30, 8 åringen bruker str. 33.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Da snuppa var 1 år brukte hun ca str 19. Støvlene jeg kjøpte til henne i dag er i str 27. Hun er 3,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snuppa var 1 år brukte hun ca str 19. Støvlene jeg kjøpte til henne i dag er i str 27. Hun er 3,5 år.

Hvis hun fortsetter å øke med 8 størrelser på 2,5 år vil hun få ganske store føtter etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hvis hun fortsetter å øke med 8 størrelser på 2,5 år vil hun få ganske store føtter etter hvert.

Pytt pytt ;) Hun skal jo bli en lang dame. Da må hun ha føtter som passer kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tviler på at særlig mange 2-åringer bruker 28/29! Men det finnes sikkert noen få. :o)

Mine er nå 8 og 10 og bruker 34/35 og 36/37. Jentungen var vel rundt 5 da hun brukte 28/29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun større føtter enn X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237667097' post='4116943]

Da har hun større føtter enn X.

Hva bruker hun?

Føttene til snuppa ble målt før vi kjøpte støvlene, så de skal passe fint nå en stund. Hun var jo så fornøyd med farve og motiv at hun sa at de passet uansett ;) 26 ble litt trange, men størrelsen varierer litt fra merke til merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker hun?

Føttene til snuppa ble målt før vi kjøpte støvlene, så de skal passe fint nå en stund. Hun var jo så fornøyd med farve og motiv at hun sa at de passet uansett ;) 26 ble litt trange, men størrelsen varierer litt fra merke til merke.

Hun bruker 25-26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

sånt er så individuelt at det er nesten umulig å gi et "riktig" svar. Det er jo ikke bare størrelsen det kommer an på, men også skofasongen. Ser selv her nå at jenta mi på 11 bruker 34, venninna ett år yngre 37, og kusina hennes på 10 bruker 41.

Sko må prøves i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...