Gjest Klør sånn Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Ungen klør og klør.Ser ut som Neller eller Elveblest.Smurt på Aloevera uten at det virker.Prøver nå Xylocain. Tips?? Kan jeg gi henne en tbl Aerius?Hun er 9år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Nå vet ikke jeg hvasom står på pakningsvedlegget til aeriustablettene, men hvis du mener det er et allergisk utslag kan du jo prøve å gi ho en tablett,(evt en halv hvis de ifølge pakningsvedlegget skal være mye eldere før de får tabletten...) Men når det ersagt så tror jeg ikke det er direkte farlig for min datter fikk cetizirin(samme virkestoff som zyrtex og i samme mengde)da ho var tre, og ho fikk vanligvis en halv tablett daglig forebyggende, men en hel hvis ho allerede hadde fått utslag... Og det var legen som sa vi skulle doble dosen ved utslag for å få kontroll på det(det gjaldt insektsbitt) men i pakningsvedlegget sto det"Må ikke gis til barn under 7 år"(tror jeg det var) Så jeg tviler på at en enkelttablett gjør særlig skade, det er vel verre med lang tids bruk kanskje... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klør sånn Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Nå vet ikke jeg hvasom står på pakningsvedlegget til aeriustablettene, men hvis du mener det er et allergisk utslag kan du jo prøve å gi ho en tablett,(evt en halv hvis de ifølge pakningsvedlegget skal være mye eldere før de får tabletten...) Men når det ersagt så tror jeg ikke det er direkte farlig for min datter fikk cetizirin(samme virkestoff som zyrtex og i samme mengde)da ho var tre, og ho fikk vanligvis en halv tablett daglig forebyggende, men en hel hvis ho allerede hadde fått utslag... Og det var legen som sa vi skulle doble dosen ved utslag for å få kontroll på det(det gjaldt insektsbitt) men i pakningsvedlegget sto det"Må ikke gis til barn under 7 år"(tror jeg det var) Så jeg tviler på at en enkelttablett gjør særlig skade, det er vel verre med lang tids bruk kanskje... Vi fikk Aerius for en reaksjon hun fikk for en tid siden.Da skulle hun ta 1 tbl.Jeg har Citirizin til meg selv,og der står det at man kan gi 1/2 tbl til barn 6-12 år. HUn fikk det plutselig i ettermiddag.Huj sier hun ikke har spist noe spesielt,men spiste en banan hos en venninne.Hun sier at det var etter den bananen at hun begynte å klø. Trodde ikke banan kunne gi allergisk reaksjon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Har du prøvd Aurax? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.