Gå til innhold

Hvilken aldersgruppe er Starwars for

Gjest 6-årings mamma

Anbefalte innlegg

Gjest 6-årings mamma

Hei! Min 6-årige datter kom hjem fra en kamerat (7) i dag. Hun fortalte begeistret at de hadde sittet lenge og sett en Starwars film.

Det er så mange år siden jeg så den at jeg husker ikke innholdet. Var jen lengre TV-serie i USA den jeg så.

Jeg trodde at den filmen var for eldre barn/ungdom jeg? Ville dere latt en 6-7 åring se den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest b&u arbeider

Det har skjedd en alvorlig utvikling når det gjelder aksept for aldersgrenser på spill og filmer.

Barn ned i første klasse spiller Gta, de ser starwars osv.

En gang kom en gutt i første klasse med genser som det sto gta på!

Vi som jobber med barna ser hva dette gjør med noen av dem.

All lek er kriging. Det lages våpen av de fleste lekene.

dukkene er objekter for knivstikking ved bruk av leker som f.eks en brio mec pinne.

Dette er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de opprinnelig hadde 12-årsgrense. Min yngste så de første da han var 7.5, det egentlig litt i tidligste laget etter min mening. De tre siste er de eldste og de "snilleste". Jeg synes f.eks. at nr. 3 ikke egner seg for så små barn, der er det mye ondskap og dramatiske scener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det var en av de 6 filmene de såg på da? Det er nemlig også en star wars teinefilm og en star wars teinefilm serie. Tror ikke disse har mer enn 7 års alders grense

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Det har skjedd en alvorlig utvikling når det gjelder aksept for aldersgrenser på spill og filmer.

dukkene er objekter for knivstikking ved bruk av leker som f.eks en brio mec pinne.

Dette er skremmende.

Er jo noe riv ruskende galt når foreldre lar sine 7-8 åringer sitte å spille gta, et spill som faktisk har 18årsgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine gutter er snart 5 og 7 år. De har begge fått sett starwarsfilmene og tegnefilmen. De "ekte" filmene får de kun se dersom pappaen sitter ved siden av og forklarer. De snakker jo engelsk i filmen og det kan jo ikke gutta.

Starwars er "inn" i leken her. Både i barnehagen, skole/sfo og blandt nabobarn. Det er starwarslego som gjelder og de har også utkledningsklær som de leker starwars med.

Jeg liker ikke starwars selv, men synes at det er greit gutta ser på. De synes romskipene, de ulike vesnene og lasersverdene som er det kuleste. Når de leker så blir det litt fekting med sverd, men har ennå aldri sett at noen "dør" osv på leken.

Begge to forstår at det er eventyr/fortelling.

Vi er forresten veldig strenge når det gjelder aldersgrenser på filmen og spill men akkurat når det gjelder starwars så har vi firt litt, mens fordi det er så lite "virkelig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrisulven

Dette er skremmende.

Dette temaet var nettop oppe på foreldremøte (1 klasse)

En mor spurte om det virkelig var slik at alle gutta i klassen fikk se CloneWars, noe de fikk iflg hennes sønn. En del av oss svarte at våre barn ikke fikk lov, mens en del var tause. Ingen sa at barnet fikk lov...

Lærer fortalte også om voldsom/røff lek, pinner som sverd, slåssing osv. Også et tøft språk.

Det barne ser/spiller gjenspeiler seg i leken og det går desverre utover andre på flere måter. Både via voldsom lek og erting av de som ikke får se og dermed ikke vet hva det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest b&u arbeider

Dette temaet var nettop oppe på foreldremøte (1 klasse)

En mor spurte om det virkelig var slik at alle gutta i klassen fikk se CloneWars, noe de fikk iflg hennes sønn. En del av oss svarte at våre barn ikke fikk lov, mens en del var tause. Ingen sa at barnet fikk lov...

Lærer fortalte også om voldsom/røff lek, pinner som sverd, slåssing osv. Også et tøft språk.

Det barne ser/spiller gjenspeiler seg i leken og det går desverre utover andre på flere måter. Både via voldsom lek og erting av de som ikke får se og dermed ikke vet hva det dreier seg om.

Jeg vet at foreldre sitter å lyver om at deres barn ikke ser eller spiller voks'n spill/filmer.

Barna sier at de ser og spiller og snakker helt sant, å så sitter foreldrene på møter å nekter! Hvor dum går det an å bli!?

Tror de virkelig ikke at det blir oppdaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikkeminni

Er jo noe riv ruskende galt når foreldre lar sine 7-8 åringer sitte å spille gta, et spill som faktisk har 18årsgrense.

.....og hva er gta?.......mine har ingenting starwors ting enda,eller sett filmene(5 og 3år).......men de snakker mye om det....begge 2....når de kommer fra barnehagen.hadde forøvrig på tv litt tidligere i ettermiddag,og da var det starwors tegnefilm på nrk3.syntes mine er litt små ennå for dette,men merker at de er pårvirket av starwors........enda de ennå ikke har sett hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...