Gjest Morspy Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Barnet mitt har kastet opp på gulvet, i senga og på klærne sine... hvordan bør jeg best mulig rengjøre disse tingene så de blir smittefrie? Vi har parkettgulv, så kan jo ikke bruke hva som helst.. og sengetøyet, holder det med 60 grader? Hvis det kom noe på madrassen, hvordan rengjøre den? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Vask sengetøyet på 95 grader, til vanlig vasker jeg også det på 60, men når ungene hadde oppkastrunder i sengen gikk det på 95. Golvet og andre harde flater tar jeg bare med spray-jif, det holder lenge. Madrassen kan du også fukte med vann med vaskemiddel, gni og la tørke etter å ha tørket av med rent, varmt vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Mange slike magesjauer skyldes virus. Gulvet vasker du som normalt, gjerne med noe såpe- for ikke alle virus er motstandsdyktig mot det. Sengeklærne vasker du på minst 60 (gjerne høyere temp om de tåler det). Vanlige klær som bare tåler 40 grader vasker du som vanlig- men gjerne med forvask. Madrassen: jeg pleide dynke med såpevann, og tørke opp med håndkler som så gikk i 70C vask etterpå. madrassen fikk så stå å lufte til den ble helt tørr. Håndhygiene blir særdeles viktig. Og hyppig og nøye vask av bad og kjøkken. Så slipper kanskje dere andre å bli smittet. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.