UlrikkeE Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 er det da man skal vurdere å ta et legebesøk? 3-åringen hadde feber tirsdag, onsdag og torsdag. Feberfri fredag og lørdag. Feber igjen i dag. Snørr, hoste og "vanlige forkjølelsessymptomer" som det så fint heter... Almenntilstanden dårligere i dag enn i går, men ikke så dårlig som på det verste de andre dagene (foreløpig, tempen da var jo en grad høyere enn den er nå, nå er den 38,5...) Legebesøk for å sjekke om det er "noe"? Eller vente og la det gå over? Vi har vært MYE syke de siste 14 dagene (først spysjuke og diare med feber, nå forkjølelse og feber) så vi har ikke lyst til å være mer syke (eller borte fra jobb) mer enn vi må, sånn i tilfelle det "er" noe med henne nå, liksom... Er det flere enn meg som har hørt en sånn "regel"? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det kan være sekundær infeksjon. Først var hadde hun kanskje vanlig forkjølelse forårsaket av et virus. Hun ble redusert, og mer mottakelig for ny infeksjon forårsaket av feks bakterie. Dvs to infeksjoner med kort tids mellomrom. Sistnevnte kan behandles med antibiotika, mens førstnevnte må få gå sin gang. Jeg ville tatt barnet med til lege- om ikke i dag så i alle fall i morgen dersom barnet fremdeles har feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Feber som først forsvinner og så dukker opp igjen, kan være tegn på en bakteriell infeksjon, så vidt jeg vet. Jeg ville dermed tatt med ungen til legen for å sjekke , men hadde ikke rushet til legevakten i dag, dersom allmenntilstanden var ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Mi hadde feber en tre dager som holdt seg stabilt på 38,5-39 for litt siden. Dette fikk hun ikke noe for selv om almenntilstanden ikke var den beste, hun var slapp og sov en del. Hun var så feberfri i en dag før hun plutselig fikk feber i over 40 og begynte å puste fort og var "helt borte". Dette var da en lungebetennelse, noe vi også hadde mistanke om. Så når feberen kommer igjen er det greit å få tatt en crp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg ringte legevakta og hørte hva de sa, jeg (bor på et mindre sted). De mente vi skulle ta en tur. Kikket i ører og hals, lyttet på og tok crp. Alt var helt fint. Hun ligger på 39 nå, men almenntilstanden er fortsatt bra. Håper dette bare er et blaff! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg har ikke hørt om noen slik regel. Det høres helt normalt ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.