Rith Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Vesla har veldig vondt i baken når hun bæsjer, og hun er litt sår og blødde ved en anledning. Nå har hun noe slags hvite prikker rundt åpningen som vi prøver å fjerne og det kommer tilbake. Skjønner ikke hva dette kan være og tenker litt på om det kan være mark. Hun har sagt hun spiser snø og drikker sølevann i bhg så det er jo ikke umulig, men ser man marken og at den rører seg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Poden min har klødd VELDIG når han har hatt mark, iallefall! Han hadde det da han brukte bleie, og vi kunne faktisk se hvite, ørsmå marker som beveget på seg, ja..... Ekkelt! Men lett å kurere, med medisinering. Husker ikke om vi måtte til legen først, eller om vi bare kjøpte noe på apoteket. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Poden min har klødd VELDIG når han har hatt mark, iallefall! Han hadde det da han brukte bleie, og vi kunne faktisk se hvite, ørsmå marker som beveget på seg, ja..... Ekkelt! Men lett å kurere, med medisinering. Husker ikke om vi måtte til legen først, eller om vi bare kjøpte noe på apoteket. Lykke til! Hun klør ikke, og det rører ikke på seg så da er det nok ikke mark da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hun klør ikke, og det rører ikke på seg så da er det nok ikke mark da. Hvis det ikke klør er det ikke mark for det klør noe infernalsk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hvis det er mark, så ser du tydelig at det er små 1 cm lange marker som rører på seg. (*snakker av bitter erfaring...*) Høres ut som dette er noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Det høres ikke ut som mark, nei. Det klør VELDIG, særlig sent på kvelden. Og er ikke spesielt ille ved avføring. Barnemark smitter mellom barn, ikke fra snø og sølevann... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Tror kanskje det kan være en soppinfeksjon der. Yngstedattera mi hadde samme problem en gang. Gikk til lege og fikk Dactacort (eller noe i den duren) som er en soppsalve. Da forsvant problemet ganske fort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Minsten vår har hatt barnemark, og ja, man ser dem røre på seg. De er ca 1 cm lange, hvite og bukter seg, og prøvde å komme inn igjen når jeg tok av bleia. Det var ikke den minste tvil om hva det var... Han klødde ikke, var ikke sår og var heller ikke plaget av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Intens kløe i baken etter leggetid. Jeg så dem aldri, men etter at minsten fikk en kur med Vermox sluttet det å klø. Han brukte jo ikke bleier lengre, det er sikkert lettere å se markene hos bleiebarn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Takk for svarene! Ja dette er nok noe annet ja, så var det det å finne ut hva. Hmm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usjameg Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg har hatt barnemark uten kløe, selv. Det eneste jeg merket det på var kiling og kribling, spesielt like etter sengetid. Det var så diffuse symptomer at det endte med legeundersøkelse av avføringsprøve etter 1/2 år, hvor det ble oppdaget. Denne var i tillegg immun mot vermox, så først på andre kuren som ble tatt, vanquin, ble jeg kvitt den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.