margerita1365380476 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg har en som blir 3 år nå snart og en baby på 7 uker. Han på 3 er hjemme om dagen. Problemet er at jeg har lyst til å gå tur i det deilige vårværet, men han på 3 vil ikke gå. Ham elsker å sitte i vogna. Jeg har sett på en tvillingvogn til 1900 som jeg har lyst til å kjøpe, men mannen synes det begynner å bli mange vogner her hjemme nå. Når han på 3 ble født kjøpte jeg en simovogn, fikk en bra pris på utsalg. Vogna er stor og tung, kunne ikke ta den m i bilen uten å ta av hjulene, så den har jeg bare brukt til trilleturer hjemme. Når jeg fikk baby nå ønsker jeg meg en mindre og lettere vogn å ta med i bilen, da jeg farter en del rundt. Kjøpte da en brio vogn. Hadde tenkt å selge simovogna, men mannen synes jeg skulle vente da jeg kan ha den stående på verandaen i 2.etg til sovelurer for minsten. Nå ønsker jeg meg altså en vogn til. Hva synes dere om dette? Vi bor ikke langt fra stranda o.l, fint å trille tur dit om sommeren, men hva gjør jeg da med 3-åringen som ikke vil gå om jeg ikke har tvillingvogn? noen argumenter til mannen her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg ville kjøpt tvillingvogna med det argumentet om at det var meg som var hjemme på dagtid og tross alt ser behovet best. Å måtte sitte inne og hjemme i godt vær pga mangel på noe å trille ungene i hadde jeg ikke godtatt. At man allerede har x antall vogner hjelper lite, all den tid behovet har endret seg. Og en tvillingvogn vil du få god bruk for i lang tid fremover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde ikke kjøpt vogn, fordi ungen er _3_ år! Hjelpes. Hva med å kjøpe et ståbrett, så får h*n hvile litt? En 3-åring må man i grunnen lære å gå, å la barnet sitte i vogn er drøyt. Dessuten, 3-åringen skal vel gjerne ha med seg 3-hjulssykkelen på tur etter hvert? Bruk litt tid på å få 3-åringen til å ikke sitte i vogn, det vil h*n ha veldig godt av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde ikke kjøpt vogn, fordi ungen er _3_ år! Hjelpes. Hva med å kjøpe et ståbrett, så får h*n hvile litt? En 3-åring må man i grunnen lære å gå, å la barnet sitte i vogn er drøyt. Dessuten, 3-åringen skal vel gjerne ha med seg 3-hjulssykkelen på tur etter hvert? Bruk litt tid på å få 3-åringen til å ikke sitte i vogn, det vil h*n ha veldig godt av. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde ikke kjøpt vogn, fordi ungen er _3_ år! Hjelpes. Hva med å kjøpe et ståbrett, så får h*n hvile litt? En 3-åring må man i grunnen lære å gå, å la barnet sitte i vogn er drøyt. Dessuten, 3-åringen skal vel gjerne ha med seg 3-hjulssykkelen på tur etter hvert? Bruk litt tid på å få 3-åringen til å ikke sitte i vogn, det vil h*n ha veldig godt av. Ikke enig med deg. Selvom treåringer kan gå et stykke, kan man ikke forvente at det skal gå mange kilometer. Det å stå på ståbrett i en time eller to kan også bli slitsomt for en treåring. Jeg har fireåringer, og de sitter faktisk i vogn enda. Jeg går en del tur, og går til bl.a byen, og det hadde ikke gått uten vogna. Denne mamma`n ønsker kanskje også å gå lengre turer, og da er vogn bra for treåringen mener jeg. Jeg er enig i at barna skal lære seg å gå, men man kan ikke forvente at de skal gå mange kilometer... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde gått for tvillingvogn. Da kan du gå lengre turer. Man kan ikke forvente at treåringer skal gå mange kilometer. Vogna kan du ha glede av i minst ett år til, og du kommer deg ut på tur uten problemer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ikke enig med deg. Selvom treåringer kan gå et stykke, kan man ikke forvente at det skal gå mange kilometer. Det å stå på ståbrett i en time eller to kan også bli slitsomt for en treåring. Jeg har fireåringer, og de sitter faktisk i vogn enda. Jeg går en del tur, og går til bl.a byen, og det hadde ikke gått uten vogna. Denne mamma`n ønsker kanskje også å gå lengre turer, og da er vogn bra for treåringen mener jeg. Jeg er enig i at barna skal lære seg å gå, men man kan ikke forvente at de skal gå mange kilometer... Helt greit at du er uenig. Vi prioriterer ulikt, sånn er det. Og jeg svarte ut fra mine prioriteringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Vi har to år mellom våre, og vi kjøpte en lett tvillingvogn da minste var et par måneder gammel. Denne hadde vi faktisk glede av i mange år! Selvfølgelig kan en tre-fireåring gå selv, og skal man på tur ville jeg nok forsøkt å få ham til å gå mest mulig selv. Har lest i bøker at alle barn over to år klarer å gå omtrent hvor som helst selv, og i en ideell verden, hvor man bestandig har ubegrenset med tid, fungerer sikkert dette fint. Men å få med seg en to-tre-fireåring som ikke vil er noe herk, og det kan være utrolig besparende for alle parter å da ta vognen når man skal et sted og kanskje over en viss avstand. Det er du som er hjemme og kjenner de daglige behovene, jeg synes ikke du skal la mannen din avgjøre dette. Dere får evt. avgjøre å kvitte dere med en av vognene dere har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde ikke kjøpt vogn, fordi ungen er _3_ år! Hjelpes. Hva med å kjøpe et ståbrett, så får h*n hvile litt? En 3-åring må man i grunnen lære å gå, å la barnet sitte i vogn er drøyt. Dessuten, 3-åringen skal vel gjerne ha med seg 3-hjulssykkelen på tur etter hvert? Bruk litt tid på å få 3-åringen til å ikke sitte i vogn, det vil h*n ha veldig godt av. Jeg er litt enig med deg, samtidig som jeg ser behovet for en vogn med plass til to. Barnet burde definitivt lære seg å gå en normal lengde tur for små barn. Klart det er behagelig å bli fraktet rundt som en baby, men det burde ikke være nødvendig på den alderen. Men når jeg snakker som en som ikke har bil: Vi trenger i høyeste grad en vogn til 3,5 åringen. Hadde jeg fått et barn til nå, så måtte vi nok hatt tvillingvogn. Vi går ganske lange distanser. På en dag (hvor han skal i barnehagen) går jeg i minimum 90 minutter tilsammen (mitt voksne tempo). Derfor har jeg stor forståelse for behovet for vogn til eldre barn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ikke enig med deg. Selvom treåringer kan gå et stykke, kan man ikke forvente at det skal gå mange kilometer. Det å stå på ståbrett i en time eller to kan også bli slitsomt for en treåring. Jeg har fireåringer, og de sitter faktisk i vogn enda. Jeg går en del tur, og går til bl.a byen, og det hadde ikke gått uten vogna. Denne mamma`n ønsker kanskje også å gå lengre turer, og da er vogn bra for treåringen mener jeg. Jeg er enig i at barna skal lære seg å gå, men man kan ikke forvente at de skal gå mange kilometer... Jeg provoseres også av helsesøstre og andre som sier at to-tre-åringer ikke skal sitte i vogn - de klarer fint å gå selv! Greit nok om man har ubegrenset med tid bestandig, kanskje, men slik fungerer det jo ikke i praksis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Min 3-åring har ikke sittet i vogn siden hun fylte 2, så jeg sliter litt med å skjønne at en 3-åring faktisk godtar å sitte i vogn! MEN når det er sagt: det er du som er hjemme med begge to, og det er du som ikke skal gå på veggen. Hvis manglende tvillingvogn betyr at dere maks kommer dere 20 meter utenfor husdøra, så synes jeg det i seg selv er et meget godt argument! Hvis 3-åringen plutselig får vognstreik, så selger du tvillingvogna igjen! Det er da ikke noe problem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Vi hadde sportsvogn med søskensete da Lillemor var nyfødt og Storebror fyllte 2 år like etterpå. Året etter, da han ble 3 år skiftet vi ut søskensetet med ståbrett. Funka helt ypperlig for oss, men jeg skal ikke skryte på meg at jeg gikk kilometervis på tur... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hvis du føler behov for tvillingvogn i din hverdag, så kjøper du det. Vi hadde tvillingvogn til guttene våre, det er 2 år mellom dem. Det var kjekt å ha mulgheten til å ha begge i vogn på lange spaserturer, i byen m/trafikk etc. Poenget mitt, var at jeg ikke hadde mulighet til å evt bære to-treåringen samtidig med at jeg skjøv vogn, om han slo seg vrang. Finn.no? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Min 3-åring har ikke sittet i vogn siden hun fylte 2, så jeg sliter litt med å skjønne at en 3-åring faktisk godtar å sitte i vogn! MEN når det er sagt: det er du som er hjemme med begge to, og det er du som ikke skal gå på veggen. Hvis manglende tvillingvogn betyr at dere maks kommer dere 20 meter utenfor husdøra, så synes jeg det i seg selv er et meget godt argument! Hvis 3-åringen plutselig får vognstreik, så selger du tvillingvogna igjen! Det er da ikke noe problem ''Min 3-åring har ikke sittet i vogn siden hun fylte 2, så jeg sliter litt med å skjønne at en 3-åring faktisk godtar å sitte i vogn! ;)'' Snuppa her er meget bedagelig og hadde glatt sittet i vogn til hun var 5 år om så var... ) Det fikk hun dog ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg tror jeg ville vurdert søskensete for å monterepå vogna og/eller ståbrett... siden størstemann er 3 år... Da slipper barnet å gå, og dere kommer billigere ut enn med ny vogn... Ei ny vogn vil dere sannsynligvis bare bruke en kort periode uansett, så jeg hadde ikke prioritert ny vogn... Men hvis du absolutt vil ha tvillingvogn istedet for feks søskensete, så får du be mannen din ta medseg begge ungene på tur alene, slik at han får se hvor vanskelig det faktisk er å få medseg begge barna når den største helst vil slippe å gå... så kanskje du får gjennomslagfor ideen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 ''Min 3-åring har ikke sittet i vogn siden hun fylte 2, så jeg sliter litt med å skjønne at en 3-åring faktisk godtar å sitte i vogn! ;)'' Snuppa her er meget bedagelig og hadde glatt sittet i vogn til hun var 5 år om så var... ) Det fikk hun dog ikke. Jeg skal på tur med snuppa sørom Dovre, og må ta med vogna. Det blir mye gåing, og sikkert litt sene kvelder = praktisk. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237808049' post='4118270] Jeg skal på tur med snuppa sørom Dovre, og må ta med vogna. Det blir mye gåing, og sikkert litt sene kvelder = praktisk. :-) Men sitter hun i vogn sånn til daglig nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Inntil du og mannen blir enige - hva med et bæresjal til babyen og vognen til 3-åringen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Vi har to år mellom våre og hadde tvillingvogn som vi brukte i et par år. I tillegg hadde vi kombivogn og sportstrille, så det var mange vogner en stund, men det er jo en kort periode. Med vogn kan man gå mye lengre turer enn med ståbrett (vi hadde det også) og jeg fikk mye fin mosjon på den måten. Hvis 3-åringen sover på dagtid, gir det deg mye større frihet å ha en vogn, da trenger du ikke planlegge så mye i forhold til sovetider. Hvis det viser seg å være helt unødvendig, er det jo bare å selge vognen igjen. Tvillingvogner er lette å selge og holder seg godt i pris, vi kjøpte brukt og solgte igjen uten noe særlig reduksjon i prisen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Vi har to år mellom våre og hadde tvillingvogn som vi brukte i et par år. I tillegg hadde vi kombivogn og sportstrille, så det var mange vogner en stund, men det er jo en kort periode. Med vogn kan man gå mye lengre turer enn med ståbrett (vi hadde det også) og jeg fikk mye fin mosjon på den måten. Hvis 3-åringen sover på dagtid, gir det deg mye større frihet å ha en vogn, da trenger du ikke planlegge så mye i forhold til sovetider. Hvis det viser seg å være helt unødvendig, er det jo bare å selge vognen igjen. Tvillingvogner er lette å selge og holder seg godt i pris, vi kjøpte brukt og solgte igjen uten noe særlig reduksjon i prisen. ''Tvillingvogner er lette å selge og holder seg godt i pris, vi kjøpte brukt og solgte igjen uten noe særlig reduksjon i prisen.'' Ja, det gjorde vi også, "tapte" vel 500 kr. på å ha vognen et par år. Det økonomiske argumentet mot vognkjøp faller derved nærmest bort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.