Gjest Dine unger? Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Sitter dem i framsetet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Nei. Min 8-åring sitter fortsatt i sitt Acta Graco-sete bak i bilen. Hun er ikke lang nok til å sitte foran, det er airbag der. Dessuten er det mye sikrere å sitte bak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Nei, min 8-åring får aldri sitte i forsetet. Han sitter i baksetet, i egen stol (egentlig en slags sittepute med rygg). ''Et barn som er yngre enn 12 år må aldri sitte på et forsete hvor det er montert en aktiv air-bag. Når et barn på 12 år eller eldre skal sitte i forsetet skal setet rykkes så langt tilbake som mulig.'' ''Når barnet er blitt 140 cm høyt kan det benytte bilens sikkerhetsseler. Barnet skal sitte i bilens baksete. '' http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/barnbil.php http://www.adressa.no/forbruker/bil/article1101984.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ja, det hender seg. Airbag er da skrudd av, setet er langt tilbake og han sitter i barnesete m/rygg. Grunn: han kaster lettere opp om ha sitter baki bilen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bedre førevar.... Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Nei, han sitter alltid bak. Slik loven krever. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ja, hun får sitte der. Air-bagen er deaktivert, og vi har bilpute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Niks. Har airbag fremme og bryr meg ikke om å koble den ut. Så enn så lenge sitter ungene baki. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Min 9-åring blir alltid plassert i baksetet. Synes de er for små til å ha fremme, selv om han er over 140cm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Nei. Min 8-åring sitter fortsatt i sitt Acta Graco-sete bak i bilen. Hun er ikke lang nok til å sitte foran, det er airbag der. Dessuten er det mye sikrere å sitte bak. Dersom vi har 2 ekstra barn med oss, sitter vår 8 åring i framsetet i barnesete med rygg og med airbag koblet ut. Ellers sitte ungene alltid i baksetet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ja mine unger satt i framsetet da de var 8 år. Uten pute og stol..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 nei, selvfølgelig ikke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ja, det hender ungene sitter foran. Air-bagen er da alltid koplet ut. Han største sitter som regel uten pute (han er snart 10 år og 138 cm høy), jentene har nesten alltid pute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dine unger? Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Dersom vi har 2 ekstra barn med oss, sitter vår 8 åring i framsetet i barnesete med rygg og med airbag koblet ut. Ellers sitte ungene alltid i baksetet. Jeg spørr pga at jenta vær går på håndball trening med 3 andre venninner.Vi foreldre snakket om å samkjøre sånn at vi slipper å kjøre hver gang.Hallen dem trener på er 7-8 min kjøring unna.Men foreldrene til 2 av jentene ville ikke bli med på samkjøring pga at da måtte 1 av barna sitte foran 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg spørr pga at jenta vær går på håndball trening med 3 andre venninner.Vi foreldre snakket om å samkjøre sånn at vi slipper å kjøre hver gang.Hallen dem trener på er 7-8 min kjøring unna.Men foreldrene til 2 av jentene ville ikke bli med på samkjøring pga at da måtte 1 av barna sitte foran Fornuftige foreldre spør du meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aggathe Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Nei, min 8-åring sitter aldri foran, vi har ikke air-bag, men han er mye tryggere i baksetet, sittende på pute med rygg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Han sitter i baksetet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Nei. Mine er 8 og snart 11 og ingen av dem sitter i forsetet. Eldstemann er over 140, men sitter alltid bak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 8- og 9-åringen sitter alltid bak. 13-åringen får sitte foran. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Min er eldre enn 8, men satt defintivt ikke i framsetet da hun var det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ikke min 8-åring nei. 11-åringen har fått lov til å sitte i forsetet innimellom, men etter at jeg har lest i denne tråden blir det slutt på det. Vi har aktiv airbag foran. Trodde det var trygt når de er over 140 cm, men det er det tydeligvis ikke.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.