Gå til innhold

8 åringer i bil

Gjest Dine unger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Nei.

Min 8-åring sitter fortsatt i sitt Acta Graco-sete bak i bilen.

Hun er ikke lang nok til å sitte foran, det er airbag der. Dessuten er det mye sikrere å sitte bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Nei, min 8-åring får aldri sitte i forsetet. Han sitter i baksetet, i egen stol (egentlig en slags sittepute med rygg).

''Et barn som er yngre enn 12 år må aldri sitte på et forsete hvor det er montert en aktiv air-bag. Når et barn på 12 år eller eldre skal sitte i forsetet skal setet rykkes så langt tilbake som mulig.''

''Når barnet er blitt 140 cm høyt kan det benytte bilens sikkerhetsseler. Barnet skal sitte i bilens baksete. ''

http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/barnbil.php

http://www.adressa.no/forbruker/bil/article1101984.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender seg. Airbag er da skrudd av, setet er langt tilbake og han sitter i barnesete m/rygg.

Grunn: han kaster lettere opp om ha sitter baki bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Min 8-åring sitter fortsatt i sitt Acta Graco-sete bak i bilen.

Hun er ikke lang nok til å sitte foran, det er airbag der. Dessuten er det mye sikrere å sitte bak.

Dersom vi har 2 ekstra barn med oss, sitter vår 8 åring i framsetet i barnesete med rygg og med airbag koblet ut.

Ellers sitte ungene alltid i baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Ja, det hender ungene sitter foran. Air-bagen er da alltid koplet ut. Han største sitter som regel uten pute (han er snart 10 år og 138 cm høy), jentene har nesten alltid pute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dine unger?

Dersom vi har 2 ekstra barn med oss, sitter vår 8 åring i framsetet i barnesete med rygg og med airbag koblet ut.

Ellers sitte ungene alltid i baksetet.

Jeg spørr pga at jenta vær går på håndball trening med 3 andre venninner.Vi foreldre snakket om å samkjøre sånn at vi slipper å kjøre hver gang.Hallen dem trener på er 7-8 min kjøring unna.Men foreldrene til 2 av jentene ville ikke bli med på samkjøring pga at da måtte 1 av barna sitte foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spørr pga at jenta vær går på håndball trening med 3 andre venninner.Vi foreldre snakket om å samkjøre sånn at vi slipper å kjøre hver gang.Hallen dem trener på er 7-8 min kjøring unna.Men foreldrene til 2 av jentene ville ikke bli med på samkjøring pga at da måtte 1 av barna sitte foran

Fornuftige foreldre spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, min 8-åring sitter aldri foran, vi har ikke air-bag, men han er mye tryggere i baksetet, sittende på pute med rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min 8-åring nei. 11-åringen har fått lov til å sitte i forsetet innimellom, men etter at jeg har lest i denne tråden blir det slutt på det. Vi har aktiv airbag foran. Trodde det var trygt når de er over 140 cm, men det er det tydeligvis ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...