Gjest mine unger Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvis jeg og minstejenta på 8 er ute å kjører aleine, så tar vi framsetet så langt bak som det kommer, flytter setet hennes til forsetet, og så kjører vi. Så ja, innimellom skjer det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Av og til, på kortere turer. Men det er vel ikke lov... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ikke min 8-åring nei. 11-åringen har fått lov til å sitte i forsetet innimellom, men etter at jeg har lest i denne tråden blir det slutt på det. Vi har aktiv airbag foran. Trodde det var trygt når de er over 140 cm, men det er det tydeligvis ikke.. Ikke en 11-åringe heller? Min får sitte foran, men av eget ønske vil han ikke det på langturer. Han nærmer seg både 12årsdagen og 160 cm -streken på veggen, og dermed lengre enn enkelte voksne;-) Men fortsatt tynnere enn voksne på samme høyde, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Min 10-åring sitter stort sett i baksetet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg spørr pga at jenta vær går på håndball trening med 3 andre venninner.Vi foreldre snakket om å samkjøre sånn at vi slipper å kjøre hver gang.Hallen dem trener på er 7-8 min kjøring unna.Men foreldrene til 2 av jentene ville ikke bli med på samkjøring pga at da måtte 1 av barna sitte foran Så flott! Jeg synes det er utrolig bra at endel foreldre tenker fornuftig i slike tilfeller 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 9 åringen har det siste året noen ganger sittet foran på pute hjem fra skolen hvis baksetet har vært fullt pga venner som er med hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ikke en 11-åringe heller? Min får sitte foran, men av eget ønske vil han ikke det på langturer. Han nærmer seg både 12årsdagen og 160 cm -streken på veggen, og dermed lengre enn enkelte voksne;-) Men fortsatt tynnere enn voksne på samme høyde, da. Jeg har jo latt 11-åringen sitte i framsetet mange ganger før, men ble litt skremt av å lese om skadene en air-bag kan påføre halvstore barn. Han er 145 cm høy, men veldig lett og spinkel for alderen. Altså litt i grenseland kanskje. Din 11-åring er tydeligvis endel lengre enn min, det kan vel ikke være noe problem at han sitter foran. Hvis ikke din gutt på 160 cm kan det, burde vel strengt tatt alle damer under 160 cm også henvises til baksetet? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg har jo latt 11-åringen sitte i framsetet mange ganger før, men ble litt skremt av å lese om skadene en air-bag kan påføre halvstore barn. Han er 145 cm høy, men veldig lett og spinkel for alderen. Altså litt i grenseland kanskje. Din 11-åring er tydeligvis endel lengre enn min, det kan vel ikke være noe problem at han sitter foran. Hvis ikke din gutt på 160 cm kan det, burde vel strengt tatt alle damer under 160 cm også henvises til baksetet? ;-) ''Hvis ikke din gutt på 160 cm kan det, burde vel strengt tatt alle damer under 160 cm også henvises til baksetet? ;-)'' Det hadde nok skapt baluba, tenker jeg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 ''Hvis ikke din gutt på 160 cm kan det, burde vel strengt tatt alle damer under 160 cm også henvises til baksetet? ;-)'' Det hadde nok skapt baluba, tenker jeg:-) Det hadde blitt fryktelig langt frem til gasspedalen i alle fall... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det hadde blitt fryktelig langt frem til gasspedalen i alle fall... ;o) Du får gjøre som han gutten i Indiana Jones nr 2: Diger trekloss knytt fast under såla på skoen;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Du får gjøre som han gutten i Indiana Jones nr 2: Diger trekloss knytt fast under såla på skoen;-) *Fnis* Sannsynligvis sitter jeg så nære rattet for å nå frem til pedalene at airbagen neppe vil fare veldig pent med meg ved en ulykke... | 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 *Fnis* Sannsynligvis sitter jeg så nære rattet for å nå frem til pedalene at airbagen neppe vil fare veldig pent med meg ved en ulykke... | Uffda!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Nei! 12 åringen får sitte foran av og til. Hun er over 150, dvs like høy som jeg er selv. Ingen under 150 får sitte foran i vår bil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.