Gå til innhold

Antisklisokker - farlige?

Gjest reddiw

Anbefalte innlegg

Gjest reddiw

Min mor sier hun har hørt at noen antisklisokker kan være "giftige" for barnet. Det skal visst være noe med plasten under- at det kan trekke giftige stoffer inn i huden..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

Nå har det vært endel fokus på ftalater, spesielt i regnklær... disse kan visstnok påvirke kroppens hormoner. om det finnes ftalater i gummien under antisklisokker vet jeg ingenting om, men de trekker seg iallfall ikke gjennom stoffet i sokken og huden... Den enestemåten de i såfall kan fåi seg stoffet på er at de suger på det.... Og det skjer iallfall oftere at barn sutter på regnklærne enn at de sutter på sokkene... så jeg tror ikke du trenger bekymre deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...