Lotte :o) Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, jeg begynner å lure på om det er noe medfødt her! ;-) Husbonden er likedan, men her har jeg alltid skyldt på at han er "opplært" til det av en hysterisk mor som nesten svimte av bare når hun skulle sette plaster på eget barn...;-) Jeg hadde alltid tenkt at slektens forbannelse på dette punkt ville ta slutt nå, ettersom min sønn har en mor som oppfører seg helt annerledes i situasjoner knyttet til alt som har med leger og blodprøver og plaster og slikt å gjøre....;-) Men neida. *flirer* Jaja, jeg skjønte jo at du ikke var ei pingle da. Du må trene ham opp i plastring og blodprøvetaking. Lær han å slappe av og for all del SE BORT når prøven taes. Pappa, en røslig kar på noen og 60, besvimer nesten av å se vaksinering/sykehus-scener etc på tv... Det er nesten komisk, men sånn er det bare. Han fikk diabetes 2 for et par år siden, og må måle verdene m/stikk i finger'n. Da sa han at han ikke kom til å dø av diabetes, men av å stikke seg i finger'n *hehe* Han kaldsvettet og laga et sirkus uten like hver gang han måtte måle! Mutter'n var dritforbanna og emigrerte hit. ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, jeg får prøve på det. Det virker som om det hjalp litt å spille brettspill her nå, men han synes fortsatt ganske synd på seg selv og var vedlig opptatt av at han ikke kunne bruke den armen han hadde blitt stukket i osv osv. Han beviser i grunnen at han er en _mann_! *he he* Mannen min er også Mann i så måte :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237925712' post='4119379] *flirer* Jaja, jeg skjønte jo at du ikke var ei pingle da. Du må trene ham opp i plastring og blodprøvetaking. Lær han å slappe av og for all del SE BORT når prøven taes. Pappa, en røslig kar på noen og 60, besvimer nesten av å se vaksinering/sykehus-scener etc på tv... Det er nesten komisk, men sånn er det bare. Han fikk diabetes 2 for et par år siden, og må måle verdene m/stikk i finger'n. Da sa han at han ikke kom til å dø av diabetes, men av å stikke seg i finger'n *hehe* Han kaldsvettet og laga et sirkus uten like hver gang han måtte måle! Mutter'n var dritforbanna og emigrerte hit. ;-D ''Da sa han at han ikke kom til å dø av diabetes, men av å stikke seg i finger'n'' he he, selvironi har han! :-) ''Mutter'n var dritforbanna og emigrerte hit. ;-D'' Må si jeg har en viss sympati, ja;-) jeg må innrømme at det er vanskelig å skulle forstå/takle at noen bare "er sånn" . Er det barnet ditt så slår jo morsbeskyttelsesinstinktet inn, men det gjør det neppe overfor ektemenn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Mannen min er også Mann i så måte :-D ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, huff disse genene altså! Hvorfor sørger man ikke for muligheten til kloning?? ;-) Og så her som jeg trodde oppdragelsen skulle fikse biffen...;--) Det er rett og slett slike harde slag som livet gir å oppdage det der. Sukk. Føler så med deg! ;-) (Går det bedre nå, eller?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Det er rett og slett slike harde slag som livet gir å oppdage det der. Sukk. Føler så med deg! ;-) (Går det bedre nå, eller?) Han har ihvertfall sovna! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Han har ihvertfall sovna! :-) Da går det nok bra, skal du se! (Stakkars skjerten, forresten, ikke noe gøy å oppdage det der!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ja, det var dette med "hvis man reagerer på den". Jeg hadde alltid trodd at dette er psykisk betinget og litt "tillært" gjennom dårlige erfaringer. Men dette kom utrolig brått på, synes jeg. Jeg har en venninne som omtrent svimer av når hun skal ta blodprøve, fjerne et sting o.l. Hun er klar over det og passer på å f.eks. sette seg ordentlig slik at det ikke gjør noe om hun blir nesten "borte". Hun er ikke pysete for denslags og gruer seg ikke. Hun jobber i helsevesenet og har absolutt sett litt av hvert, så dette er en kroppslig reaksjon som bare skjer for noen når det tas "hull på kroppen". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg har en venninne som omtrent svimer av når hun skal ta blodprøve, fjerne et sting o.l. Hun er klar over det og passer på å f.eks. sette seg ordentlig slik at det ikke gjør noe om hun blir nesten "borte". Hun er ikke pysete for denslags og gruer seg ikke. Hun jobber i helsevesenet og har absolutt sett litt av hvert, så dette er en kroppslig reaksjon som bare skjer for noen når det tas "hull på kroppen". Takk for svar, ja jeg må bare passe på å innprente han å snu seg bort neste gang! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Han skal jo tross alt vokse opp til å bli mann - han bare øver seg ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Han skal jo tross alt vokse opp til å bli mann - han bare øver seg ;-) Ja, man skal tidlig krøkes osv...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei Det sønnen din opplevde var en klassisk vasovagal reaksjon. Les dette: Er du redd for sprøyter? Noen kan faktisk besvime når de skal ha sprøyte, de får en reaksjon som kalles en vasovagal reaksjon, en reaksjon som kommer når alt ser håpløst ut! Hva skjer? Jo, i stedet for at kroppen produserer adrenalin for flukt og kamp, reagerer kroppen motsatt. Det parasympatisle nervesystemet trår til og bremser hjertet slik at man svimer av. Det er en reaksjon som har sin opprinnelse i gamle instinkter. Om kampen er over og du likevel skal dø, er det en fordel å besvime, dermed slipper man smerten når man blir maltraktert. Heldigvis våkner man raskt igjen når trusselen kun var en sprøytespiss! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg har ikke lest de andre svarene du har fått, men jeg blir alltid sånn av blodprøver - kjempedårlig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Hei Det sønnen din opplevde var en klassisk vasovagal reaksjon. Les dette: Er du redd for sprøyter? Noen kan faktisk besvime når de skal ha sprøyte, de får en reaksjon som kalles en vasovagal reaksjon, en reaksjon som kommer når alt ser håpløst ut! Hva skjer? Jo, i stedet for at kroppen produserer adrenalin for flukt og kamp, reagerer kroppen motsatt. Det parasympatisle nervesystemet trår til og bremser hjertet slik at man svimer av. Det er en reaksjon som har sin opprinnelse i gamle instinkter. Om kampen er over og du likevel skal dø, er det en fordel å besvime, dermed slipper man smerten når man blir maltraktert. Heldigvis våkner man raskt igjen når trusselen kun var en sprøytespiss! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 ''Da sa han at han ikke kom til å dø av diabetes, men av å stikke seg i finger'n'' he he, selvironi har han! :-) ''Mutter'n var dritforbanna og emigrerte hit. ;-D'' Må si jeg har en viss sympati, ja;-) jeg må innrømme at det er vanskelig å skulle forstå/takle at noen bare "er sånn" . Er det barnet ditt så slår jo morsbeskyttelsesinstinktet inn, men det gjør det neppe overfor ektemenn... Jeg vet ikke om det var så veldig ironisk ment fra hans side... Dette er nok vanskelig å forstå for den delen av befolkningen som aldri reagerer på sprøyter og prøvetaking. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.