Gjest uten nic i dag Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Min søster har ungene annenhver uke. Jeg får spørsmål om å sitte barnevakt fordi hun skal ut med jobben. Jeg synes det er rart at hun ikke prioriterer ungene den uka hun har dem. Barna er små og viser tydelig tegn på at de ønsker voksenkontakt. De "klenger" mye på mor og hun blir sliten,men jeg tror de oppfører seg slik fordi de trenger henne mer enn hun gir dem. Bør jeg stille opp som barnevakt? Jeg synes synd på ungene og mener egentlig at hun bør være hjemme å ta seg av dem. Mor jobber mye og virker mer mentalt opptatt av jobben enn av barna. Vet ikke hvordan jeg skal handtere dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det kommer jo an på om dette er noe som skjer en eller to ganger i året eller om det skjer hver gang hun har ungene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest florentine Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du bør ikke, men du kan. Jeg synes ikke det er noe unaturlig å be sin søster om å sitte barnevakt en enkelt gang for å gå ut den uken som mor har ungene, men hvis dette er ofte er det noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du bør stille opp. Du kan gjøre deg dine tanker om at hun heller burde være hjemme sammen med barna sine, men hold dem for deg selv. Ta deg av barna og la både mor og barn få en koselig kveld. Om du virkelig mener at hun prioriterer vekk ungene sine når hun har dem kan du ta det opp med henne på en grei måte, men ikke ved å nekte henne barnepass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ut med jobben forbinder jeg med noe som skjer på kveldstid, og er ungene små så sover de vel i hovedsak. Så - jeg hadde sittet barnevakt om jeg var i dine sko, og ikke brukt særlig med energi på å irritere meg over at barnas mor ikke sitter inne i egen leilighet mens ungene sover. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ut med jobben forbinder jeg med noe som skjer på kveldstid, og er ungene små så sover de vel i hovedsak. Så - jeg hadde sittet barnevakt om jeg var i dine sko, og ikke brukt særlig med energi på å irritere meg over at barnas mor ikke sitter inne i egen leilighet mens ungene sover. :-) ''Ut med jobben forbinder jeg med noe som skjer på kveldstid, og er ungene små så sover de vel i hovedsak.'' På min jobb er de fleste "ut med jpbben"-tingene noe som skjer rett etter arbeidstid. Hvis jeg skal delta på det, betyr det at den som skal ta hånd om barnet (fortrinnsvis mannen...) må være hjemme og sørge for middag, og jeg ville neppe kommet hjem før etter sengetid for en liten tass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 ''Ut med jobben forbinder jeg med noe som skjer på kveldstid, og er ungene små så sover de vel i hovedsak.'' På min jobb er de fleste "ut med jpbben"-tingene noe som skjer rett etter arbeidstid. Hvis jeg skal delta på det, betyr det at den som skal ta hånd om barnet (fortrinnsvis mannen...) må være hjemme og sørge for middag, og jeg ville neppe kommet hjem før etter sengetid for en liten tass. OK, med min siste jobb var det både direkte fra jobb (de som pendlet eller ikke hadde familie og barn), mens andre hang seg på etterhvert. Men uansett, jeg mener fortsatt at jeg hadde sitti barnevakt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei. Jeg hadde sittet barnevakt. Jeg regner med at det skjer vel ikke hver uke når mor har de. Og det er jo en fin mulighet for deg som tante og skjemme henne bort litt. (Det er tantes plikt og skjemme tanteungene bort) ;-) Kos deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg synes dette kommer an på om det skjer ofte, eller om det er et enkeltstående tilfelle. Dersom det skjer 1-2 ganger i året så må ungene tåle det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det kommer helt an på hvor ofte dette skjer. Ikke så lett å få ALLE ting som skjer til å skje akkurat de ukene man IKKE har barn heller... Jeg hadde vel heller sørget for å tilbringe tid sammen med mine tantebarn og gitt dem masse oppmerksomhet, tror jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Du kan ikke forandre på moren men du kan stille opp som tante og det er viktig for barna og ha flere voksne som er glad i dem rundt seg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Takk for alle innspill. Jo klart en stiller opp som tante, men motviljen min bunner nok i en generell bekymring over måten hun stadig prioriterer andre ting foran ungene og at jeg ser at de lider under dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hva skjer hvis du sier nei, da? Ender barna opp med barnevakt likevel, men med en mer perifer som garantert ikke er så glad i barna som du er? Og skjer det ofte eller bare en enkelt gang? Barn har veldig godt av å ha flere nære voksenpersoner rundt seg, og dersom søsteren din trøbler litt med mamma-rollen (uten at noe av det du skriver tyder på det, annet enn at hun er sliten), så har barna veldig godt av at en kjærlig tante bruker tid på dem. Det har de uansett, forresten - selv med hyper - velfungerende foreldre. Dessuten - om dette skjer en gang i blant, så synes jeg ikke dette er det minste "mistenkelig". Blir det flere ganger i ukene ungene er hjemme, så er det vel på sin plass å ta en prat med søsteren din, heller enn å nekte å være barnevakt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.