Gjest Frustrerende er det! Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Her i huset er det frokostvegring, og etter fem år med dette har jeg gitt opp kampen. Dvs. jeg tilbyr hver eneste morgen mat, og h*n får selv være med å handle inn det h*n tror h*n har lyst på. Men når morgenen kommer, er det ikke snakk om at det er mulig å få i seg mat overhodet. Så nå har jeg gitt opp, rett og slett. Jeg får ikke tvunget maten ned i magen på ungen jeg altså... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrerende er det! Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det hørtes ut som en fetende uvane. Jeg vet at dette hadde fått mine til å spise mere, men det er ikke aktuelt å introdusere dette som alternativ frokost i vårt hjem. Å herregud, det evige fettfokuset!!! Hvis ungen ikke spiser mat om morran, kan ikke en brødskive med ketchup og ost gjøre noe vel?!?! Heller det enn at ungen ikke spiser? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrerende er det! Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ostefettet. En kjent sak som fører til overvekt. Se på engelsmenn og amerikanere. Ost til alle måltider, kun avbrutt av smult. Det er da en normal frokost å spise en skive med hvitost på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det hørtes ut som en fetende uvane. Jeg vet at dette hadde fått mine til å spise mere, men det er ikke aktuelt å introdusere dette som alternativ frokost i vårt hjem. Får de som bor i deres hjem spise brødskive med gulost på da? -det er jo ett fett (ihvertfall like mye) om det er smelta eller ikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg glemte å si at han elsker pizzasmørbrød om morgenen. Brødskive med ketchup, ost og pizzakrydder, enten i microen eller i ostegrillen. Ååå, jeg elsket skiver med ketcup og sukker på da jeg var liten. *mimre* Da spist jeg godt da! ;0) Kan forsatt spise det innimellom. Hehe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ååå, jeg elsket skiver med ketcup og sukker på da jeg var liten. *mimre* Da spist jeg godt da! ;0) Kan forsatt spise det innimellom. Hehe! Ketchup og sukker, å fytterakkern så grusomt.. Hvordan kom du i det hele tatt på å spise det? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ååå, jeg elsket skiver med ketcup og sukker på da jeg var liten. *mimre* Da spist jeg godt da! ;0) Kan forsatt spise det innimellom. Hehe! Det _høres_ helt jævlig ut. Hvordan kom du på å prøve den kombinasjonen? (Så forresten grandiosa med risengrynsgrøt i går - Ravi påsto det smakte godt. Jeg vett'a søren, jeg...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ååå, jeg elsket skiver med ketcup og sukker på da jeg var liten. *mimre* Da spist jeg godt da! ;0) Kan forsatt spise det innimellom. Hehe! Det høres ikke spesielt godt ut ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ketchup og sukker, å fytterakkern så grusomt.. Hvordan kom du i det hele tatt på å spise det? ;-) Hehe, jeg husker ikke helt...Men vi fikk det alltid hos min bestemor. På tynne loffskiver ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det _høres_ helt jævlig ut. Hvordan kom du på å prøve den kombinasjonen? (Så forresten grandiosa med risengrynsgrøt i går - Ravi påsto det smakte godt. Jeg vett'a søren, jeg...) Usj, det hørtes ikke godt ut... :0/ Vet ikke hvem som kom på kombinasjonen, men vi fikk det allttid hos min bestemor, på tynne loffskiver. Nam, nam ;0) Også nugatti med majones, hehe! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det høres ikke spesielt godt ut ) Hehe, det er faktisk ganske godt :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Usj, det hørtes ikke godt ut... :0/ Vet ikke hvem som kom på kombinasjonen, men vi fikk det allttid hos min bestemor, på tynne loffskiver. Nam, nam ;0) Også nugatti med majones, hehe! :0) Å fytti... Hørte om en som spiste kornmokjeks med brunost og salsaketchup en gang. Jækk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Å fytti... Hørte om en som spiste kornmokjeks med brunost og salsaketchup en gang. Jækk! Bare salsaketsjup alene er nok til å si æsj mener.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Usj, det hørtes ikke godt ut... :0/ Vet ikke hvem som kom på kombinasjonen, men vi fikk det allttid hos min bestemor, på tynne loffskiver. Nam, nam ;0) Også nugatti med majones, hehe! :0) Mitt "skjemme-bort-pålegg" fra besteforeldre var sirup! Det fikk vi aldri hjemme:-) *mimrer om mormors hjemmebakte brød med så mye sirup at det rant over kanten hvis vi ikke holdt brødskiva helt i vater* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Bare salsaketsjup alene er nok til å si æsj mener.. He-he, du kan så si! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Mitt "skjemme-bort-pålegg" fra besteforeldre var sirup! Det fikk vi aldri hjemme:-) *mimrer om mormors hjemmebakte brød med så mye sirup at det rant over kanten hvis vi ikke holdt brødskiva helt i vater* Mormors hjemmebakte brød med meierismør, sirup og gudbrandsdalsost... Mmmmmm.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Å fytti... Hørte om en som spiste kornmokjeks med brunost og salsaketchup en gang. Jækk! Hehe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Mitt "skjemme-bort-pålegg" fra besteforeldre var sirup! Det fikk vi aldri hjemme:-) *mimrer om mormors hjemmebakte brød med så mye sirup at det rant over kanten hvis vi ikke holdt brødskiva helt i vater* Hehe, koslige minner :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bør spise frokost, ja Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Her spiser man frokost før man drar. Så enkelt er det. Begge vi foreldrene er lærere, og har daglig kontakt med unger som er omtrent ville av sult kl 10 på formiddagen. Irriterende! Frøkna vår har prøvd å akkedere på frokostspising, men det måtte hun gi seg på, gitt. Minimum er ei halv skive brød - og da lager jeg alltid ei hel ei. Oftest glemmer hun å stoppe og spise, så vips - der spiste hun ei hel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Her spiser man frokost før man drar. Så enkelt er det. Begge vi foreldrene er lærere, og har daglig kontakt med unger som er omtrent ville av sult kl 10 på formiddagen. Irriterende! Frøkna vår har prøvd å akkedere på frokostspising, men det måtte hun gi seg på, gitt. Minimum er ei halv skive brød - og da lager jeg alltid ei hel ei. Oftest glemmer hun å stoppe og spise, så vips - der spiste hun ei hel... ''Begge vi foreldrene er lærere, og har daglig kontakt med unger som er omtrent ville av sult kl 10 på formiddagen.'' Snuppa mi (8 år) er hissig som et lemen før hun får i seg frokost og det unner jeg ingen lærere å oppleve i timen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.