morsan Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hehe, koslige minner :0) Ja, og særlig når mormor ikke lever lenger... *snufs* I år er det faktisk 20 år siden hun døde - utrolig at det er så lenge siden! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ja, og særlig når mormor ikke lever lenger... *snufs* I år er det faktisk 20 år siden hun døde - utrolig at det er så lenge siden! 21 år siden min mormor døde nå. Jeg fikk vite det først dagen etter, på min første arbeidsdag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 21 år siden min mormor døde nå. Jeg fikk vite det først dagen etter, på min første arbeidsdag... Uff... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Her i huset er ostesmørbrød i micro'n en slager. (Brød, gulost, 20 sekunder i Micro'n og ketchup helt til slutt). Og det finnes jo mer fristende frokostblandinger enn havregyn... Et glass biola er bedre enn ikke noe, eller kanskje en banan? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ja, og særlig når mormor ikke lever lenger... *snufs* I år er det faktisk 20 år siden hun døde - utrolig at det er så lenge siden! Tiden går fort...Min bestemor døde vel i 1997, begynner bli en stund siden det også! å en måte føles det forsatt nært, mens på en annen måte føles det ut som 100år siden. Rare greier. Mormor døde i desember, så det er jo ganske nytt og uvirkelig enda.... *savne* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Tiden går fort...Min bestemor døde vel i 1997, begynner bli en stund siden det også! å en måte føles det forsatt nært, mens på en annen måte føles det ut som 100år siden. Rare greier. Mormor døde i desember, så det er jo ganske nytt og uvirkelig enda.... *savne* Kondolerer med mormoren din! Farmoren min døde på 50-tallet, dvs lenge før jeg ble født, så hun kjenner jeg kun fra bilder. Faren min var bare 16 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Kondolerer med mormoren din! Farmoren min døde på 50-tallet, dvs lenge før jeg ble født, så hun kjenner jeg kun fra bilder. Faren min var bare 16 år. Takk! Uff,det var nok tøft å miste moren sin så tidlig..Hvertfall på den tiden vil jeg tro... Min far mistet sin far, da han var veldig ung. Det gjorde nok noe med han. Man mister liksom en del av seg selv når en av foreldrene dør... Vondt! Men det var jo med å forme han til den fantastiske personen han ble. Så er vel noe godt i alt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Har du prøvd havregrøt? Hvis guttungen min skulle spist brødskiver til frokost, ville ikke han fått i seg noe, han heller. Han spiser havgregrøt hver morgen, og det går ned. Selv er jeg ikke noe glad i frokost, men jeg vet at jeg trenger noe næring for å få i gang systemet som start på dagen, og ikke minst holde på energien til lunsj. Jeg lager meg ofte en smoothie. Fort gjort, god smak, masse næring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Her spiser man frokost før man drar. Så enkelt er det. Begge vi foreldrene er lærere, og har daglig kontakt med unger som er omtrent ville av sult kl 10 på formiddagen. Irriterende! Frøkna vår har prøvd å akkedere på frokostspising, men det måtte hun gi seg på, gitt. Minimum er ei halv skive brød - og da lager jeg alltid ei hel ei. Oftest glemmer hun å stoppe og spise, så vips - der spiste hun ei hel... ''Her spiser man frokost før man drar. Så enkelt er det.'' Da har dere med andre ord aldri hatt problemer med unger uten appetitt om morgenen. Så enkelt er det... Det er forskjell på unger som ikke har LYST til å spise, og unger som NEKTER å spise - eller som tom som brekker seg hvis de blir "tvunget" til å spise. Jeg har prøvd "her spiser vi frokost - varianten" på den siste typen unger, og det er fullstendig fånyttes og grenser til barnemishandlig, vil jeg påstå. Men her i huset løste det seg da jeg byttet jobb og fikk kortere reisevei. Mens det var umulig å få ungen til å spise klokken seks på morgenen som vi måtte tidligere, er det ikke noe problem nå når vi spiser frokost kvart over sju. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ostefettet. En kjent sak som fører til overvekt. Se på engelsmenn og amerikanere. Ost til alle måltider, kun avbrutt av smult. Men det er da ingen her som foreslår at man skal ha store mengder ost eller smult til alle måltider? Vi snakker om en brødskive med gulost til frokost. Ikke forsøk å innbille noen at det automatisk fører til overvekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 ''Her spiser man frokost før man drar. Så enkelt er det.'' Da har dere med andre ord aldri hatt problemer med unger uten appetitt om morgenen. Så enkelt er det... Det er forskjell på unger som ikke har LYST til å spise, og unger som NEKTER å spise - eller som tom som brekker seg hvis de blir "tvunget" til å spise. Jeg har prøvd "her spiser vi frokost - varianten" på den siste typen unger, og det er fullstendig fånyttes og grenser til barnemishandlig, vil jeg påstå. Men her i huset løste det seg da jeg byttet jobb og fikk kortere reisevei. Mens det var umulig å få ungen til å spise klokken seks på morgenen som vi måtte tidligere, er det ikke noe problem nå når vi spiser frokost kvart over sju. ''Da har dere med andre ord aldri hatt problemer med unger uten appetitt om morgenen. Så enkelt er det... Det er forskjell på unger som ikke har LYST til å spise, og unger som NEKTER å spise - eller som tom som brekker seg hvis de blir "tvunget" til å spise.'' Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.