Gå til innhold

Skolegutten vil ikke spise frokost.

vici

Anbefalte innlegg

Hehe, koslige minner :0)

Ja, og særlig når mormor ikke lever lenger... *snufs*

I år er det faktisk 20 år siden hun døde - utrolig at det er så lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• morsan

5

• AneM1365380603

4

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

21 år siden min mormor døde nå. Jeg fikk vite det først dagen etter, på min første arbeidsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er ostesmørbrød i micro'n en slager. (Brød, gulost, 20 sekunder i Micro'n og ketchup helt til slutt). Og det finnes jo mer fristende frokostblandinger enn havregyn... Et glass biola er bedre enn ikke noe, eller kanskje en banan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Tiden går fort...Min bestemor døde vel i 1997, begynner bli en stund siden det også! å en måte føles det forsatt nært, mens på en annen måte føles det ut som 100år siden. Rare greier.

Mormor døde i desember, så det er jo ganske nytt og uvirkelig enda....

*savne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går fort...Min bestemor døde vel i 1997, begynner bli en stund siden det også! å en måte føles det forsatt nært, mens på en annen måte føles det ut som 100år siden. Rare greier.

Mormor døde i desember, så det er jo ganske nytt og uvirkelig enda....

*savne*

Kondolerer med mormoren din!

Farmoren min døde på 50-tallet, dvs lenge før jeg ble født, så hun kjenner jeg kun fra bilder. Faren min var bare 16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Kondolerer med mormoren din!

Farmoren min døde på 50-tallet, dvs lenge før jeg ble født, så hun kjenner jeg kun fra bilder. Faren min var bare 16 år.

Takk!

Uff,det var nok tøft å miste moren sin så tidlig..Hvertfall på den tiden vil jeg tro...

Min far mistet sin far, da han var veldig ung. Det gjorde nok noe med han. Man mister liksom en del av seg selv når en av foreldrene dør... Vondt! Men det var jo med å forme han til den fantastiske personen han ble. Så er vel noe godt i alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Har du prøvd havregrøt? Hvis guttungen min skulle spist brødskiver til frokost, ville ikke han fått i seg noe, han heller. Han spiser havgregrøt hver morgen, og det går ned.

Selv er jeg ikke noe glad i frokost, men jeg vet at jeg trenger noe næring for å få i gang systemet som start på dagen, og ikke minst holde på energien til lunsj. Jeg lager meg ofte en smoothie. Fort gjort, god smak, masse næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Her spiser man frokost før man drar. Så enkelt er det. Begge vi foreldrene er lærere, og har daglig kontakt med unger som er omtrent ville av sult kl 10 på formiddagen. Irriterende!

Frøkna vår har prøvd å akkedere på frokostspising, men det måtte hun gi seg på, gitt.

Minimum er ei halv skive brød - og da lager jeg alltid ei hel ei. Oftest glemmer hun å stoppe og spise, så vips - der spiste hun ei hel...

''Her spiser man frokost før man drar. Så enkelt er det.''

Da har dere med andre ord aldri hatt problemer med unger uten appetitt om morgenen. Så enkelt er det...

Det er forskjell på unger som ikke har LYST til å spise, og unger som NEKTER å spise - eller som tom som brekker seg hvis de blir "tvunget" til å spise. Jeg har prøvd "her spiser vi frokost - varianten" på den siste typen unger, og det er fullstendig fånyttes og grenser til barnemishandlig, vil jeg påstå.

Men her i huset løste det seg da jeg byttet jobb og fikk kortere reisevei. Mens det var umulig å få ungen til å spise klokken seks på morgenen som vi måtte tidligere, er det ikke noe problem nå når vi spiser frokost kvart over sju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostefettet. En kjent sak som fører til overvekt. Se på engelsmenn og amerikanere. Ost til alle måltider, kun avbrutt av smult.

Men det er da ingen her som foreslår at man skal ha store mengder ost eller smult til alle måltider?

Vi snakker om en brødskive med gulost til frokost. Ikke forsøk å innbille noen at det automatisk fører til overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her spiser man frokost før man drar. Så enkelt er det.''

Da har dere med andre ord aldri hatt problemer med unger uten appetitt om morgenen. Så enkelt er det...

Det er forskjell på unger som ikke har LYST til å spise, og unger som NEKTER å spise - eller som tom som brekker seg hvis de blir "tvunget" til å spise. Jeg har prøvd "her spiser vi frokost - varianten" på den siste typen unger, og det er fullstendig fånyttes og grenser til barnemishandlig, vil jeg påstå.

Men her i huset løste det seg da jeg byttet jobb og fikk kortere reisevei. Mens det var umulig å få ungen til å spise klokken seks på morgenen som vi måtte tidligere, er det ikke noe problem nå når vi spiser frokost kvart over sju.

''Da har dere med andre ord aldri hatt problemer med unger uten appetitt om morgenen. Så enkelt er det...

Det er forskjell på unger som ikke har LYST til å spise, og unger som NEKTER å spise - eller som tom som brekker seg hvis de blir "tvunget" til å spise.''

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...