Gå til innhold

Rimelig ferie?

Gjest Nedgangstider

Anbefalte innlegg

Gjest Nedgangstider

Er det noen som har tips om en relativt rimelig ferie? Vi vurderer å pusse opp i år istedenfor å reise til syden.

Kiel? Danmark?

Lønner det seg å kjøre eller ta en av fergene?

Kunne også tenkt oss et av de baltiske landene.

Er det noen som har gjort noe de syntes var en fint ferie uten å koste allverden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Å reise på ferie i Europa blir vel aldri billig, med mindre dere skal bo i telt og satse på selvhushold hele veien?

Hva med Norgesferie - kanskje gå i fjellet?

Men vanskelig å foreslå noe når vi hverken vet noe om preferanser, aldersgruppe eller budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238059789' post='4120356]

Hva er feriebudsjettet? Bilferie er bare billig i teorien...

''Bilferie er bare billig i teorien...''

Amen.

Dessuten er det hyggeligst mens det er på planleggingsstadiet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferier hvor man legger opp til overnatting på hoteller og pensjonater, samt skal spise de fleste måltidene på kafe og restaurant blir nok aldri billig. Men du skriver litt lite om hva dere liker og ikke liker...

Jeg foreslår at dere sjekker ut mulighet for å "bytte hus" med en familie (det finnes nettsteder som formidler sånt). Det er f.eks. mange steder i Tyskland som kan være koselig å være på ferie. Og tyskere kan ofte tenke seg Norges-ferie.

Et annet alternativ er telttur på fjellet, eller sykkeltur med telt. Selv sverger jeg til hytteferie. Kan dere låne en hytte, eller leie billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger også ut et spørsmål om rimelig ferie til sommeren.

Både mannen og min og jeg har gått ned i lønn så vi har et ganske stramt feriebudsjett i år.

To voksne og gutt på 11 år, Både gutten og jeg blir bilsyke så det bør ikke være for mye kjøring. Vi har en avsidesliggende hytte på fjellet, blir noen dager der men det blir fort kjedelig for junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg slenger også ut et spørsmål om rimelig ferie til sommeren.

Både mannen og min og jeg har gått ned i lønn så vi har et ganske stramt feriebudsjett i år.

To voksne og gutt på 11 år, Både gutten og jeg blir bilsyke så det bør ikke være for mye kjøring. Vi har en avsidesliggende hytte på fjellet, blir noen dager der men det blir fort kjedelig for junior.

Gå fra hytte til hytte? Lite kjøring, og dere gjør noe nytt. Og la junior ta med en kamerat.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår å leie ei campingvogn ei uke på en fin campingplass. Det gjørde jeg i fjor og var skikkelig heldig:-) 4000,- Vi var heldig med været også og fikk syv dager med sol og varme i skjærgården. Maten må man jo kjøpe hjemme også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedgangstider

Jeg foreslår å leie ei campingvogn ei uke på en fin campingplass. Det gjørde jeg i fjor og var skikkelig heldig:-) 4000,- Vi var heldig med været også og fikk syv dager med sol og varme i skjærgården. Maten må man jo kjøpe hjemme også:-)

Hvor fikk du leid den, gjennom bekjente? Det er jo absolutt en ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedgangstider

Ferier hvor man legger opp til overnatting på hoteller og pensjonater, samt skal spise de fleste måltidene på kafe og restaurant blir nok aldri billig. Men du skriver litt lite om hva dere liker og ikke liker...

Jeg foreslår at dere sjekker ut mulighet for å "bytte hus" med en familie (det finnes nettsteder som formidler sånt). Det er f.eks. mange steder i Tyskland som kan være koselig å være på ferie. Og tyskere kan ofte tenke seg Norges-ferie.

Et annet alternativ er telttur på fjellet, eller sykkeltur med telt. Selv sverger jeg til hytteferie. Kan dere låne en hytte, eller leie billig?

Ja det med å bytte bolig er jo lurt økonomisk. Skal tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedgangstider

Å reise på ferie i Europa blir vel aldri billig, med mindre dere skal bo i telt og satse på selvhushold hele veien?

Hva med Norgesferie - kanskje gå i fjellet?

Men vanskelig å foreslå noe når vi hverken vet noe om preferanser, aldersgruppe eller budsjett.

Nei, det er sant at det blir aldri rimelig. Men har litt å si hvor lenge man blir der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedgangstider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238059789' post='4120356]

Hva er feriebudsjettet? Bilferie er bare billig i teorien...

Ja jeg angrer stort sett når vi gjør noe annet for det blir fort veldig dyrt det også, samtidig som det sjelden gir den store feriefølelsen. Men vi har fine bademuligheter her vi bor, så trenger ikke å være så mange dager borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor fikk du leid den, gjennom bekjente? Det er jo absolutt en ide.

Jeg leide gjennom kjente i fjor men har tidligere ringt på annonser i avisa og finn.no. Man må bare følge litt med så dukker det opp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå fra hytte til hytte? Lite kjøring, og dere gjør noe nytt. Og la junior ta med en kamerat.

:-)

Det er forsåvidt et godt tips men jeg tror ikke jeg klarer det. Har problemer med å gå mer enn ca 1 time i strekk uten opppakning. Men det er jo lov å håpe at jeg blir noe sprekere innen sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Det er forsåvidt et godt tips men jeg tror ikke jeg klarer det. Har problemer med å gå mer enn ca 1 time i strekk uten opppakning. Men det er jo lov å håpe at jeg blir noe sprekere innen sommerferien.

Isjda. Det er kjipt. Og da blir jo heller ikke turen morsom for deg, hvilket definitivt må være et mål.

Da har jeg ingen andre tips.

Eller forresten: hva med sykkelferie? Det har jeg veldig lyst til å ta med ungene på, sykle Rallarvegen eller langs kanalene i Telemark eller noe sånt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...