Gjest Nedgangstider Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Er det noen som har tips om en relativt rimelig ferie? Vi vurderer å pusse opp i år istedenfor å reise til syden. Kiel? Danmark? Lønner det seg å kjøre eller ta en av fergene? Kunne også tenkt oss et av de baltiske landene. Er det noen som har gjort noe de syntes var en fint ferie uten å koste allverden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Fjelltur anbefales... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hva er feriebudsjettet? Bilferie er bare billig i teorien... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Å reise på ferie i Europa blir vel aldri billig, med mindre dere skal bo i telt og satse på selvhushold hele veien? Hva med Norgesferie - kanskje gå i fjellet? Men vanskelig å foreslå noe når vi hverken vet noe om preferanser, aldersgruppe eller budsjett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1238059789' post='4120356] Hva er feriebudsjettet? Bilferie er bare billig i teorien... ''Bilferie er bare billig i teorien...'' Amen. Dessuten er det hyggeligst mens det er på planleggingsstadiet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ferier hvor man legger opp til overnatting på hoteller og pensjonater, samt skal spise de fleste måltidene på kafe og restaurant blir nok aldri billig. Men du skriver litt lite om hva dere liker og ikke liker... Jeg foreslår at dere sjekker ut mulighet for å "bytte hus" med en familie (det finnes nettsteder som formidler sånt). Det er f.eks. mange steder i Tyskland som kan være koselig å være på ferie. Og tyskere kan ofte tenke seg Norges-ferie. Et annet alternativ er telttur på fjellet, eller sykkeltur med telt. Selv sverger jeg til hytteferie. Kan dere låne en hytte, eller leie billig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg slenger også ut et spørsmål om rimelig ferie til sommeren. Både mannen og min og jeg har gått ned i lønn så vi har et ganske stramt feriebudsjett i år. To voksne og gutt på 11 år, Både gutten og jeg blir bilsyke så det bør ikke være for mye kjøring. Vi har en avsidesliggende hytte på fjellet, blir noen dager der men det blir fort kjedelig for junior. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg slenger også ut et spørsmål om rimelig ferie til sommeren. Både mannen og min og jeg har gått ned i lønn så vi har et ganske stramt feriebudsjett i år. To voksne og gutt på 11 år, Både gutten og jeg blir bilsyke så det bør ikke være for mye kjøring. Vi har en avsidesliggende hytte på fjellet, blir noen dager der men det blir fort kjedelig for junior. Gå fra hytte til hytte? Lite kjøring, og dere gjør noe nytt. Og la junior ta med en kamerat. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vips1 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg foreslår å leie ei campingvogn ei uke på en fin campingplass. Det gjørde jeg i fjor og var skikkelig heldig:-) 4000,- Vi var heldig med været også og fikk syv dager med sol og varme i skjærgården. Maten må man jo kjøpe hjemme også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedgangstider Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg foreslår å leie ei campingvogn ei uke på en fin campingplass. Det gjørde jeg i fjor og var skikkelig heldig:-) 4000,- Vi var heldig med været også og fikk syv dager med sol og varme i skjærgården. Maten må man jo kjøpe hjemme også:-) Hvor fikk du leid den, gjennom bekjente? Det er jo absolutt en ide. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedgangstider Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ferier hvor man legger opp til overnatting på hoteller og pensjonater, samt skal spise de fleste måltidene på kafe og restaurant blir nok aldri billig. Men du skriver litt lite om hva dere liker og ikke liker... Jeg foreslår at dere sjekker ut mulighet for å "bytte hus" med en familie (det finnes nettsteder som formidler sånt). Det er f.eks. mange steder i Tyskland som kan være koselig å være på ferie. Og tyskere kan ofte tenke seg Norges-ferie. Et annet alternativ er telttur på fjellet, eller sykkeltur med telt. Selv sverger jeg til hytteferie. Kan dere låne en hytte, eller leie billig? Ja det med å bytte bolig er jo lurt økonomisk. Skal tenke på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedgangstider Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Å reise på ferie i Europa blir vel aldri billig, med mindre dere skal bo i telt og satse på selvhushold hele veien? Hva med Norgesferie - kanskje gå i fjellet? Men vanskelig å foreslå noe når vi hverken vet noe om preferanser, aldersgruppe eller budsjett. Nei, det er sant at det blir aldri rimelig. Men har litt å si hvor lenge man blir der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedgangstider Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1238059789' post='4120356] Hva er feriebudsjettet? Bilferie er bare billig i teorien... Ja jeg angrer stort sett når vi gjør noe annet for det blir fort veldig dyrt det også, samtidig som det sjelden gir den store feriefølelsen. Men vi har fine bademuligheter her vi bor, så trenger ikke å være så mange dager borte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedgangstider Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Fjelltur anbefales... Hvordan gjør man det med familie? Hvor overnatter man? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vips1 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hvor fikk du leid den, gjennom bekjente? Det er jo absolutt en ide. Jeg leide gjennom kjente i fjor men har tidligere ringt på annonser i avisa og finn.no. Man må bare følge litt med så dukker det opp:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hvordan gjør man det med familie? Hvor overnatter man? http://www.turistforeningen.no/trip.php?fo_id=6294 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Gå fra hytte til hytte? Lite kjøring, og dere gjør noe nytt. Og la junior ta med en kamerat. :-) Det er forsåvidt et godt tips men jeg tror ikke jeg klarer det. Har problemer med å gå mer enn ca 1 time i strekk uten opppakning. Men det er jo lov å håpe at jeg blir noe sprekere innen sommerferien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det er forsåvidt et godt tips men jeg tror ikke jeg klarer det. Har problemer med å gå mer enn ca 1 time i strekk uten opppakning. Men det er jo lov å håpe at jeg blir noe sprekere innen sommerferien. Isjda. Det er kjipt. Og da blir jo heller ikke turen morsom for deg, hvilket definitivt må være et mål. Da har jeg ingen andre tips. Eller forresten: hva med sykkelferie? Det har jeg veldig lyst til å ta med ungene på, sykle Rallarvegen eller langs kanalene i Telemark eller noe sånt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.